صفحه اصلی > نقد و بررسی سریال : نقد و بررسی سریال مندلورین (The Mandalorian)

نقد و بررسی سریال مندلورین (The Mandalorian)

The Mandalorian - مندلورین

کسی در سریال حضور دارد  که من بشناسم؟

پدرو پاسکال، ستاره سریال « بازی تاج و تخت » بازیگر نقش اصلی سریال است. دیگر بازیگران سریال « The Mandalorian » چندان شناخته شده نیستند اما در میان آنها می توان به کارل ویدرز اشاره کرد که ستاره اولین قسمت فیلم « Predator » در سال 1987 بود.

داستان سریال درباره چیست ؟

مندلورین (پدرو پاسکال ) جایزه بگیری است که به تازگی ماموریت جدیدی به او محول شده است. در این ماموریت او با موجودی کوچک و بدون نام آشنا می شود و این آشنایی سرآغاز اتفاقات مختلفی است.

خالق سریال کیست ؟

جان فاوریو که چهره ای شناخته شده برای علاقه مندان به فیلمهای اَبَرقهرمانی است. او سازنده فیلمهای « مرد آهنی » بوده و به عنوان بازیگر نیز در فیلمهای بسیاری حضور داشته است.

The Mandalorian - مندلورین

نکات مثبت سریال ؟

جلوه های ویژه سریال « مندلورین » مانند نسخه های سینمایی « جنگ ستارگان » چشم نواز بوده و بسیار بالاتر از حد و اندازه های یک سریال تلویزیونی هستند.

شاید شما هم از آن دسته تماشاگرانی باشید که از وسعت قصه سری « جنگ ستارگان » گیج می شوید! اما خوشبختانه در سریال « مندلورین » خیلی زود به روند داستان و موضوعات مسلط می شوید و خبری از گیج شدن نیست و این بزرگترین کاری بوده که نویسندگان سریال انجام داده اند!

هدایت سکانس های اکشن دقیق و اصولی انجام شده است. در این بخش « مندلورین » قطعا مخاطب را راضی خواهد کرد.

رابطه بین شخصیت یودا کوچولو و مندلورین جذاب ترین بخش قصه را تشکیل می دهد که به درستی پیش می رود. یودا کوچولو شیرین و جذاب است و مندورین به سبک آثار وسترنِ جان فورد، تنها و منحصر به فرد است؛ ترکیب این دو در طول سریال مخاطب را با خود همراه می کند.

تصور داستان های « جنگ ستارگان » بدون موسیقی جان ویلیامز غیرممکن است اما در سریال « مندلورین »، لودویگ گورانسون به عنوان آهنگساز حضور داشته که به خوبی توانسته خودش را از زیر سایه ویلیامز خارج کند و اثری منحصر به فرد و شنیدنی ارائه دهد.

نکات منفی سریال ؟

در فصل فیلم دوم « The Mandalorian » کمی به سوی کمدی سوق پیدا کرده است که این امر برخاسته از انتظار مخاطبین اغلب نوجوان امروز صنعت سرگرمی است. این موضوع شاید ضعف بزرگی نباشد اما می تواند روند سریال را دستخوش تغییرات سبک اَبَرقهرمانی کند!

The Mandalorian - مندلورین

این سریال محصول کدام شبکه است؟

دیزنی +

عامل تاثیرگذار برای تماشای سریال؟

قطعاً پیش زمینه ذهنی تماشاگران از فیلمهای « جنگ ستارگان » می تواند مهمترین عامل برای تماشای سریال باشد.

حرف آخر :

اگر از طرفداران سری فیلمهای « جنگ ستارگان » هستید قطعاً تا الان این سریال را تماشا کرده اید اما اگر علاقه چندانی به این مجموعه فیلمها ندارید، پیشنهاد می کنم که در تصمیم تان تجدید نظر کرده و به تماشای سریال بنشینید چراکه قرار نیست سردرگم شوید و برعکس، سریال « The Mandalorian » شما را حسابی سرگرم خواهد کرد.

 

منتقد: رضا توسلی

این مطلب بصورت اختصاصی برای سایت ” مووی مگ ” به نگارش درآمده و برداشت از آن جز با ذکر دقیق منبع و اشاره به سایت مووی مگ، ممنوع بوده و شامل پیگرد قانونی می گردد.

به خانواده بزرگ جامعه مجازی مووی مگ بپیوندید

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها