صفحه اصلی > اخبار سینمای جهان : 13 فیلم برتر با موضوع خون آشام که باید دید + تصاویر

13 فیلم برتر با موضوع خون آشام که باید دید + تصاویر

کارهایی که در سایه انجام می دهیم

زیرژانر خون آشام در سینمای وحشت یکی از آن ژانرهای فرعی است که طرفداران زیادی دارد. حتی زمانی که فرانچایز گرگ ومیش متولد شد، این ژانر به قلمروی سوال برانگیزتری وارد شد، اما پس از پایان این فرانچایز، طرفداران هیولاهای خون آشام همچنان منتظر بودند تا فیلم (یا سریال تلویزیونی) بعدی در این ژانر ساخته شود. خوشبختانه فیلم هایی مثل رنفیلد، دعوت و آخرین سفر دمتر ثابت می کنند که خون آشام ها هنوز هم در سینما سودآور هستند.

به گزارش مووی مگ به نقل از روزیاتو، احتمالاً تاکنون دراکولای برام استوکر و پسران گمشده را دیده اید و متوجه شده اید که وسواس فکری ناسالم شما نسبت به ساکسیفونیست های روغن مالی شده و نامیراهای خونخوار ممکن است به کمی تنوع نیاز داشته باشد. البته جای نگرانی نیست؛ چرا که در این بین فیلم های کم تر شناخته شده، متمایز و نادیده گرفته شده ای وجود دارند که می توانند توقع شما را از داستان های خون آشامی بالا ببرند. بدین بهانه، در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با ۱۳ مورد از مهجور مانده ترین فیلم های خون آشامی آشنا کنیم که طرفداران این ژانر فرعی ترسناک باید ببینند.

Cronos (1993)

۱۳- Cronos (1993)

در اولین فیلم بلند گیرمو دل تورو به نام کرونوس، او رویکردی علمی و انگلی به خون آشامی گری دارد. یک پیرمرد و نوه اش یک اثر باستانی را کشف می کنند که سرمی را به میزبانش تزریق می کند که باعث می شود آن ها به مکیدن خون هوس پیدا کنند. این فیلم به سبک همیشگی دل تورو، جلوه های ویژه کاربردی شگفت انگیزی دارد، اما در عین حال در هر دو بخش قهرمان (فدریکو لوپی) و شرور (ران پرلمن) نیز حاوی بازی های فوق العاده ای است. داستان این فیلم، مهیج و احساسی بوده و خود احتمالاً یکی از بهترین فیلم های ترسناک اسپانیایی است که تاکنون ساخته شده است.

Subspecies (1991)

۱۲- Subspecies (1991)

Subspecies یک فرانچایز عالی برای عاشقان خون آشام ها است که هم از جذابیت کلاسیک خون آشام رومانیایی و هم از افکت های ویژه عالی و جذاب لذت می برند. این فیلم ها توسط تد نیکولائو با همکاری استودیو Full Moon Pictures (عروسک گردان، شیطان بونگ) ساخته شده اند و از این مزیت برخوردارند که در قلعه خود چارلز باند فیلمبرداری شده اند.

چهار فیلم Subspecies و یک اسپین آف با عنوان The Vampire Journals در این فرانچایز وجود دارد. این فرانچایز از بازیگرانی چون آنگوس اسکریم (فانتاسم)، ملانی شاتنر (دختر ویلیام شاتنر بازیگر افسانه ای فیلم استار ترک) و آندرس هوو به عنوان خون آشام با ابهت، رادو، بهره می برد. برای دیدن سر بریدن های فوق العاده، آرایش خوب مومیایی، لباس های آتشین و هیولاهای کوچک استاپ موشن آماده باشید. این فیلم ها در حوزه سرگرم کننده بودن بسیار قابل توجه هستند.

Ganja & Hess (1973)

۱۱- Ganja & Hess (1973)

در سال ۱۹۷۳ و در زمان اوج فیلم های با دیدگاه های کلیشه ای نسبت به شخصیت های سیاه پوست، بیل گان یک فیلم خون آشامی واقعا منحصر به فرد و زیبا را منتشر کرد. با بازی دوان جونز(شب مردگان زنده) و مارلین کلارک، گانجا و هس یک فیلم عاشقانه خون آشامی زیبا و باشکوه است که جذابیت جالب و خون آشامی خاصی را به ارمغان می آورد که توسط یک خنجر تشریفاتی جادویی به وجود آمده است.

این فیلم به عنوان استعاره ای برای اسیمیله سازی سیاهان و امپریالیسم سفیدپوستان ساخته شد و به وضوح به هر دوی این نکات می پردازد. اگر به دنبال فیلمی با انبوهی از خون و کشتار هستید، شاید این یکی برای شما مناسب نباشد، اما اگر به یک اثر هنری سیاه و زیبا علاقه مند هستید، نمی توانید با گانجا و هس به بیراهه بروید. اسپایک لی این فیلم را در سال ۲۰۱۴ بازسازی کرد و آن را خون شیرین مسیح (Da Sweet Blood of Jesus) نامید.

Stake Land (2010)

۱۰- Stake Land (2010)

Zombieland را در نظر بگیرید اما با ویژگی افسرده کنندگی بیشتر و بدون هیچ شوخی کمدی از وودی هارلسون. فیلم Stake Land در مورد سه غریبه است که پس از غلبه خون آشام های وحشی بر زمین، برای زنده ماندن به سفری طولانی در سراسر ایالات متحده آخرالزمانی می روند. داستان فیلم بسیار احساسی است، بازی ها به خوبی انجام شده و موجودات خون آشام و جلوه های ویژه کشتار، فوق العاده به نظر می رسند.

این فیلم مخاطب خود را پس از تماشای آن به خوبی دلبسته خود ی کند، چرا که سازندگانش فیلم های کوتاه پیش درآمدی بر آن را در یوتیوب منتشر کرده اند که به داستان های گذشته شخصیت ها می پرداختند. این فیلم یک دنباله به نام The Stakelander (۲۰۱۶) داشت که در واقع بد نبود و در کنار فیلم اورجینال، زوج جذابی بودند.

Shadow of the Vampire (2000)

۹- Shadow of the Vampire (2000)

سایه خون آشام ساخته ای. الیاس مرهیگ، فیلمی خنده دار، ترسناک و قطعاً متفاوت از هر فیلم خون آشام دیگری است. ما هنوز نمی دانیم که از این فیلم باید چه بفهمیم، جز این که این فیلم برداشت یک کارگردان از یک افسانه هالیوودی است که هنوز روشن سازی نشده است. آیا مکس شرک واقعا هنگام فیلمبرداری فیلم Nosferatu ساخته اف دبلیو مورنادو هیچ گریمی نداشت؟

این فیلم پاسخ را از طریق داستانی بامزه تایید می کند که مورنو را به عنوان کارگردانی نشان می دهد که حاضر نبود فیلمش را قربانی کند. نه حتی اگر شخصیت شرک یک خون آشام واقعی بود که خون تیم سازنده فیلم را می مکید. این فیلم اثری نادیده گرفته شده درباره انگیزه هنری در مواجهه با یک بحران است، هر چقدر که غیرعقلانی باشد.

What We Do in the Shadows (2014)

۸- What We Do in the Shadows (2014)

قبل از اینکه تایکا وایتیتی، ثور: رگناروک یا جوجو خرگوشه را بسازد، او و همکار ش جمین کلمنت سازنده Flight of the Conchords، یکی از بهترین کمدی های ترسناک تمام دوران را منتشر کردند. کاری که در سایه ها انجام می دهیم، رویکردی به سبک مستند انتقادی و هجوآمیز دارد.

این فیلم روایتگر سبک زندگی چند هم اتاقی خون آشام در یک آپارتمان در نیوزیلند است. تمام شخصیت ها به یاد ماندنی هستند، شوخی ها هوشمندانه و ماندگار هستند و آهنگ متن به اندازه ای غیرقابل وصف جذاب است. این فیلم الهام بخش سازندگانش برای ساخت یک سریال در شبکه FX با همین نام شد که به طرزی باورنکردنی، به اندازه نسخه سینمایی بامزه است.

The Hunger (1983)

۷- The Hunger (1983)

فیلم گرسنگی ساخته تونی اسکات یکی از آن فیلم های خون آشامی است که بیشتر مردم آن را ندیده اند که البته بسیار تاسف آور است. این فیلم داستان دو خون آشام را روایت می کند که یک مثلث عشقی را با پزشکی در حال تحقیق در مورد فرآیند پیری تشکیل می دهند. در این فیلم بازیگرانی چون دیوید بووی، سوزان ساراندون و کاترین دنوو ایفای نقش می کنند. صحنه آغازین آن، نمایش سبک خاص اسکات، سوختی خالص برای یک کابوس، یک خواب ترسناک، یا چرا نه، یک کابوس ادرارآور است.

Martin (1977)

۶- Martin (1977)

درست مانند معانی استعاری پشت فیلم گانجا و هس، جورج ای. رومرو فیلم مارتین را به عنوان یک استعاره ای بزرگ از اعتیاد به مواد مخدر خلق کرد. مارتین نه یک داستان کلاسیک خون آشامی، بلکه داستان جوانی را دنبال می کند که معتقد است او یک خون آشام است.

با این حال او به جای ترک اعتیاد به خون تصمیم می گیرد در شهر پرسه بزند و راهی برای رفع تشنگی خود پیدا کند. این فیلم بیشتر یک پیام است تا یک فیلم خون آشامی، اما از یکی نهایت استفاده را برای برای روایت دیگری استفاده می کند. اگر به دنبال یک فیلم بیشتر هنری در ژانر خون آشامی هستید، این یکی قطعا ارزش تماشا را دارد.

We Are What We Are (2010)

۵- We Are What We Are (2010)

خورخه میشل گراو فیلم  We Are What We Are یا ما همینیم که هستیم (با نام اصلی Somos Lo Que Hay) را در سال ۲۰۱۰ ساخت و درست از همان لحظه اول بینندگان را در حیرت فرو برد. این فیلم داستان یک خانواده آدمخوار را روایت می کرد که پس از مرگ پدر و رهبرشان مجبور به ادامه این سنت می شوند.

حالا همه چیز در دست بچه های نوجوان است. از نظر تکنیکی، این یک فیلم خون آشامی نیست به این دلیل که خبری از خون آشام ها نیست، اما آیا خونخوارها راضی تان می کنند؟ این داستان در همان حال و هوا و دنیای کرونوس رخ می دهد و دنیل خیمنز کاچو نقش خود را به عنوان تیتو، متخصص پزشک قانونی تکرار می کند.

A Girl Walks Home Alone at Night (2014)

۴- A Girl Walks Home Alone at Night (2014)

A Girl Walks Home Alone at Night، یک اثر هنری سیاه و سفید و یک شاهکار مطلق در تمام دسته بندی های سینمایی است. آنا لی لی امیرپور، فیلمساز انگلیسی – ایرانی – آمریکایی، فیلم زیبایی به عنوان یک “وسترن ترسناک ایرانی” ساخته است که سرشار از تم توانمند سازی زنان است.

شاید صحنه های اکشن در فیلم وجود نداشته باشد، اما لحظات پرهیجان و بی صدای ترس در طول فیلم، بیش از میکاپ ترسناک و خونریزی مداوم است. شیلا وند در نقش “دختر” خیره کننده است و روی مرز بین زیبایی فریبنده و وحشت پنهان راه می رود.

Thirst (2009)

۳- Thirst (2009)

فیلم عطش به کارگردانی پارک چان ووک شگفت انگیز، هیچ شباهتی به دیگر فیلم های این ژانر ندارد. این فیلم داستان یک کشیش کاتولیک را روایت می کند که تصمیم می گیرد در آزمایشی برای یافتن درمان یک بیماری مرگبار شرکت کند و در نهایت به یک خون آشام تبدیل می شود

علاوه بر این، او احساس عاشقانه ای نسبت به یک زن دارد، که پایان دوران زندگی او به عنوان یک خدمتکار مجرد و متعهد را به پایان می رساند و آغازگر سفر او به عنوان مردی عاشق است که نمی تواند نور خورشید را تحمل کند. وقتی می گوییم این یک فیلم بسیار اورجینال و متفاوت است به ما اعتماد کنید

Near Dark (1987)

۲- Near Dark (1987)

وقتی از بهترین اولین تجربه های کارگردانی صحبت می کنیم، کاترین بیگلو کارگردان برنده جایزه اسکار(The Hurt Locker)، یکی از بهترین فیلم های خون آشامی را به عنوان اولین فیلم خود منتشر کرد. Near Dark که به عنوان یک فیلم “ترسناک وسترن” طبقه بندی شده است، استعدادهای عالی بازیگری مانند لنس هنریکسن (Aliens)، بیل پکستون (Frailty) و تیم تامرسون (Trancers) را گرد هم می آورد تا یک روایت پر از آتش و خونریزی را فراهم کند.

این برداشت منحصر به فرد از خون آشام ها، در مورد یک خانواده خشن خون آشام در یک خودرو کاروان است که به شهرهای کوچک در غرب سفر می کنند تا عطششان به خون را فرو بنشانند. اگر فقط یکی از این فیلم های خون آشامی نادیده گرفته شده را تماشا کنید، این فیلم خون آشامی دهه ۸۰ می تواند آن یکی باشد.

The Forsaken (2001)

۱- The Forsaken (2001)

رها شده به هیچ عنوان به آن بدی که منتقدان در سال ۲۰۰۱ گفتند نیست. البته، این فیلم مانند یک برنامه پرزرق و برق شبکه ام تی وی با حضور خون آشام ها عمل می کند، اما داستانش کاملاً جذاب است، خون آشام ها بسیار دوست داشتنی هستند و خط داستانی چیز جدیدی به داستان خون آشام ها اضافه می کند.

این فیلم با بهره گیری از باطیگزان محبوب دهه ۲۰۰۰، یعنی کر اسمیت و برندان فر، داستان دو مرد جوان را روایت می کند که در جاده با گروهی از خون آشام ها برخورد می کنند. این فیلم یک داستان ترسناک خون آشامی نوجوانانه با همه قواعد شناخته شده آن است.

اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سین
سین
7 ماه قبل

ممنون…بسیار عالی…بهترین پستهای مووی مگ همین پستهاست…لطفن در مورد فیلمهای ترسناک ایتالیایی دهه هفتاد…معروف به جالو….هم مطلب بذارید