صفحه اصلی > اخبار سینمای جهان : ساموئل ال جکسون: حق من را در اسکار خورده اند!

ساموئل ال جکسون: حق من را در اسکار خورده اند!

ساموئل ال جکسون

«ساموئل ال. جکسون» هیچ‌گاه برای فیلمی برنده جایزه اسکار نشده اما یک اسکار افتخاری از دست «دنزل واشینگتن» دریافت کرده است. او در مصاحبه جدیدی با «والچر» می‌گوید دست کم چهار جایزه اسکار باید به او اهدا می‌شده است.

جکسون در مورد اسکار افتخاری‌اش می‌گوید: «حس نکردم افتخاری است، حس کردم اسکار می‌گیرم. استحقاقش را دارم. برایش زحمت کشیده‌ام. می‌توانم چهار مورد را نام ببرم که می‌توانستم برنده شوم یا بهتر بود برنده شوم یا بهتر بود نامزد شوم، اما مشکلی با آن ندارم. مال من است. به دستش آورده‌ام. نام من رویش نوشته شده.»

به گزارش مووی مگ به نقل از 30نما، این بازیگر ۷۴ ساله در بخش دیگری از مصاحبه می‌گوید برای فیلم «وقت کشتن» (A Time to Kill) به کارگردانی «جوئل شوماخر» فرصت دریافت دومین نامزدی اسکارش را از او ربوده‌اند. داستان این فیلم با بازی «متیو مک‌کانهی» و «سندرا بولاک» درباره مردی است که به خاطر کشتن دو مردی متجاوز به دخترش محاکمه می‌شود.

بازیگر «قصه عامه‌پسند» (Pulp Fiction) می‌گوید: «در «وقت کشتن» وقتی آن مردها را می‌کشم، به خاطر این آن‌ها را می‌کشم چون دخترم باید بداند که آن‌ها دیگر روی سیاره نیستند و دیگر به او صدمه نمی‌زنند – و اینکه برای محافظت از او هر کاری می‌کنم. آن شخصیت را یکسره این‌گونه بازی کردم. و صحنه‌های معینی بود که فیلمبرداری کردیم، صحنه‌هایی که بازی کردم تا اطمینان پیدا کنم دختر درک می‌کند، اما در مرحله تدوین، حذف شدند. و به نظر رسید که من آن مردان را کشته‌ام و هر کاری می‌کنم تا گیر نیفتم. وقتی فیلم را دیدم، نشستم و فکر کردم: «یعنی چه؟»»

او ادامه می‌دهد: «صحنه‌هایی که حذف کردند باعث شد اسکار نگیرم. واقعاً، حرامزاده‌ها؟ این جایزه لعنتی را از من گرفتید؟ روز اول فیلمبرداری، در اتاقی به همراه یک بازیگر سخنرانی کردم و وقتی تمام شد و همه [عوامل] آن صحنه لعنتی گریه می‌کردند. فکر کردم: «خیلی خوب، درست پیش می‌روم.» آن صحنه لعنتی در فیلم نیست! اما علتش را می‌دانم! چون فیلم من نبود، و سعی نداشتند از من ستاره بسازند.»

جکسون می‌گوید: «یکی از اولین دفعاتی بود که چنین اتفاق مزخرفی را شاهد بودم. صحنه‌هایی در فیلم‌های دیگر بازی کرده‌ام که [با حذف آن‌ها] گفته‌ام: «صبر کنید ببینم. چرا آن لحظه را حذف کرده‌اید؟» چون آن لحظه در فیلم بزرگتر از خود فیلم است.»

این اولین بار نیست که جکسون به بی‌توجهی اسکار واکنش نشان می‌دهد. او در سال ۲۰۲۲ به «لس‌آنجلس تایمز» گفته بود: «هرگز اجازه ندادم اسکار معیار سنجش موفقیت یا شکست من به عنوان یک بازیگر باشد. معیار من خوشنودی من است: آیا از آنچه انجام می‌دهم راضی‌ام؟ در فیلم‌هایی که در تعقیب مجسمه [اسکار] باشند بازی نمی‌کنم. می‌دانید. [به نجوا می‌گوید:] «اگر در این فیلم بازی کنی، برنده اسکار خواهی شد.» نه، متشکرم. ترجیح می‌دهم «نیک فیوری» باشم. یا با «میس ویندو» و شمشیری نوری در دستم خوش باشم.»

جکسون در بخش دیگری از مصاحبه با «والچر»‌ در پاسخ به این پرسش که آیا در دهمین و آخرین فیلم «کوئنتین تارانتینو» تحت عنوان «منتقد سینما» (The Movie Critic) نقش‌آفرینی می‌کند یا نه می‌گوید: «نظری ندارم. [می‌خندد.]»

جکسون اخیراً در سریال ۲۰۰ میلیون دلاری «تهاجم سری» (Secret Invasion) دیزنی+ دیده شده است.

اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رالف درستکار
رالف درستکار
9 ماه قبل

هشت پر نفرت واقعا خیلی خوب بود