صفحه اصلی > زوم سینمای جهان : نقد و بررسی 47 متر پائین: از قفس رها شده ( Meters Down: Uncaged 47 )

نقد و بررسی 47 متر پائین: از قفس رها شده ( Meters Down: Uncaged 47 )

47 متر پائین : از قفس رها شده (Meters Down: Uncaged 47 )

کسی در فیلم حضور دارد  که من بشناسم؟

دختر خانمِ آقای سیلوستر استالونه اولین تجربه بازیگری اش را در این فیلم پشت سر گذاشته است که احتمالاً به واسطه نام پدر، شناخته شده ترین بازیگر فیلم نیز محسوب می شود. در چنین آثاری اغلب بازیگران کاملاً گمنام مورد استفاده قرار می گیرند تا فروش فیلم کم یا زیاد، سود مطلق باشد!

داستان فیلم درباره چیست ؟

چهار دختر تصمیم می گیرند به منطقه ای بروند تا کمی شنا کنند و خوش بگذرانند اما بی اطلاع از وضعیتی هستند که می گوید : « آهسته شنا کنید؛ محل عبور کوسه و دوستان! »

کارگردان کیست؟         

یوهانس رابرتز که سابقه ای طولانی در ساخت آثار اسلشری دارد. رابرتز سازنده قسمت قبل این فیلم با عنوان « 47 Meters Down » هم بوده است.

خانواده ها در هنگام تماشای فیلم باید به چه نکاتی توجه نمایند؟

فیلم با درجه بندی سنی نوجوانان اکران شده است. پس خیلی نگران کوسه نباشید؛ او اهلی تر از این حرفهاست!

47 متر پائین : از قفس رها شده  (Meters Down: Uncaged 47 )

نکات مثبت فیلم ؟

آن جمله پایانی فیلم که در پس زمینه ای مشکی می نویسد : « با ساخت این فیلم بیش از 300 شغل مستقیم و غیر مستقیم ایجاد شد! »

نکات منفی فیلم ؟

فیلم کوسه ای دارد که گاهی باهوش هست و در اغلب موارد فاقد شعور! در واقع او سطح درک ثابتی ندارد و بسته به اهمیت و اولویت خانمهای داستان برای نمردن، سطح درکش از محیط اطرافش تغییر می کند!

یک نوع ماهی هم در فیلم حضور دارد که جیغ می زند! بله درست شنیدید! یک ماهی در زیر آب هست که جیغ می زند و احتمالاً باید او را ” جیغ ماهی ” بنامیم!

مشخص نیست که دختران چطور در زیر آب با ساز و کاری که فیلم به تصویر کشیده دیالوگ می گویند و می شنوند! ایده سازندگان احتمالاً از وضعیت فضانوردان الهام گرفته شده اما در زیر آب شرایط کمی متفاوت هست!

فیلم 4 شخصیت دارد که اگر همه شان هم توسط کوسه لقمه چپ شوند کوچکترین تغییری در وضعیت روحی مخاطب ایجاد نمی شود! آنها در تمام طول فیلم یا در حال جیغ زدن یا صدا کردن یکدیگر ( زیر آب! ) هستند و هیچ چیز بیشتری از آنها نمی فهمیم!

ترس های لحظه ای یا همان ” جامپ اسکر ” در اینجا بطور عجیبی بامزه و خنده دار از آب درآمده اند. فکر کنید که ” جیغ ماهی ” زیر آب صدای گودزیلا ساطع کند و تماشاگر بتواند از این وضعیت بترسد!

47 متر پائین : از قفس رها شده  (Meters Down: Uncaged 47 )

عامل تاثیرگذار برای تماشای فیلم:

اگر از قسمت قبلی فیلم لذت برده اید، شاید این یکی هم بتواند شما را راضی کند. هرچند که باید برای لذت بردن از این یکی تلاش تان را دوچندان کنید!

حرف آخر :        

جیغ ماهی، کوسه نابینا و چند دختری که ویژگی های دو گروه اولیه یعنی جیغ زدن و نابینا بودن را دارند و به انضمام آن عقل درست و حسابی هم ندارند! این خلاصه وضعیت « 47 Meters Down: Uncaged » می باشد که قسمت اول آن هم یک اثر ناامید کننده بود. با اینحال نباید فراموش کنیم که ساخت اینگونه آثار به شدت پولساز هستند و به صرفه ترین و راحت ترین راه برای سود کمپانی های فیلمسازی کوچک و بزرگ محسوب می شود.

 

منتقد: میثم کریمی

این مطلب بصورت اختصاصی برای سایت ” مووی مگ ” به نگارش درآمده و برداشت از آن جز با ذکر دقیق منبع و اشاره به سایت مووی مگ، ممنوع بوده و شامل پیگرد قانونی می گردد.

به خانواده بزرگ جامعه مجازی مووی مگ بپیوندید

 

47 متر پائین : از قفس رها شده  (Meters Down: Uncaged 47 )47 Meters Down: Uncaged

کارگردان : Johannes Roberts

فیلمنامه : Ernest Riera, Johannes Roberts

بازیگران :

Sophie Nélisse…Mia

Corinne Foxx…Sasha

Brianne Tju…Alexa

Sistine Rose Stallone…Nicole

ژانر : ماجراجویی

رده سنی : PG-13 ( مناسب برای افراد بالای 13 سال)

زمان : 90 دقیقه

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها