صفحه اصلی > سرگرمی و تکنولوژی : ایلان ماسک به صورت رسمی توییتر را خرید

ایلان ماسک به صورت رسمی توییتر را خرید

ایلان ماسک

ایلان ماسک قرار است شخصا و با پول نقد خود توئیتر را بخرد و شرکت‌های دیگری نظیر تسلا و یا اسپیس‌ایکس که او در آن‌ها سهم دارد در این معامله دخیل نخواهند بود.

روز دوشنبه پنجم اردیبهشت در یک گزارش اختصاصی به نقل از منابع مطلع خبر داد که هیات مدیره شرکت توئیتر ظاهرا با فروش این شرکت به مبلغ ۴۳ میلیارد دلار به ایلان ماسک موافق است.

به‌گزارش مووی مگ به نقل از رویترز،  آقای ماسک، ثروتمندترین مرد جهان حدود ده روز پیش در نامه‌ای خطاب به هیات مدیره توئیتر گفته بود که این رقم «پیشنهاد نهایی» اوست.

این منابع افزودند که هیات مدیره توئیتر ممکن است بعدازظهر دوشنبه به وقت آمریکا تصمیم قطعی خود را به سهامداران اعلام کند. براساس این معامله، هر سهم توئیتر به بهای ۵۴.۲۰ دلار فروخته می‌شود. البته به گفته منابع مطلع، احتمال شکست این معامله تا آخرین لحظه وجود دارد.

آقای ماسک قرار است شخصا و با پول نقد خود توئیتر را بخرد و شرکت‌های دیگری نظیر تسلا و یا اسپیس‌ایکس که او در آن‌ها سهم دارد در این معامله دخیل نخواهند بود.

منابع مطلع افزودند که شرکت توئیتر از زمان مطرح شدن پیشنهاد خرید از سوی ایلان ماسک نتوانسته است مشتری دیگری پیدا کند و اگر ناگهان مشتریان دیگری پیدا شوند، با بازپرداخت حق‌الزحمه قانونی رایج در شروع روند چنین معاملاتی می‌تواند پیشنهاد ایلان ماسک را رد کند.

این منابع به دلیل حساسیت‌های مربوط به جنبه‌های حقوقی معامله نخواستند نام آن‌ها در گزارش قید شود. ایلان ماسک و شرکت توئیتر نیز تاکنون در این مورد اظهار نظر نکرده‌اند.

بهای هر سهم شرکت توئیتر صبح روز دوشنبه قبل از گشایش بازار بورس آمریکا حدود ۴.۵ درصد افزایش یافت و به ۵۱.۱۵ دلار رسید.

آقای ماسک حدود ده روز پیش که پیشنهاد خرید توئیتر را مطرح کرد گفت این شبکه اجتماعی باید از حالت شرکت سهامی درآید و به یک پلتفرم واقعی آزادی بیان بدل شود.

آقای ماسک چهار روز پیش جزئیات بسته مالی برای خرید شخصی شرکت توئیتر را منتشر کرد. این باعث شد که هیات مدیره توئیتر پیشنهاد آقای ماسک را جدی بگیرد و بسیاری از سهامداران از هیات مدیره خواستند که این فرصت خوب را از دست ندهد.

پذیرش پیشنهاد آقای ماسک نشان می‌دهد که هیات مدیره شرکت توئیتر احتمالا از عملکرد پاراگ آگراوال، مدیرعامل جدید این شرکت که فعالیت خود را از ماه نوامبر آغاز کرد، چندان راضی نیست. هر چند تحت ریاست او شرکت توئیتر از نظر مالی پیشرفت محسوسی داشته ولی تا رسیدن به اهداف بلندپروازانه‌ای که برای سال ۲۰۲۳ تعیین کرده بود فاصله زیادی دارد.

در همین حال، جیم جردن، نماینده جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا، روز دوشنبه از انتشار اخبار حاکی از تمایل هیات مدیره توئیتر به فروش این شبکه اجتماعی به ایلان ماسک استقبال کرد و گفت این معامله هم به نفع سهامداران و هم به نفع آزادی بیان است.

آقای جردن در مصاحبه‌ای با شبکه خبری فاکس‌نیوز گفت: «به نظرم، در درجه اول این معامله به نفع سهامداران است و در درجه دوم برای آزادی بیان نیز خوب است. برای متمم اول قانون اساسی آمریکا هم خوب است».

جیم جردن و سایر نمایندگان جمهوریخواه کنگره آمریکا با سیاست توئیتر در زمینه ممنوع کردن فعالیت دونالد ترامپ و سایر سیاستمداران جمهوریخواه و محافظه‌کار در این شبکه اجتماعی مخالفند.

توئیتر پس از حمله گروهی از هواداران خشونت‌طلب دونالد ترامپ به ساختمان کنگره در ششم ژانویه سال ۲۰۲۱، برای جلوگیری از انتشار سخنان تحریک‌آمیز و دامن زدن به خشونت، حساب آقای ترامپ را مسدود کرد.

هفته گذشته هجده عضو جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا از هیات مدیره توئیتر خواستند تمامی مکاتبات و اسناد مالی مربوط به پیشنهاد ایلان ماسک برای خرید این شرکت را با دقت نگهداری کنند. چنین درخواستی ممکن است مقدمه‌چینی برای تحقیق دستگاه قانونگذاری آمریکا در مورد این معامله باشد.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها