صفحه اصلی > اخبار سینمای جهان : نمایش «Barbie» در پاکستان به دلیل دیالوگ همجنگسرایانه سانسور شد

نمایش «Barbie» در پاکستان به دلیل دیالوگ همجنگسرایانه سانسور شد

باربی

نمایش فیلم «باربی» (Barbie) استودیوی برادران وارنر به کارگردانی «گرتا گرویگ» در پنجاب پاکستان به خاطر «محتوای ایراددار» موقتاً متوقف شده است. پس از سانسور چند دیالوگ اکران فیلم ادامه پیدا کرده است.

اکران «باربی» با بازی «مارگو رابی» و «رایان گاسلینگ» از جمعه گذشته در سینماهای هند و پاکستان آغاز شده بود. لغو اکران «باربی» وقتی در شبکه‌های اجتماعی گزارش شد که «هیأت سانسور فیلم پنجاب» مجوز نمایش آن را با تأخیر صادر کرد. برخی از سینماروها حتی گزارش دادند که «باربی» در نیمه‌های اکران متوقف شده و پخش‌کنندگان هزینه بلیت‌ها را عودت کرده‌اند.

به گزارش مووی مگ به نقل از 30نما، یکی از بینندگان فیلم می‌گوید: «آیا پنجاب بیش از پیش تحت تأثیر محتوای دگرباشانه قرار گرفته؟ چرا باید اکران «باربی» را لغو کنید؟ مردم می‌خواهند تماشایش کنند. خاطراتی درونی با این فیلم دارند…»

سینماهای لاهور از جمله سینه استار و یونیورسال نیز اکران این فیلم را لغو کردند تا احتمال ممنوع شدن آن تقویت شود. اما «اکسپرس تریبیون» گزارش داده است که این فیلم در پنجاب ممنوع نشده مقامات مجوز پخش را صادر کرده‌اند. با این حال، هیأت سانسور پنجاب سانسور درخواست سانسور چهار کلمه که «مروج همجنسگرایی» است را داده و در ابتدا با مخالفت پخش‌کننده پاکستانی «باربی» مواجه شده. یکشنبه این هفته گزارش شد که پخش‌کننده بالأخره با سانسور دیالوگ موافقت کرده است. «باربی» در ایالت‌های اسلام‌آباد و سند بدون سانسور اکران شده است.

پاییز گذشته فیلم «جوی‌لند» (Joyland) که نماینده پاکستان در رقابت اسکار بود به دلیل «تناقض آشکار با هنجارهای اخلاقی» ممنوع شد. آن فیلم پس از بازبینی توسط هیأت سانسور ملی پاکستان به نمایش درآمد اما در پنجاب همچنان ممنوع باقی ماند.

«گرتا گرویگ» هفته پیش در مصاحبه با مجله «رولینگ استون» گفته بود که با درخواست استودیوی برادران وارنر برای حذف یکی از صحنه‌های فیلم «باربی» مخالفت کرده است. در بخشی از این فیلم وقتی باربی با بازی رابی و کن با بازی گاسلینگ در «دنیای واقعی» به سر می‌برند، از کنار یک پیرزنی عبور می‌کنند که روی نیمکتی نشسته است. باربی می‌ایستد تا به او می‌گوید چه زن زیبایی است.

گرویگ می‌گوید برای مدیران استودیو توضیح داده است که این صحنه «قلب فیلم» است: «این صحنه را خیلی دوست دارم. ضمن اینکه آن زن طراح لباس «آن راث» است. او یک اسطوره است. یک لحظه بن‌بست است، به جایی ختم نمی‌شود. و در کات‌های اولیه، وقتی فیلم را می‌دیدم، ادعا کردند که «می‌شد حذفش کرد. و اتفاقاً داستان تغییری نمی‌کرد.» اما گفتم: «اگر این صحنه را حذف کنم نمی‌دانم فیلمی که ساخته‌ام درباره چیست.»

اشتراک در
اطلاع از
guest
9 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
محمد جواد
محمد جواد
9 ماه قبل

نه اینجوری نمیشه
یه شیر مرد از پاکستان باید بلند بشه بره خودشو تو هالیوود منفجر کنه

امیین
امیین
9 ماه قبل

پاکستان هم فیلم روز جهان رو نشون میده بعد ما باید 3 ماه صبر کنیم نسخه وب رو دزدی دانلود کنیم ببینیم!

آرمان
آرمان
9 ماه قبل

نگفتم این گرتا گرویک عقده ای باربی رو ه.ج.ن.س…. نشون میده این کارگردان فمنیست دیگه شورش رو دراورده ولمون نمیکنه با این ترند یه موضوع جدید بلد نیست این خاک بر سر

FFFF
FFFF
9 ماه قبل
پاسخ به  آرمان

گرویگ فمنیست هست اما رادیکال نیست. رادیکال ترین فیلمش همین باربی هست!
فمنیسم هم تا جایی که گفتمانش لیبرالی هست قابل احترامه و میشه دیالوگ کرد با فمنیست های آزاداندیش. وقتی گفتمان سوسیالیستی میشه و میخواد زنان رو ضد مردان قرار بده (به عبارتی رادیکال) اونجا به مشکل می‌خوریم.
تنها حقیقت و استدلال منطقی درباره فمنیسم همین هست. به حرف های عرازشه و تئوکرات های غربی بی سواد اصلا نباید گوش داد.

آرمان
آرمان
9 ماه قبل
پاسخ به  FFFF

احسنت

محمد جواد
محمد جواد
9 ماه قبل
پاسخ به  FFFF

ستون خود کاپیتالیست ها اعتراف کتبی کردن که ما فمنیسم رو به وجود آوردیم که باعث دشمنی بین زن و مرد بشیم که در نهایت این دو عنصر اصلی جامعه اونقدر مشغول دعوا با همدیگه بشن که فراموش کنن ما چه بلایی داریم سرشون میاریم.
بعد شما میای میگی عرزشی ها و آدمای بی سواد ضد فمنیسمن؟
به نظر من هر کی ضد فمنیسم هست آدم عاقل و صلح طلبیه

احمد
احمد
9 ماه قبل

تجربه به خصوص در ایران نشون داده اونایی که زیادی دم از مخالفت با همجنسگرایی میزنن، یه روز فیلمشون میاد بیرون یا اینکه مثل …. تشت رسواییشون از روی بوم میفته پایین. از آدمایی که خیلی شعار میدن باید خیلی ترسید.

امین
امین
9 ماه قبل
پاسخ به  احمد

داشته اون جوونو هدایت می کرده چرا انقدر برای مسئولین حرف در میارین، اونا همه کاراشون دلیل داره !!!!

FFFF
FFFF
9 ماه قبل
پاسخ به  احمد

اینها می‌خوان دشمنانشون رو تحقیر کنند با پرچم lgbt ازشون کاریکاتور میکشن ولی وقتی یکی از خودی هاشون فیلم عملش درمیاد یه دفعه همه مدافع حقوق فردی و حریم خصوصی و انتخاب سبک زندگی میشن! عجب…