صفحه اصلی > اخبار سینمای جهان : مدس میکلسن: متد بازیگری اکتینگ مزخرف است!

مدس میکلسن: متد بازیگری اکتینگ مزخرف است!

مدس میکلسن

تنها در سال ۲۰۲۱، بازیگرانی چون «بندیکت کامبربچ» در «قدرت سگ» (The Power of the Dog) و «لیدی گاگا» در «خاندان گوچی» (House of Gucci) «متد اکتینگ» پیشه ساختند و مشکلات زیادی را در حین فیلمبرداری تحمل کردند. گاگا ادعا کرد که ۹ ماه با لهجه ایتالیایی حرف زده و کامبربچ گفت که با استعمال سیگار بدون فیلتر، سه مرتبه دچار مسمومیت نیکوتین شده است.

«مدس میکلسن» که در «جانوران شگفت‌انگیز: اسرار دامبلدور» (Fantastic Beasts: The Secrets of Dumbledore) جانشین «جانی دپ» شده، اعتقادی به «متد اکتینگ» ندارد. او در مصاحبه جدیدی با مجله GQ بریتانیا این روش بازیگری را «مزخرف» می‌خواند.

به گزارش مووی مگ به نقل از 30نما، میکلسن می‌گوید: «می‌توان [مراحل آماده‌سازی برای ایفای نقش را] به مرز جنون رساند. اگر فیلم آشغالی باشد چطور – فکر می‌کنید دستاوردتان چیست؟ آیا شما را تحسین می‌کنم که از قالب شخصیت خودتان بیرون نیامده‌اید؟ از همان ابتدا باید بیرون می‌آمدید! چگونه خودتان را برای بازی در نقش یک قاتل زنجیره‌ای آماده می‌کنید؟ می‌خواهید دو سال صرف بررسی کنید؟»

این بازیگر دانمارکی ۵۶ ساله که به «ایندیانا جونز ۵» (Indiana Jones 5) نیز پیوسته در ادامه بازیگرانی را تمسخر می‌کند که سعی دارند در آثار تاریخی در نقش خود باقی بمانند و می‌گوید: «فقط متظاهرانه است.» میکلسن از ایده بازی در کنار متد اکتورهایی چون «دنیل دی-لوییس» استقبال می‌کند و می‌گوید: ««دنیل دی-لوییس» بازیگر بزرگی است. اما هیچ ارتباطی به این موضوع ندارد.»

 میکلسن نه خود متد اکتورها، بلکه رسانه‌هایی که بیش از حد به آن‌ها توجه می‌کنند را سرزنش می‌کند و می‌گوید: «رسانه می‌گوید: «خدای من، نقش‌اش را خیلی جدی گرفته، پس باید خیلی فوق‌العاده باشد؛ بیایید به او جایزه بدهیم.» سپس بحث شکل می‌گیرد و همه از آن آگاهی پیدا می‌کنند، و به یک مسئله تبدیل می‌شود.»

در بخش دیگری از مصاحبه، میکلسن همچون گذشته تقلید از «جانی دپ» برای نقش «گلرت گریندل‌والد» را «خودکشی هنری» می‌خواند. او برای فیلم «اسرار دامبلدور» نقدهای مثبتی دریافت کرده است. «کریستن آکونا» منتقد «اینسایدر» می‌نویسد: «میکلسن به قدری طبیعی درون نقش گریندل‌والد می‌لغزد که به راحتی می‌توان فراموش کرد که زمانی دپ این نقش را بازی کرده.»

«جانوران شگفت‌انگیز: اسرار دامبلدور» ۱۵ آوریل در ایالات متحده اکران خواهد شد.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها