صفحه اصلی > اخبار سینمای جهان : نولان: به باور مارتین اسکورسیزی باور دارم / تارانتینو نباید بازنشسته شود!

نولان: به باور مارتین اسکورسیزی باور دارم / تارانتینو نباید بازنشسته شود!

تارانتینو نولان

«کریستفر نولان» در مصاحبه جدیدی با «ریل‌بلند» می‌گوید تصمیم «کوئنتین تارانتینو» برای بازنشستگی پس از کارگردانی فیلم دهم را درک می‌کند اما به باور «مارتین اسکورسیزی» نیز گرایش دارد که معتقد است تا وقتی کارگردان وقت و توان فیلمسازی دارد باید فیلم بسازد. تارانتینو از سال‌ها قبل وعده داده بود که با فیلم دهمش (The Movie Critic) از کارگردانی فیلم بلند کناره‌گیری می‌کند اما می‌گوید ممکن است سریال یا تئاتر کارگردانی کند. نولان در پاسخ به این پرسش که نظرش درباره بازنشستگی تارانتینو چیست می‌گوید: «شما حرفش را باور می‌کنید؟»

به گزارش مووی مگ به نقل از 30نما، تارانتینو در چندین مصاحبه گفته است که تاریخ سینما ثابت کرده است که فیلمسازان از فیلم دهم به بعد با افت محسوسی مواجه می‌شوند. برخلاف تارانتینو که وارد دهه هفتم عمر خود شده، اسکورسیزی و «وودی آلن» که در دهه نهم زندگی خودند همچنان با قدرت به فیلمسازی ادامه می‌دهند. اسکورسیزی اخیراً فیلم تاریخی و پرهزینه «قاتلین ماه گل» (Killers of the Flower Moon) را با بودجه بیش از ۲۰۰ میلیون دلاری کارگردانی کرده است.

نولان می‌گوید:‌ «حقیقت این است که هر دو نگاه را درک می‌کنم. روایت قصه در سینما اعتیادآور است. سخت‌کوشی زیادی می‌طلبد اما بسیار لذت‌بخش است. کاری است که به سمتش کشیده می‌شوید، و بنابراین تصورش دشوار است که داوطلبانه از آن دست بکشی.»

او ادامه می‌دهد: «اما از طرف دیگر درک می‌کنم… نگاه کوئنتین همیشه این‌گونه بوده که – او هیچ‌وقت درباره فیلم‌های مورد بحثش مهربانانه و دقیق حرف نمی‌زند – اما نگاه می‌کند به بعضی از آثاری که فیلمسازان در سال‌های آخرشان ساخته‌اند و احساس می‌کند که اگر نتوانسته‌اند انتظارات را برآورده کنند، پس بهتر است که ساخته نمی‌شدند. اما به نظر من این یک نگاه پیوریستی است. نقطه نظر یک سینه‌فیل است که برای تاریخ سینما ارزش زیادی قائل است.»

نولان اضافه می‌کند: «نمی‌دانم که آیا می‌توانم به حس خودم نسبت به ارزش کامل یک اثر اعتماد کنم تا بدانم آیا باید آن فیلم ساخته می‌شده یا نه. فیلم‌هایی را دوست دارم، همان‌طور که کوئنتین دوست دارد، که شاید به صورت کامل به آنچه سعی داشته نرسیده، اما چیزی در آن‌جا وجود دارد مثل یک بازی خوب یا یک ویژگی کوچک ساختاری، یا یک صحنه که شگفت‌انگیز است. و بنابراین، بله، درک می‌کنم. فکر می‌کنم می‌خواهم اعتبار کامل یک اثر را حفظ کنم، اما از طرفی نمی‌خواهم گزینه‌ای را از روی میز حذف کنم.»

«پل توماس اندرسون» نیز در سال ۲۰۱۸ گفته بود: «می‌دانم که کوئنتین دوست دارد بگوید: «می‌خواهم ۱۰ فیلم بسازم و بعد کناره‌گیری کنم.» اما من هیچ‌وقت نمی‌توانم چنین کاری کنم. نمی‌دانم او چطور چنین حرفی می‌زند، یا چطور می‌تواند خودش را جدی بگیرد وقتی این را می‌گوید. این کاری است که تا وقتی توانش را داشته باشم می‌کنم. تا وقتی توانش را داشته باشم خواهم کرد.»

نولان از جمعه آینده فیلم «اوپنهایمر» (Oppenheimer) را در سالن‌های سینما دارد.

 

اشتراک در
اطلاع از
guest
9 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مجیدی
مجیدی
9 ماه قبل

این جماعتی که اینجا میان برای همدیگه کری می خونن بیشتر شبیه طرفدارای نوجوان و تیفوسی تیمای فوتبال هستن تا کسانی که واقعا چیزی حالیشونه و از سینما لذت می برن.

امری داشتید؟
امری داشتید؟
9 ماه قبل

حالا این کامنت بی ربطه
ولی کاربر فسیل همون marvel-man عه دوباره با یه اسم جدید برگشته
زیر هر پست هم ایشون و کاربر اسکورسیزی در حال بحث هستند. با توجه به اینکه همیشه اولین کسی که کامنت های این دو نفر ریپلای میزنه خودشونن احتمالا اکانت اسکورسیزی هم مال خودشه که واسش دشمن فرضی ایجاد بشه بتونه باهاش بحث کنه.

فسیل
فسیل
9 ماه قبل

کاش اینطوری بود ولی متاسفانه کسی مثل کاربر اسکورسیزی واقعا وجود داره!

اسکورسیزی
اسکورسیزی
9 ماه قبل

ای شیطون خودتی😂

اسکورسیزی
اسکورسیزی
9 ماه قبل

امتیازای باربی اومد
روتن ۸۹
متا ۸۱
نولان فنا فشاری شدن شدید😂😂میگن بخاطر فمینیستی بودن فیلمه که بهش امتیاز بالا دادن🤣

فسیل
فسیل
9 ماه قبل
پاسخ به  اسکورسیزی

مهم نیست، مهم اینه که باربی و اوپنهایمر از قاتلان فسیل مون بیشتر قراره اسکار بگیرن!
#پل_شریدر گفته اوپنهایمر از گرگ وال استریت و هیوگو و دیپارتد و آیریشمن بهتره 😂
مهم اینه که نویسنده راننده تاکسی نولان رو صاحب بهترین فیلم قرن نامیده!

فسیل
فسیل
9 ماه قبل
پاسخ به  اسکورسیزی

نمرات اوپنهایمر هم آمد و باربی رو بدون فمنیسم پاره کرد 😉

اسکورسیزی
اسکورسیزی
9 ماه قبل

مهم نیست تارانتینو ده تا فیلم بسازه یا نولان تا ۹۰ سالگی که جونش دربره بخواد فیلم بسازه مهم اینه که فیلمای جفتتونو روهم بذارن یه سکانس رفقای خوب نمیشه.

فسیل
فسیل
9 ماه قبل
پاسخ به  اسکورسیزی

#پل_شریدر اما نظر دیگه ای داره!