صفحه اصلی > زوم سینمای جهان : نقد و بررسی فیلم سفر به جزیره اسرارآمیز 2 ( Journey 2: The Mysterious Island )

نقد و بررسی فیلم سفر به جزیره اسرارآمیز 2 ( Journey 2: The Mysterious Island )

1

1- کسی در فیلم حضور دارد که من بشناسم؟!

« دواین جانسون » ( همان راکِ دنیای کشتی کج ) و « مایکل کین » شناخته شده ترین بازیگران فیلم هستند.

2- داستان فیلم درباره چیست ؟

پدربزرگِ شان به تازگی پیغامی را از منطقه ای نامشخص در اقیانوس آرام ارسال کرده که این پیغام بالافاصله بعد از دریافت توسط نوش اش ، به کمک ناپدری شان به نام هنک ( دواین جانسون ) رمزیابی می شود. سپس این دو تصمیم می گیرند به جزیره ای که پیغام از آنجا ارسال شده مسافرت کنند تا پدربزرگ را بیابند…

3-کارگردان کیست ؟

« براد پیتون » که بیشتر ساخته هایش را فیلمهای کوتاه تشکیل می دهند اما 2 سال پیش فیلمی بلند و احمقانه به نام « سگ ها و گربه ها : انتقام کیتی گالور » را روانه سینماها کرد که لعنت عالم و آدم نصیبش شد!

4- خانواده ها در هنگام تماشای فیلم باید به چه نکاتی توجه کنند؟

فیلم مربوط به دنیای بچه هاست، احتیاجی به نگرانی نیست.

5- نکات مثبت فیلم ؟

فیلم برای بچه ها شیرین هست. در اینجا خبری از اضافه گویی صحنه های کش دار نیست و بچه ها به خوبی می توانند فیلم را بدون آنکه حوصله شان سر برود ببینند.2

جزیره اسرار آمیز به خوبی در این فیلم بازسازی شده ، « پیتون » تا آنجا که توانسته سعی کرده فضای جزیره اسرار آمیز « ژول ورن » را در فیلمش بازسازی کنه و تا حدود زیادی موفق هم شده!

« دواین جانسون » را دیگر به راحتی می توان جزو بازیگران موفق سینمای کودکان به حساب آورد! چه کسی باور می کرد که قهرمان دنیای کشتی کج که آن حرکت معروف چپ و راست رفتن و سپس خراب شدن بر پیکرحریفانش تماشاگران ورزش خشن کشتی کج را به وجد می آورد، روزی بتواند به چهره ی دوست داشتنی سینمای کودکان تبدیل شود؟! « جانسون » در فیلم « جزیره اسرار آمیز2 » بسیار بامزه هست!

جلوه های ویژه فیلم عالی نیست اما برای انتظار کودکان کافی هست؛ آن مارمولک بزرگ تماشایی هست!

فیلم صحنه ای دارد که در آن « دواین جانسون » آواز خوانی کرده ؛ خودتان فکر کنید که چقدر جالب و خنده دار هست!

راستی در فیلم کشتی کاپیتان نمو هم پیدا می شود!

6- نکات منفی فیلم ؟

اینروزها معمولاً فیلمهای کودکانه را بزرگترها هم نگاه می کنند چون حاوی نکات ریزی است که در واقع برای آنها تعبیه شده است و بچه ها به درستی آن را درک نمی کنند! اما « سفر به جزیره اسرارآمیز2 » فیلمی کاملاً کودکانه هست که مخاطبینش فقط کودکان هستند و بس!

« ونسا هاجنس » یکی از بازیگران آینده دار هالیوود به حساب می آید که حداقل نوجوان ها با سری فیلمهای « دبیرستان موزیکال » با او به خوبی آشنا هستند. اما حضور او در این فیلم با آن لباسهای کوتاهی که بر تن کردهjourney 2، تنها به جذابیت های تصویری فیلم اضافه کرده و کارایی دیگری ندارد!

« پیتون » در این فیلم هم می خواسته روایت خودش را از داستان ” سفر به جزیره اسرار آمیز » داشته باشد و هم اینکه به جناب « ژول ورن » ارادت داشته باشد، نتیجه اش این شده که فیلم در لحظاتی تازه هست اما دقیقاً در سکانس بعدی ” ژول ورنی ” هست!

یکی از دلائل لذت تماشای این فیلم برای بچه های امروزی که چندان علاقه ای به داستانهای علمی تخیلی کلاسیک ندارند، استفاده از فناوری های جدید از جمله ” فناوری سه بعدی ” هست که متاسفانه در « سفر به جزیره اسرار آمیز 2 » اصلاً به آن توجه نشده؛ این ضعف شاید باعث روی گردانی بسیار از کودکان از تماشای این فیلم شود.

منتقد: میثم کریمی

کپی برداری از مطالب سایت تنها با ذکر دقیق لینک سایت MovieMag.IR و نویسنده مطلب مجاز است.

به جمع طرفداران مووی مگ در فیس بوک بپیوندید

 

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها