صفحه اصلی > زوم سینمای جهان : نقد فیلم Ambulance

نقد فیلم Ambulance

Ambulance نقد فیلم

کسی در فیلم حضور دارد که من بشناسم؟

جیک جیلنهال، ستاره فیلم «حیوانات شبگرد» بازیگر نقش اصلی فیلم است. یحیی عبدل متین 2 که اخیراً او را در قسمت چهارم «ماتریکس» دیده بودیم، دیگر بازیگر فیلم است.

داستان فیلم درباره چیست؟

ویل (یحیی عبدل متین 2) سرباز سابق ارتش آمریکا است که به دلیل مشکلات مالی مجبور می شود در یک ماموریت که توسط برادر ناتنی اش (جیک جیلنهال) برنامه ریزی شده شرکت کند اما…

کارگردان کیست؟  

مایکل بی که سازنده آثار مشهوری از جمله «ترنسفورمرز» و «آرماگدون» بوده است. مایکل بی یکی از پرکارترین اکشن سازهای تاریخ هالیوود به شمار می رود که اکثر آثارش با فروش قابل توجهی در سینما مواجه شده اند.

خانواده‌ها در هنگام تماشای فیلم باید به چه نکاتی توجه نمایند؟

صحنه های جنسی در فیلم وجود ندارد اما خشونت در فیلم فراوان است.

Ambulance نقد فیلم

نکات مثبت فیلم؟

«آمبولانس» می تواند ابزار مناسبی برای آستانه سردرد مخاطب باشد. اگر معتقدید که دچار سردرد نمی شوید، کافی است به تماشای فیلم بنشینید!

نکات منفی فیلم؟

میزان لرزش دوربین روی دست در تمام دقایق فیلم وجود دارد و احتمال این که شما دچار سردرد شوید بسیار است!

نیمی از مدت زمان فیلم بدون این که فیلمنامه گسترش پیدا کند پیش می رود! یک آمبولانس و پلیس هایی که یکدیگر را دنبال می کنند و دیگر هیچ!

شخصیت پردازی ها کاملاً تک بعدی و کلیشه ای است. سرباز ارتش آمریکا همواره خانواده دوست است و دیگران مفت خور و جنایتکار!

تحول درونی شخصیت ها به یکباره رخ می دهد. آن ها گاهی پس از یک دقیقه صحبت با یکدیگر انسانیت را یادآور می شوند و جانشان را به خاطر یکدیگر به خطر می اندازند.

پایان بندی فیلم عجیب و غریب است. (خطر لو رفتن داستان) در پایان قصه نتیجه می گیریم که سرباز ارتش آمریکا هرچقدر هم که به جاده خاکی بزند، در نهایت وطن پرست است و عاشق خانواده و در نهایت همه اطراف او جمع می شوند. آن بهیار هم که در زندگی هدفی نداشته، بعد از آمبولانس سواری هدف دار می شود و زندگی اش معنا می یابد! یک پایان بندی تماماً کلیشه ای برای اثری که هرگز از کلیشه خارج نمی شود!

Ambulance نقد فیلم

عامل تأثیرگذار برای تماشای فیلم؟

 نام مایکل بی و جیک جیلنهال می تواند عامل تاثیرگذاری برای تماشای فیلم باشد.

حرف آخر:           

«آمبولانس» یک عقب گرد آشکار برای مایکل بی محسوب می شود. اکشن ساز مشهور هالیوود که خالق بلاک باسترهای پولسازی در هالیوود بوده اما اثر جدید او چنان سردرگم و بی هویت است که حتی امکان دارد بسیاری را در نیمه های فیلم از تماشای اثر خسته کند.  

 

منتقد: میثم کریمی

این مطلب به‌صورت اختصاصی برای سایت ” مووی مگ ” به نگارش درآمده و برداشت از آن جز با ذکر دقیق منبع و اشاره به سایت مووی مگ، ممنوع بوده و شامل پیگرد قانونی می‌گردد.

به صفحه اینستاگرام مووی مگ بپیوندید

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها