صفحه اصلی > اخبار سینمای ایران : برنامه ویژه جشنواره فیلم ونیز برای حمایت از سعید روستایی

برنامه ویژه جشنواره فیلم ونیز برای حمایت از سعید روستایی

سعید روستایی

جشنواره ونیز هشتادم در حمایت از «سعید روستایی» روی فرش قرمز مراسمی برگزار خواهد کرد. روستایی به خاطر اکران فیلم «برادران لیلا» (Leila’s Brothers) در جشنواره کن بدون دریافت مجوز به شش ماه حبس محکوم و ممنوع‌الکار شده است.

در بیانیه جشنواره ونیز آمده است که روی فرش در حمایت از فیلمساز ایرانی تجمع کوتاهی خواهد شد تا به این شکل از زنان و مردان ایرانی که «برای آزادیشان می‌جنگند و با سرکوب مبارزه می‌کنند» و نیز «فیلمسازان و هنرمندانی که بازداشت یا زندانی شده‌اند» حمایت شود.

جشنواره ونیز سال گذشته نیز اقدام مشابهی در حمایت از «جعفر پناهی» صورت داده بود. در «فلش ماب» امسال برای روستایی، از هنرمندان، کارگردانان و دیگر مهمانان جشنواره دعوت به عمل آمده تا ۲ سپتامبر روی فرش قرمز تجمع کنند. در همین تاریخ قرار است فیلم «تاتامی» (Tatami) با بازی «زر امیرابراهیمی» اکران شود.

روستایی به اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام» با اکران فیلم «برادران لیلا» در جشنواره کن به شش ماه حبس تعزیری و گذراندن دوره فیلمسازی در صدا و سیمای قم محکوم شده است. او علاوه بر این موظف است که در ایام تعلیق از فعالیت‌های مرتبط با جرم ارتکابی و ارتباط با افراد فعال در زمینه فیلمسازی خودداری کند. «برادران لیلا» در جشنواره کن برنده جایزه بهترین فیلم از «فدراسیون بین‌المللی منتقدین فیلم» (FIPRESCI) شده بود. «مارتین اسکورسیزی» و «فرانسیس فورد کاپولا» از جمله فیلمسازانی بودند که از روستایی حمایت کردند.

جشنواره ونیز هشتادم از ۳۰ اوت تا ۹ سپتامبر برگزار خواهد شد.

اشتراک در
اطلاع از
guest
8 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سین
سین
7 ماه قبل

این تفاوت نشون دهنده اینه چرا ملت ینگه دنیا حقشونه در رفاه مطلق باشن و ماها در فلاکت مطلق….ملت ایران…هممون….همچو انتلوپ های دشت های افریقا هستیم که سرشون به نشخواره….کفتارها که حمله می کنن..انتلوپها وحشت زده در میرن و وقتی یکیشون شکار شد با خیال راحت به نشخوار ادامه میدن و یادشون میره فردا دوباره کفتارها میان سراغشون….هیچ اتحاد و همدردی بین اونها نیست…بین ماها همچنین

امین
امین
7 ماه قبل
پاسخ به  سین

تعبیر از این قشنگ تر ندیدم حق ماست این فلاکت.

سالار
سالار
7 ماه قبل

یاد دیکتاتور قذافی،صدام حسین وبقیه ی اموات داره زنده میشه.پایان نزدیکه

دارا
دارا
7 ماه قبل
پاسخ به  سالار

ابان هم همینو میگفتید اخه بچه ها

FFFF
FFFF
7 ماه قبل
پاسخ به  دارا

تو هم زیست عفیفانه داری؟!

امیر
امیر
7 ماه قبل

میدونی درد کجای ، هنوز بسیجیا و امثالهم ازادی بیان ایران با امریکا وانگلیس مقایسه میکنن .

خشی
خشی
7 ماه قبل
پاسخ به  امیر

همینیه ک هست
میتونی گربه کنی

FFFF
FFFF
7 ماه قبل
پاسخ به  خشی

نه زیست عفیفانه با گربه ها که تخصص شماست!