صفحه اصلی > اخبار سینمای جهان : کریستوفر نولان در واکنش به اعتصابات / از بازیگران پاره وقتی که نان سر سفره خود می برند حمایت می کنم

کریستوفر نولان در واکنش به اعتصابات / از بازیگران پاره وقتی که نان سر سفره خود می برند حمایت می کنم

کریستوفر نولان

«کریستفر نولان» در مصاحبه با «بی‌بی‌سی» می‌گوید از اعتصاب اتحادیه بازیگران (SAG-AFTRA) و نویسندگان (WGA) حمایت می‌کند و حاضر نیست در طول اعتصاب روی فیلم جدیدی کار کند. بازیگران فیلم «اوپنهایمر» (Oppenheimer) او از جمله «کیلین مورفی»، «امیلی بلانت»، «رابرت داونی جونیور»، «مت دیمون» و «فلورنس پیو» پنجشنبه شب مراسم افتتاحیه فیلم در لندن را به نشانه حمایت از اعتصاب ترک کرده بودند.

نولان در پاسخ به این پرسش که آیا پروژه جدیدی در این مدت می‌سازد یا نه می‌گوید: «مطلقاً نه. بسیار مهم است که همه درک کنند لحظه‌ای بسیار کلیدی است برای رابطه میان افراد شاغل و هالیوود.»

اتحادیه بازیگران به رهبری «فرن درشر» پنجشنبه شب اعلام کردند که مذاکره با تهیه‌کنندگان سینما و تلویزیون (AMPTP) شکست خورده است. بازیگران روی مسائل بسیاری از جمله درآمد پخش عناوین سینمایی و تلویزیونی از پلتفرم‌های استریم و استفاده از هوش مصنوعی با تهیه‌کنندگان اختلاف نظر دارند.

نولان می‌گوید: «مسئله من نیستم، مسئله ستارگان فیلم نیستند. مسئله بازیگرانی‌اند که به صورت پاره وقت استخدام می‌شوند، نویسندگانی که برای برنامه‌های تلویزیونی می‌نویسند و سعی دارند خانواده خود را تأمین کنند، سعی می‌کنند غذا سر سفره بگذارند.»

این فیلمساز بریتانیایی می‌گوید تهیه‌کنندگان در قرارداد قبلی «دنیای جدید پلتفرم‌های استریم» را به حساب نیاورده است:‌ «و دنیایی که امتیاز پخش تولیدات را به پخش‌کنندگان دیگر نمی‌فروشند – برای خودشان نگه می‌داند.»

نولان اضافه می‌کند: «هنوز موافقت نکرده‌اند که مبلغ درخوری به اعضای شاغل اتحادیه پرداخت کنند، و بسیار مهم است که این کار را بکنند. به نظر من هیچ‌کس اعتصاب را دوست ندارد، هیچ‌وقت دوست ندارید که شاهد اعتراض شاغلین باشید. اما گاهی لازم است. این یکی از آن موارد ضروری است.»

با شروع اعتصاب بازیگران تولید پروژه‌هایی چون «ونوم ۳» (Venom 3)، «ددپول ۳» (Deadpool 3)، «گلادیاتور ۲»‌ (Gladiator 2) و «مأموریت غیرممکن ۸» (Mission: Impossible 8) متوقف شده است.

این کارگردان در مصاحبه دیگری با «هالیوود ریپورتر» می‌گوید برای نوشتن فیلمنامه از رایانه‌ای استفاده می‌کند که به اینترنت متصل نیست: «به نظر من تکنولوژی و آنچه که می‌تواند ارائه کند شگفت‌انگیز است. در انتخاب شخصی من مهم این است که چقدر درگیر می‌شوم. سطح حواس‌پرتی مهم است. اگر بخواهم اثرم را تولید کنم و فیلمنامه خودم را بنویسم، استفاده از موبایل هوشمند در تمام طول روز چندان مفید نخواهد بود.»

نولان در مصاحبه دیگری با پادکست «ریل‌بلند» از آینده خود به عنوان کارگردان گفته است:‌ «روایت داستان در سینما اعتیادآور است… تصور اینکه داوطلبانه کناره‌گیری کنی دشوار است.»

اشتراک در
اطلاع از
guest
7 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Ralf
Ralf
9 ماه قبل

شماره کارت بدید ماهم کمک کنیم

اسکورسیزی
اسکورسیزی
9 ماه قبل

یکی از کسایی که اوپنهایمر رو دیده یه ایراد بامزه از فیلم گرفته که مربوط میشه به اون سکانس طولانی🤣من میگم اگه مووی مگ صلاح دید منتشر کنه😆
قضیه از این قراره که تو اون سکانس برای کیلین مورفی از ….مصنوعی استفاده کردن و این مخاطب ایراد گرفته بودش که ….مصنوعیش خیلی مضحک بوده و اصلا واقع گرایانه نبوده😂میگفت چرا بیشتر هزینه نکردن یه …مصنوعی خوب بیارن🤪🤪

رضا
رضا
9 ماه قبل
پاسخ به  اسکورسیزی

موادی چیزی زدی یا کلا نرمال نیستی؟

اسکورسیزی
اسکورسیزی
9 ماه قبل
پاسخ به  رضا

از یه آدم مریضه روانی شماره روانپزشک گرفتم رفتم پیشش قرصاشو خوردم اینجوری شدم😉خدا لعنتش کنه

فسیل
فسیل
9 ماه قبل
پاسخ به  اسکورسیزی

نه اون ساقیم بود نادون!

فسیل
فسیل
9 ماه قبل

بهترین کارگردان تاریخ و از معدود کسانی که حتی یه فیلم بد نداره.

فسیل
فسیل
9 ماه قبل

آفرین