صفحه اصلی > اخبار سینمای جهان : الیویا نیوتن-جان، ستاره فیلم «Grease» درگذشت

الیویا نیوتن-جان، ستاره فیلم «Grease» درگذشت

grease olivia newton john john travolta 03 jpg

«الیویا نیوتن-جان» بازیگر و خواننده استرالیایی متولد بریتانیا که در فیلم «گریس» (Grease) به کارگردانی «رندال کلایسر» مقابل «جان تراولتا» نقش‌آفرینی کرده بود، ۸ آگست در سن ۷۳ سالگی درگذشت. نیوتن-جان که چهار جایزه گرمی در کارنامه داشت به گفته همسرش پس از مبارزه با سرطان سینه از دنیا رفته است.

نیوتن-جان ۲۶ سپتامبر سال ۱۹۴۸ در کمبریج متولد شد و در سن شش سالگی به ملبورن استرالیا مهاجرت کرد. او در سن ۱۴ سالگی به عضویت اولین گروه موسیقی دخترانه کارنامه‌اش درآمد و بعدها در سال ۱۹۷۱ اولین آلبوم موسیقی انفرادی خودش را عرضه کرد. در سال ۱۹۷۴، نیوتن-جان نماینده بریتانیا در مسابقه یوروویژن بود.

به گزارش مووی مگ به نقل از 30نما، در سن ۲۹ سالگی، نیوتن-جان نقش یک دختر دبیرستانی را در فیلم «گریس» مقابل تراولتا بازی کرد و سپس با «زانادو» (Xanadu) با «جین کلی» تجربه بازیگری دیگری داشت. در سال ۱۹۸۳، نیوتن-جان بار دیگر در کمدی رمانتیک «دو مدل از یک نوع» (Two of a Kind) با تراولتا همکاری کرد.

نیوتن-جان سابقه بازی در سریال «گلی» (Glee) و بازسازی «جسمانی» (Physical) را داشت و جدا از فعالیت‌های هنری، یک مرکز تحقیقات پیرامون بیماری سرطان در ویکتوریای استرالیا تأسیس کرد.

تراولتا در واکنش به درگذشت هم-بازی سابقش می‌نویسد: «الیویای عزیزترینم، زندگی همه ما بسیار را بهتر کردی. تأثیری که داشتی بی‌نظیر بود. خیلی دوستت دارم. در انتهای مسیر تو را خواهیم دید و دوباره با هم خواهیم بود. ارادتمند تو از لحظه‌ای که دیدمت و تا ابد! دنی تو، جان تو!»

نیوتن-جان و تراولتا در سال ۲۰۱۸ به مناسبت چهلمین سالگرد اکران «گریس» روی فرش قرمز صحنه رقص معروف فیلم را بازآفرینی کردند. تراولتا در آن زمان به «ورایتی» گفته بود: «به مدت سه هفته تمرینات زیادی داشتیم تا درست انجامش دهیم. و از انرژی فیلم می‌توانید متوجه شوید، به قدری مضطرب بودیم تا درست انجامش دهیم که همه‌چیز – مثل رفتن به مدرسه بود. هر روز برنامه‌ای داشتیم: آواز، رقص، ضبط، تمرین صحنه‌ها، بازنویسی صحنه‌ها.»

«ادگار رایت»، «جیمز گان»، «گابریل یونیون»، «دنیل دای کیم»، «دین کوک» و بسیاری دیگر به نیوتن-جان ادای احترام کرده‌اند.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها