صفحه اصلی > نقد و بررسی سریال : نقد و بررسی سریال حیثیت گمشده

نقد و بررسی سریال حیثیت گمشده

حیثیت گمشده

کسی در سریال حضور دارد که من بشناسم؟

مهدی حسینی، بازیگر با سابقه سینمای ایران که اخیراً در سریال «یاغی» خوش درخشیده بود، بازیگر نقش اصلی سریال «حیثیت گمشده» است. بهاره افشاری که اخیراً بازی او را در «نیوکمپ» دیده بودیم، دیگر بازیگر این سریال است. از چهره های شناخته شده دیگری که در سریال حضور دارند می توان به الناز حبیبی، نادر فلاح و ستاره پسیانی اشاره کرد.

داستان سریال درباره چیست؟

پس از کشته شدن زن، شوهر متوجه حقایقی از زندگی گذشته همسرش می شود و در پی کشف حقیقت است اما…

خالق سریال کیست؟

سجاد پهلوان زاده که سال ها به عنوان تدوینگر به فعالیت پرداخته و از آثاری که تدوین آن را برعهده داشته می توان به فیلم های «ایستاده در غبار»،«لاتاری» و «ماجرای نیمروز» اشاره کرد.

سریال حیثیت گمشده

نکات مثبت سریال؟

مهدی حسینی‌نیا حضور موفقی در سریال داشته و بالاخره پس از سال ها توانسته نقش اصلی را ایفا کند. بازی این بازیگر یکی از نکات مثبت سریال «حیثیت گمشده» محسوب می شود.

علی رغم مشکلات منطقی فیلمنامه، سریال در موقعیت سازی و ایجاد علامت سوال برای تماشاگر عملکرد نسبتاً موفقی دارد و می تواند مخاطبش را کنجکاو نگه دارد.

نکات منفی سریال؟

منطق ابتدایی سریال دچار تناقض است. این که سریال درباره مردی باشد که از سر غیرت به دنبال ماجرای همسرش باشد در حالی که تا قبل از آن هیچ توجهی به همسرش نداشته، کمی عجیب است.

میزان توجه به جزئیات در سریال ناکافی است و اغلب مسیر کلیشه ها را دنبال می کند. موقعیت هایی که در سریال ساخته می شود شباهت چندانی به واقعیت ندارند.

«حیثیت گمشده» شروع مناسبی دارد و می تواند به اندازه کافی تعلیق ایجاد کند اما رفته رفته زمانی که داشته هایش را رو می کند، دیگر ضرباهنگ اولیه را ندارد و به اصطلاح کِش می آید.

بازی بازیگران مکمل فیلم ضعیف است و در کل، شخصیت های مکمل سریال پرداخت خوبی ندارند.

سریال حیثیت گمشده

این سریال محصول کدام شبکه است؟

فیلیمو

عامل تأثیرگذار برای تماشای سریال؟

عامل مشخصی وجود ندارد. شاید شباهت کلی سریال به «پوست شیر»

حرف آخر:

«حیثیت گمشده» از فاکتورهای موفق سریال «پوست شیر» الهام گرفته و این الهام پذیری به حدی بوده که حتی در روند سریال می توان چیدمان اتفاقات را مشابه آن سریال دانست. با این حال، مشکلات شخصیت پردازی و فیلمنامه مانع از این می شود که «حیثیت گمشده» تبدیل به سریال موفقی شود.

 

منتقد: رضا توسلی

اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
بهار
بهار
11 ماه قبل

ممنون بابت نقد دقیق و منصفانه تان