صفحه اصلی > اخبار سینمای ایران : در بازپخش سریال «خانه امن» بخش انتقاد از عربستان سعودی سانسور شد

در بازپخش سریال «خانه امن» بخش انتقاد از عربستان سعودی سانسور شد

خانه امن

سریال خانه امن، مجموعه‌ی جنایی-سیاسی و امنیتی به کارگردانی احمد معظمی و نویسندگی حسین تراب‌ نژاد، اولین بار در سال ۱۳۹۹ از شبکه ۱ سیما پخش شد. اما در بازپخش این سریال در مرداد ۱۴۰۲ از شبکه نسیم، بخشی که مربوط به همکاری اسرائیل و عربستان سعودی برای اقدام علیه ایران بود، سانسور شده است.

به گزارش مووی مگ به نقل از برترین ها، قسمت ۲۷ سریال خانه امن، شامل نکات جالبی بود که از دید کاربران دور نماند. در فضای مجازی ویدیوهایی منتشر شده که نشان می‌دهد در بازپخش سریال خانه امن در مرداد ۱۴۰۲ از شبکه نسیم، همه مواردی که قبلا در مورد عربستان و ترکی فیصل شاهزاده سعودی و هم‌پیمان شدن با اسرائیل و تلاش برای براندازی در این سریال گفته شده بود، شامل سانسور شده است.

خانه امن نخستین بار در آبان ۱۳۹۹ از شبکه یک سیما پخش شد. این سریال پس از مجموعه‌های سارق روح و ترور خاموش، سومین و آخرین مجموعه از سه‌گانه معمایی-پلیسی-سیاسی ابوالفضل صفری و احمد معظمی است که با محوریت پرونده‌های امنیتی که مسائل مختلف سال‌های اخیر ایران از جمله اهداف تشکیل داعش و فعالیت‌های تروریستی آن‌ها در خاک ایران را در برمی‌گیرد، ساخته شده‌است. سید محمود علوی، وزیر سابق اطلاعات، اذعان کرد که این سریال محصول وزارت اطلاعات است.

این مجموعه داستان دو مامور امنیتی به نام‌های کمال با بازی حمیدرضا پگاه و افشین با بازی امین زندگانی را روایت می‌کند که یکی مسئول تیم ضد تروریستی و دیگری مسئول تیم مبارزه با مفاسد اقتصادی و پولشویی است. کمال طبق اخبار واصله مطلع می‌شود قرار است تیم‌های تروریستی داعش عملیات‌هایی را در ایران به راه بیندازند. کمال و تیمش با اطلاعات دریافتی از خارج از کشور به ردزنی یکی از نیروهای داعش میپردازند تا از طریق او بتوانند رابطش در تهران را شناسایی کنند. رفته رفته طی این ماجرا دو پرونده پیچیده تروریستی و اقتصادی به هم گره می‌خورد و در قسمت آخر فصل اول افشین برای ماموریت به تل آویو می رود.

اشتراک در
اطلاع از
guest
3 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
محمد جواد
محمد جواد
7 ماه قبل

جالبش اینجاست که هنوزم اسرائیل و عربستان داداشین،قطر و عراق با آمریکا داداشین،لبنان و ناتو داداشین و همشون دنبال منافع خودشونن این وسط ایرانه که سر اسرائیل با همه دنیا لج افتاده

سالار
سالار
7 ماه قبل

یادش بخیر یه زمانی میگفتن قطر حامی داعشه،اما وقتی قطر با عربستان چپ افتاد ایران خیلی سریع چسبید به قطر)حالا هم ارتباط دوباره با عربستان رو یه دستاورد طلقی میکنن در حالی که خودشون و سفارت نوردان عرزشی باعث قطع رابطه شده بودن.

احمد
احمد
7 ماه قبل

دلم واسه این ارزشی ها که حالا یا دلی یا پولی دنبال اینا افتادن میسوزه. هفت سال گوش اینا رو از بدترین حرفها علیه عربستان پر کردن، بعد یهو صبح اومدن گفتن: «دیگه بسه بچه ها. بریم یکی دیگه رو پیدا کنیم که باهاش دشمنی کنیم بعد هم یه روز عین چی به پاش بیفتیم و بگیم غلط کردیم.» واقعا این حجم از بلاهت و یه روز از این اینور بوم افتادن، یه روز از اونور بوم افتادن نشانه جهل عمیق یه عده آدم متعصب و سنگ مغزه. تو همه جای دنیا از این آدما داریم. بدبختی ما اینه که اینا امور یه مملکت هم دستشون هست و یه ملتی باید تاوان شل مغزی اینارو بدن.