صفحه اصلی > اخبار سینمای جهان : انتقاد شدید بیل مار علیه جان سینا به دلیل حمایت از چین

انتقاد شدید بیل مار علیه جان سینا به دلیل حمایت از چین

بیل مار

«بیل مار» خشم خود را از میزبانی چین در المپیک زمستانی پنهان نکرد. این کمدین در برنامه «بی‌درنگ» (Real Time) از «آیلین گو» اسکی‌باز متولد آمریکا که تصمیم گرفت با پرچم چین در این بازی‌ها حضور پیدا کند انتقاد کرد. گو قرار است پس از بازی‌های المپیک به دانشگاه استنفورد برگردد.

مار می‌گوید: «او تصمیم گرفت به جای آمریکا نماینده حکومتی تمامیت‌خواه امنیتی باشد.» مجری مشکلات آمریکا را یادآور می‌شود اما می‌گوید دست کم ایالات متحده «یک دمکراسی بر پایه آزادی» است در حالی که چین «کل یک اقلیت نژادی را حبس کرده است.»

به گزارش مووی مگ به نقل از 30نما، مار زمانی را به یاد می‌آورد که «دریل موری» مدیری در مسابقات ان‌بی‌ای از مردم آزادی‌خواه هنگ کنگ حمایت کرد و جنجال آفرید. «لبران جیمز» در آن مقطع خواستار «آموزش مجدد» موری شد. مار می‌گوید جیمز در واقع با خود فکر کرده:‌ «باید کفش‌هایم را بفروشم.»

مار می‌گوید واژه «کوتو» به معنی تلاش برای راضی کردن طرف مقابل به هر قیمت چینی است اما آمریکا خیلی خوب انجامش می‌دهد و اجازه دسترسی به بازار گسترده‌اش را می‌دهد به شرطی که در مورد مشکلاتش چیزی نگویید. مجری پا پس کشیدن گوگل از شعار «عمل شیطانی ممنوع» را یادآوری می‌کند تا به چین اجازه دخل و تصرف دهد: «بسیار خوب، شاید کمی شیطنت.»

«جان سینا» در نگاه مار حتی انسانی شرورتر است. او می‌گوید: «جان متوجه شد که به قدری آموزش مجدد نیاز دارد، مثل اویغورها.» سینا که در یکی از مصاحبه‌هایش تایوان را یک کشور نامیده بود، با انتشار یک ویدیو عذرخواهی کرد. مار می‌گوید: «و من فکر کردم که استرویدها بیضه را کوچک می‌کند.»

مار در ادامه از تصمیم سازندگان «تاپ گان: ماوریک» (Top Gun: Maverick) برای حذف چند پرچم از روی لباس «تام کروز» در یک ویدیوی تبلیغاتی انتقاد می‌کند: «[کروز] پیش از این ماوریک [تک‌رو] بود – حالا مطیع چین است.»

مار می‌پرسد چرا زیر سؤال بردن رفتار و انگیزهای چین نژادستیزی به شمار می‌آید و ترس از متهم شدن به نژادستیزی جوازی برای این رفتارها است: «باید بدانیم قانون ممنوعیت انتقاد از چین از کجا آمده. به گمانم از چین. برای اینکه به هر حال، همه‌چیز از آنجا می‌آید.»

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها