صفحه اصلی > پنج برتر : 5 بازیگر درگذشته سینما که بصورت دیجیتالی زنده شدند!

5 بازیگر درگذشته سینما که بصورت دیجیتالی زنده شدند!

ادری هپبورن

زنده کردن بازیگران درگذشته سینما بصورت دیجیتالی، یکی از بحث برانگیزترین اقدامات سینما در سالهای اخیر بوده است. بسیاری معتقد هستند که زنده کردن بازیگران با استفاده از کامپیوتر به نوعی بی احترامی به جایگاه این بازیگران است و عده دیگری معتقد هستند که این موضوع می تواند مانع از فراموشی آنها در سینما شود.

اینبار در بخش پنج برتر سینمایی سایت مووی مگ تصمیم گرفته ایم تا به « 5 بازیگر درگذشته سینما که بصورت دیجیتالی زنده شدند! » بپردازیم و این سوال را مطرح کنیم که آیا زنده کردن این بازیگران بصورت دیجیتالی می تواند اخلاقی باشد یا باید یاد و خاطره آنها را گرامی داشت؟

5- کری فیشر ( جنگ ستارگان : روگ وان ) : کری فیشر که یکی از چند بازیگر اصلی مجموعه فیلمهای « جنگ ستارگان » بود ، در فیلم « روگ وان » در یک سکانس بصورت دیجیتالی جوان شد و در مقابل دوربین قرار گرفت. البته پس از مرگ فیشر، لوکاس فیلم اعلام کرد که قصد ندارد برای قسمت های آینده « جنگ ستارگان » از تکنولوژی های کامپیوتری مشابه این فیلم برای زنده کردن این بازیگر استفاده کند و یاد و خاطره او برای همیشه در یادها خواهد ماند.

4- پُل واکر ( سریع و خشمگین 7 ) : پُل واکر در کنار وین دیزل، ستاره های اصلی سری فیلمهای « سریع و خشمگین » بودند که با مرگ ناگهانی واکر بر اثر یک حادثه رانندگی در جریان فیلمبرداری « سریع و خشمگین 7 » ، وضعیت فیلم بلاتکلیف باقی ماند. در نهایت سازندگان اما به این نتیجه رسیدند که برخی از سکانس های انتهایی فیلم را با حضور برادرِ واکر که شباهت های زیادی به او داشت فیلمبرداری کنند و در سکانس انتهایی فیلم نیز او را بصورت دیجیتالی بازسازی کنند و بدین شکل خداحافظی باشکوهی با او داشته باشند. چند دقیقه پایانی « سریع و خشمگین 7 » یکی از تاثیرگذارترین و احساس برانگیزترین سکانس های این مجموعه فیلمها محسوب می شود که طرفداران فیلم را متاثر کرد.

3- فیلیپ سیمور هافمن (عطش مبارزه : زاغ مقلد 2 ) : فیلیپ سیمور یکی از بازیگران بزرگ سینما محسوب می شد که مرگ ناگهانی و غیرمنتظره اش بسیاری از علاقه مندان به سینما را شوکه کرد. مرگ او برای سازندگان « عطش مبارزه » هم بدترین خبر ممکن بود چراکه یک قسمت از سری فیلمهای « عطش مبارزه » باقی مانده بود و هافمن که بازیگر این فیلم بود، چند سکانس باقی مانده داشت که فرصت ایفای آن را پیدا نکرد. به همین جهت سازندگان پس از چند کشمکش بر سر تغییر روند داستان یا زنده کردن دیجیتالی هافمن، در نهایت با استفاده از چند تکنیک ویژه دیجیتالی که با کمک تصاویر خودِ هافمن در این فیلم ترکیب شده بود، توانستند او را بصورت دیجیتالی و بسیار محدود در فیلم زنده کنند.

2- بروس لی ( تبلیغات ) : از زمان مرگ اسطوره هنرهای رزمی سالها می گذرد اما تاثیر او بر آثار رزمی در تاریخ سینما کماکان پابرجاست. بروس لی شخصیت محبوبی است که پس از مرگ غیرمنتظره و ناگهانی اش در جوانی، هنوز هم در بین علاقه مندان به سینما طرفداران فراوانی دارد. این بازیگر نیز در یک تبلیغات بازرگانی که مربوط به یک برند نوشیدنی بود، بصورت دیجیتالی زنده شد و توانست توجهات بسیاری را به خود جلب نماید. البته کیفیت CGI به کار رفته برای خلق دیجیتالی بروس لی در مقایسه با تکنولوژی های روز در هالیوود چندان درخشان نبود اما با اینحال تماشای دوباره بروس لی در مقابل لنز دوربین تجربه جالبی برای همه طرفداران این بازیگر بود.

1- آدری هپبورن ( تبلیغات ) : بازیگر مشهور سینمای کلاسیک که لقب « آخرین معصوم سینما » را نیز به او اطلاق می کنند، یکی از محبوب ترین چهره های تاریخ سینما بود که در یک تبلیغات بازرگانی مربوط به شکلات، بصورت دیجیتالی زنده شد و طرفداران این بازیگر فرصت این را یافتند که بار دیگر هنرپیشه محبوب شان را اینبار به لطف تکنولوژی های کامپیوتری در مقابل دوربین شاهد باشند. پخش این تبلیغات با استقبال و بحث های فراوانی همراه شد و بار دیگر این موضوع را مطرح کرد که آیا زنده کردن بازیگران درگذشته از لحاظ اخلاقی می تواند توجیهی داشته باشد یا خیر.

 

نسترن تافته گان

این مطلب بصورت اختصاصی برای سایت ” مووی مگ ” به نگارش درآمده و برداشت از آن جز با ذکر دقیق منبع و اشاره به سایت مووی مگ، ممنوع بوده و شامل پیگرد قانونی می گردد.

به خانواده بزرگ جامعه مجازی مووی مگ بپیوندید 

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها