صفحه اصلی > رپرتاژ : چگونه با کمک ابزارهای دیجیتال مارکتینگ فروش سایت را افزایش دهیم؟

چگونه با کمک ابزارهای دیجیتال مارکتینگ فروش سایت را افزایش دهیم؟

دیجیتال مارکتینگ

به نظر شما مهم ترین هدف یک سایت چیست؟  هر بنیان گذار سایت یا صاحب برند و کسب وکار به منظور افزایش فروش و کسب درآمد بالا ، سایت خود را ایجاد می کند.  درنتیجه این فرد از تمامی ابزارهای مناسب برای دیجیتال مارکتینگ و تبلیغات اینترنتی برای افزایش بازدید سایت خود بهره می برد.

 این ابزارها کمک می کنند تا یک سایت یا محصولات و مطالب موجود در آن،  به مخاطبان زیادی نشان داده شده شود و ترافیک آن سایت زیاد گردد . به دنبال همین افزایش ترافیک افزایش جذب فروش و درآمد بالا را داریم.

اهمیت دیجیتال مارکتینگ در کسب و کار های امروزی

در دنیای امروزی اکثر کسب وکارها در فضای مجازی فعالیت دارند. مسئله ای که باعث می شود یک سایت از حریفان و رقیبان خود پیشی بگیرد، بازاریابی و دیجیتال مارکتینگ آن می باشد. در دوران گذشته به دلیل محدود بودن سایت های اینترنتی و فروشگاهی، این مسئله زیاد به چشم نمی خورد. اما امروزه با وسعت یافتن این گونه کسب وکارها یک نقش حیاتی برای هر سایت و فروشنده ای دارد.

چگونه با دیجیتال مارکتینگ فروش سایت را بالا ببریم؟

 در این متن می خواهیم ببینیم که چگونه به کمک ابزارهای دیجیتال مارکتینگ می توان فروش سایت را افزایش داد . دیجیتال مارکتینگ دارای یکسری تکنیک ها و قواعد می باشد که افراد برای رسیدن به نتیجه بهتر باید این قواعد را بدانند . درصورتی که از قواعد دیجیتال مارکتینگ اطلاعی ندارید می توانید این کار را به سایت یا افراد فعال در این زمینه بسپارید . به عنوان مثال آکادمی دیجیتال مارکتینگ مهدی عراقی این کار را برای شما انجام می دهد.

 شما می توانید درخواست خود را در سایت ثبت کنید. سپس کارشناسان این آکادمی با شما ارتباط برقرار کرده و یک دیجیتال مارکتینگ مناسب سایت شما برایتان برنامه ریزی کنند.

دیجیتال مارکتینگ

  دیجیتال مارکتینگ چه ابزارهایی دارد؟

موتورهای جستجو

یکی از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ موتورهای جستجو می باشند. به عنوان مثال گوگل یک موتور جستجو است . بازاریابی در این ابزار شامل دو بخش می شود. بخش اول بهینه سازی سایت برای موتورها و بخش دوم تبلیغات کیلیکی است.

 در بخش بهینه سازی سایت از محتواهای متنی و ویدئویی، عکس یا طراحی سایت برای بهبود جایگاه سایت در موتور استفاده می شود. به عنوان مثال از کلمات کلیدی مناسب در متن و یا یک طراحی ایده آل و زیبا برای سایت استفاده می شود که همین باعث جذب کاربر و افزایش ترافیک یک سایت می گردد.  در روش دوم شما می توانید در کنار ترافیک طبیعی  و ارگانیک سایت خود، از یک ترافیک خریداری شده استفاده کنید.

 بهینه سازی برای موتور جستجو

سئو سایت یکی از مهم ترین بخش ها در دیجیتال مارکتینگ و دیده شدن یک سایت توسط موتورهای جستجو مخصوصاً گوگل می باشد .هرچه قوانین سئو در یک سایت بیشتر رعایت شود، آن سایت توسط گوگل بیشتر به مخاطب نشان داده می شود.  از جمله موارد مهم که باید برای سئو رعایت شود می توان به :

  • چگالی کلمات کلیدی
  • ارتباط صفحات با یکدیگر
  • طراحی سایت
  • کد نویسی های استاندارد
  • و… اشاره داشت.

یکی از مهم ترین نکات سئو که تاثیر مستقیمی در نرخ تبدیل دارد سرعت لود صفحات است که باعث افزایش فروش می‌شود اگر سرعت صفحات زیر بیش از حد معمول است حتما مقاله آموزش افزایش سرعت سایت را مطالعه نمایید.

 بازاریابی در شبکه های اجتماعی

 یکی از راه های کمک به افزایش بازدید از یک سایت، بازاریابی در شبکه های اجتماعی یا سوشیال مارکتینگ می باشد.  به عنوان مثال شما می توانید تبلیغ سایت خود را در اینستاگرام انجام داده و مخاطب را به بازدید از سایت دعوت کنید. دراین صورت بازاریابی شما در یک شبکه اجتماعی دیگر بوده اما جذب مخاطب به سمت سایت می شود.

موارد گفته شده یکی از اصلی ترین ابزارها برای بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ می باشد.  البته این ابزارها بسیار گسترده می باشند و در مواردی برای استفاده از آن ها نیاز به تخصص و تجربه است. به همین منظور توصیه می کنیم اگر در این زمینه مهارت، دانش و یا تجربه کافی ندارید حتما از متخصصان آن کمک بگیرید.  در غیر این صورت دیجیتال مارکتینگ شما به نتیجه دلخواه نخواهد رسید.

استفاده از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ چه کمکی می کند؟

  • جامه هدف خاص: دیجیتال مارکتینگ باعث می شود که مخاطب سریع تر به هدف خود برسد . برای این منظور نیاز است که مخاطب هدف خود را به خوبی بشناسید و بر روی همان جامعه آماری تمرکز کنید. در غیر این صورت ترافیک ایجاد شده در سایت شما یک ترافیک مثبت نبوده و صرفاً سرعت سایت را کم می کند.
  • محدوده معین :همچنین پیام شما در آن تبلیغ باید متناسب با نیاز یا خواسته مخاطب باشد. افراد متخصص در زمینه دیجیتال مارکتینگ و دانش آن ، جامعه ی هدف شما را شناسایی کرده و در همان محدوده به تبلیغات می پردازند.
  • سرعت بالا : سرعت انتشار یک مطلب در فضای مجازی بسیار بالا بوده و در کمتر از چند ثانیه عده زیادی از کاربران محتوای شما را می بینند. به همین منظور اگر می خواهید در یک فرصت کوتاه به جذب بالای مخاطب برسید ، به شما توصیه می کنیم که از دیجیتال مارکتینگ استفاده کنید. در این صورت در زمان کوتاهی مخاطب زیادی به سمت سایت شما روانه شده و ترافیک سایت افزایش پیدا می کند. به دنبال این افزایش ترافیک افزایش فروش را خواهیم داشت.
  • هزینه پایین : هزینه تبلیغات به روش دیجیتال مارکتینگ بسیار کمتر نسبت به تبلیغات فیزیکی می باشد. برای این تبلیغات تنها نیاز به دانش و داشتن یک محتوای مناسب برای تبلیغ و بازاریابی هستیم. درنتیجه شما با یک هزینه ی بسیار کم می توانید یک تبلیغ پربازده داشته باشید .
  • طولانی مدت بودن: دیجیتال مارکتینگ مادام العمر بوده و محدود به زمان خاصی نمی باشد.

 دیجیتال مارکتینگ

سخن پایانی

 شما می توانید به کمک ابزارها و نکات گفته شده در این متن به دیجیتال مارکتینگ بپردازید. درصورتی که موارد گفته شده را رعایت کنید دیجیتال مارکتینگ شما مثمر به ثمر بوده و جذب بالای مخاطب را خواهید داشت. به دنبال این جذب ،  افزایش فروش و افزایش درآمد برای شما ایجاد می شود.  اگر در این زمینه تجربه و دانش و تخصص کافی را ندارید،  می توانید از آکادمی دیجیتال مارکتینگ مهدی عراقی کمک بگیرید.

{jcomments off}

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها