صفحه اصلی > اخبار سینمای جهان : اولین واکنش منتقدان به فیلم باربی (Barbie) / شایسته اسکار است!

اولین واکنش منتقدان به فیلم باربی (Barbie) / شایسته اسکار است!

باربی

با اکران فیلم «باربی» (Barbie) «گرتا گرویگ» در لس‌آنجلس، اولین واکنش منتقدین در شبکه‌های اجتماعی پدیدار شدند. نقدهای «باربی» در فاصله چند روز مانده به اکران فیلم منتشر خواهند شد.

برادران وارنر بازاریابی پرسروصدایی را برای «باربی» اجرا کرد تا این فیلم حتی پیش از اکران به یکی از بحث‌برانگیزترین پدیده‌های سینمایی سال تبدیل شود. رقابت این عنوان با «اوپنهایمر» (Oppenheimer) «کریستفر نولان» و لحن متفاوت دو فیلم نیز از سوی دیگر به میم‌های گوناگونی تبدیل شده و جنبه مثبتی پیدا کرده بود. «کیلین مورفی» بازیگر «اوپنهایمر» حتی در مصاحبه با یک نشریه اسپانیایی (La Vanguardia) به حمایت از «باربی» پرداخت و گفت: «نمی‌توانم برای دیدن «باربی» صبر کنم. عاشق «مارگو رابی» و «رایان گاسلینگ» هستم… توصیه من به مردم این است که هر دو فیلم را در یک روز ببینند.»

رابی نقش یکی از پرشمار باربی‌های فیلم و گاسلینگ نقش یکی از چندین شخصیت کن را بازی می‌کند. باربی وقتی در «سرزمین باربی» به ملال می‌رسد تصمیم می‌گیرد که به «دنیای واقعی» سفر کند و پاسخ پرسش‌هایش را جست‌وجو کند.

به گزارش مووی مگ به نقل از 30نما، منتقد «اسکرین‌رنت» می‌نویسد: ««باربی» غافلگیر کرد و به بهترین شکل ممکن. فیلم طنزآمیز، پرشکوه و بسیار هوشمندانه است. «گرتا گرویگ» با تمام قدرت نشانه می‌رود و به هدف می‌زند. نمایش «مارگو رابی» عالی و نمایش «رایان گاسلینگ» و «سیمو لیو» سرگرمی محض است! تمام بازیگران درخشانند!»

منتقد «دیس ویک مدیا» می‌نویسد: ««باربی» یک پیروزی است. فیلمنامه‌ای بی‌نقص با پشتیبانی بازی‌های عالی – به‌ویژه از طرف رایان گاسلینگ – آنچه که می‌توانست یک فیلم کمدی استودیویی ساده باشد را به یک تفسیر تند و تیز از جامعه تبدیل کرده که ظرافتش مطبوع آن‌هایی است که شاید ارزشش را ندانند.»

منتقد «اسلش‌فیلم» می‌نویسد: «به صورت ویژه طراحی لباس و صحنه در سطح تازه‌ای است و به‌شدت این حس را تقویت می‌کند که این شخصیت‌ها واقعاً باربی‌اند، و در خانه‌های رؤیایی زندگی می‌کنند و دنیایشان به حقیقت تبدیل شده است.»

منتقد «کامیک‌بوک» می‌نویسد: «نمی‌توانم از توییتر کناره‌گیری کنم پیش از آنکه به شما بگویم که «باربی» فیلم محبوب سال من است. «گرتا گرویگ» به شکلی فراتر از انتظار عمل کرده. او جنبه‌های مثبت و منفی باربی را به شکل زیبایی به چالش کشیده. «رایان گاسلینگ» را نامزد اسکار کنید، جدی می‌گویم.»

«جان سینا»، «دوا لیپا»، «سیمو لیو»، «کیت مک‌کینان»، «آریانا گرینبلات»، «آمریکا فررا»، «الکساندرا شیپ»،‌ «ایسا ری»،‌ «مایکل سرا»،‌ «ویل فرل»، «هری نف»، «کینگزلی بن-ادیر»،‌ «ری پرلمن»، «امرالد فنل»، «شارون رونی»، «اسکات اوانز»، «آنا کروز کین»، «کانر سویندلز»، «ریتو آریا»، و «جیمی دمتریو»، دیگر بازیگران این فیلم خواهند بود.

استودیوی برادران وارنر «باربی» را ۲۱ ژوئیه اکران می‌کند.

اشتراک در
اطلاع از
guest
14 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آرمان
آرمان
9 ماه قبل

قیافه رایان گاسلینگ رو ببین تو رو قرآن. مردم از خنده

ERen
ERen
9 ماه قبل

من که از همین الان ترجیح میدهم فیلم اوپنهایمر را تماشا کنم تا این فیلم لوس مسخره باربی مارکو رابی الکی براش کلی تبلیغات پر سر صدا را انداختند قطعا فیلم اوپنهایمر کریستوفر نولان با درخشش کیلین مورفی نمره بهتری از باربی میگیرد

فسیل
فسیل
9 ماه قبل

اگه فیلم خوبی باشه به موفقیت میرسه، نباشه نمی‌رسه اما این فمنیسم که میگن. من کلی مشکل دارم باهاش ولی یه نکته رو حواسمون باشه؛ همه آنتی فمنیست های رادیکال عرزشی نیستن ولی تمام عرازشه بی برو برگرد آنتی فمنیست رادیکال هستند!

فرزاد
فرزاد
9 ماه قبل

دانلود شود، دیده شود، بلکه پسندیده شود!!!

امیرعلی
امیرعلی
9 ماه قبل

قطعا فمنیستی هست و یه 4 تا ه.م.ج.ن.س … توش چپوندن که منتقدا گفتن شایسته اسکاره

اسکورسیزی
اسکورسیزی
9 ماه قبل

با اینکه فیلم رو نمیبینم چون حالم از این لوس بازیا به‌‌هم میخوره ولی از نقدای مثبت خوشحال شدم امیدوارم گیشه رو بترکونه و اوپنهایمر رو له کنه.چه چیزی لذتبخشتر از فشاری شدن نولان فنا؟حالا بزنه امتیازای اوپنهایمرم پایین باشه ای خدا چه حالی بده😂😂

فسیل
فسیل
9 ماه قبل
پاسخ به  اسکورسیزی

وقتی این فیلم اسکار بگیره و فیلم اربابت هیچی نگیره خیلی بیشتر حال میده 😉

اسکورسیزی
اسکورسیزی
9 ماه قبل
پاسخ به  فسیل

با اوپنهایمر دوتایی اسکار بگیرن نصف کنن مارتی بزرگ که درود خداوند بر او باد نیازی به جایزه نداره که اگه داشت شاهکارش رو خارج از مسابقه کن نشون نمی داد.هرچقدر تیری فرمو التماس کرد و به دست و پای مارتی افتاد نتوست راضیش کنه بیاد تو مسابقه

فسیل
فسیل
9 ماه قبل
پاسخ به  اسکورسیزی

همینا رو بگو تا شبا خوابت ببره 😉

سینا
سینا
9 ماه قبل

قطعا یه فیلم فمنیستی دیگه هست از این کارگردان. کچلمون کرد این کارگردان با این ترند

Hossein_mjs
Hossein_mjs
9 ماه قبل

واسه فیلم wonder woman 1984 هم از این مضخرفات زیاد میگفتن

Stand alone
Stand alone
9 ماه قبل

طرف میگه «رایان گاسلینگ» را نامزد اسکار کنید، جدی می‌گویم» بعد تیتر فیلم شایسته اسکار است هستش!
من دیگه به یقین رسیدم که مووی مگ عمدا دوست داره تو کامنت ها دعوا راه بندازه!

امین
امین
9 ماه قبل

فیلم طبق پیش بینی ها اثری فمینیستی هست و قطعا جوایز زیادی تو اسکار امسال نصیبش میشه. آثار گرویگ همشون درون مایه فمینیستی دارن ولی جوری نیست که حالتو بهم بزنه از شعار زدگی هاش امیدوارم اینم مثل همون آثارش باشه.

...
...
9 ماه قبل
پاسخ به  امین

دوفیلم قبلیش که آش دهن سوزی نبود برای اونها هم کلی مخ مردمو گذاشتن تو فرغون
سال های قبل فیلم هایی مثل Short Term 12 و The Spectacular Now نادیده گرفته شدن که تهش آکادمی برسه به جایی که فیلم های ایشون جز لیست اسکار بهترین فیلم سال بشن .