صفحه اصلی > اخبار سینمای جهان : فیلم «The Palace» به کارگردانی رومن پولانسکی نمره 0 دریافت کرد!

فیلم «The Palace» به کارگردانی رومن پولانسکی نمره 0 دریافت کرد!

رومن پولانسکی

فیلم «کاخ» (The Palace) «رومن پولانسکی» شنبه شب در جشنواره ونیز هشتادم اکران شد و اگرچه با سه دقیقه تشویق ایستاده روبرو بود اما نقدهای منفی زیادی دریافت کرد. پس از گذشت چند ساعت از افتتاحیه، امتیاز ۰ درصد «راتن تومیتوز» برای تازه‌ترین ساخته کارگردان متهم به تجاوز ثبت شد. پیش از اکران فیلم «تونینو زرا» طراح صحنه فیلم جایزه «کامپاری» را از «آلبرتو باربرا» دریافت کرد.

داستان این کمدی تلخ در شب سال نو ۲۰۰۰ و در هتل گشتاد سوییس روی می‌دهد جایی که زندگی چند تن از مهمانان به هم بافته می‌شود. «فنی آردان» در نقش یک مارکیز ثروتمند، «الیور مازوچی» در نقش مدیر هتل، «اولگا کنت»، «ایرینا کاسترینیدیس»، «جان کلیس» و «فورتوناتو چرلینو» دیگر بازیگران «کاخ» خواهند بود. پولانسکی فیلمنامه این فیلم را با همکاری «یرژی اسکولیموفسکی» لهستانی به نگارش درآورده و برای آهنگسازی «الکساندر دپلا» را برگزیده است.

به گزارش مووی مگ به نقل از 30نما، منتقد «ورایتی» می‌نویسد در سالنی با ظرفیت ۱۴۰۰ صندلی و پر از جمعیت، شوخی‌های «کاخ» شمار اندکی از مخاطبین را می‌خندانده است: «نمی‌دانم که آیا سکوتی مرگبارتر از این را در یک سینمای بزرگ برای فیلمی که سخت می‌کوشد شما را سرگرم کند شنیده‌ام یا نه.»

بازگشت پولانسکی به ونیز پس از «افسر و جاسوس» (An Officer and a Spy) با انتقاد مواجه شده بود. او در سال ۱۹۷۷ به اتهام رابطه جنسی با یک دختر ۱۳ ساله بازداشت شد و پس از آنکه گناهکار شناخته شد به فرانسه گریخت. او در سال ۲۰۱۸ از عضویت در آکادمی اسکار عزل شد اما در ماه مارس امسال قربانی او در مصاحبه با همسر فیلمساز اعلام کرد که پولانسکی را بخشیده است.

«لوکا باربارسکی» تهیه‌کننده «کاخ» پیش از افتتاحیه در کنفرانس مطبوعاتی فیلم با فریاد «زنده‌باد پولانسکی!» از کارگردان حمایت کرد: «درک نمی‌کنم چرا همه این پلتفرم‌ها: پارامونت پلاس، آمازون، و نتفلیکس از فیلم‌های [قبلی] پولانسکی میلیون‌ها دلار درآمد کسب می‌کنند اما حاضر به پخش فیلم جدید او نیستند؟»

«کاخ» ۲۸ سپتامبر در سینماهای ایتالیا اکران خواهد شد.

اشتراک در
اطلاع از
guest
15 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
محمد جواد
محمد جواد
7 ماه قبل

جدا اونایی که زیاد فیلم میبینن دچار زوال عقل میشن طرف اومده تو کامنتا داره از یه کودک آزار پدوفیلی دفاع میکنه چون فیلماش خوبه 😐😐

اسی
اسی
7 ماه قبل
پاسخ به  محمد جواد

اونایی که با اسمای مختلف کامنت میزارن دچار زوال عقل و دیوانگی و روان پریشی میشن!

FFFF
FFFF
7 ماه قبل

هروقت خواستید سطح منطق فسیلبازان رو ببینید، دفاع و توجیهی که برای این مردک پدوفیل میارن رو مشاهده کنید فقط چون با فیلم هاش حال میکنن!

اسی
اسی
7 ماه قبل
پاسخ به  FFFF

سواد خوندن نداری یا از فهمیدن یه جمله ساده هم عاجزی؟!
من توجیه نکردم کار پولانسکی رو.گفتم که مجرمه ولی جرمش اونی که تو میگی نیست.تا همینجاشم خیلی بیشتر از جرمش مجازات شده.اگه این آدم پدوفیله چرا باز این کارشو تکرار نکرد؟اون زمان پولانسکی بابت اتفاقی که واسه شارون تیت افتاد از نظر روحی درب و داغون بود واسه همین تو اون مهمونی خونه جک نیکلسون این اتفاق افتاد و همون یه بارم بود.پس اینقدر این چرندیات پدوفیل رو تکرار نکن.ذره ای شرف و اخلاق داشته باش و همینجوری به بقیه تهمت نزن.
الانم که اون خانم پولانسکی رو بخشیده و گفته ولش کنید بزارید زندگیشو بکنه تو شدی کاسه داغتر از آش.میخوای یه حرکت انتحاری بزن خودتو پولانسکیو بزن بترکون😂
از جواب دادن به سوالم طفره رفتی.یه کودک ۱۳ ساله تنهایی تو یه همچین مهمونی چه غلطی میکرده؟پدر و مادرش کدوم گوری بودن که بیان جمعش کنن؟

FFFF
FFFF
7 ماه قبل
پاسخ به  اسی

اینا که گفتی همش اسمش توجیهه! 😆
بحث من رفتار مسخره شماها در بت سازی از افراد جنایتکار و عدم تواناییتون از جدا کردن هنر از هنرمنده. درباره برتولوچی یا اون گاسپار نوئه کثافت هم همینطوری هستید! یا بقیه؛ تا میایم انتقاد کنیم میگیم فیلمهاشون خوبه ولی چرا مثلا کوبریک باید شلی دووال رو بزنه دیوونه کنه واسه یه فیلم، چرا دختربچه دوازده ساله واقعی باید اون نقش رو در تاکسی درایور بازی کنه بجای یه دختر بزرگسال، چرا هیچکاک کفتر پرت می‌کرده رو سر و صورت بازیگران زن، چرا جان فورد و جان وین اینقدر نژاد ستیز بودن و… میاید توجیهات مسخره میارید و روایت جعل میکنید از اینکه اینها چقدر اتفاقا انسان های بزرگی بودند! فقط چون با فیلم هاشون حال میکنید

اسی
اسی
7 ماه قبل
پاسخ به  FFFF

کجا من از پولانسکی بت ساختم؟!!!تو جدا دچار کج فهمی هستی.
من دارم به توی سبک مغز میگم یه اتفاق رو از زوایای مختلف ببین و همینجوری قضاوت نکن.الان پولانسکی جنایتکارم شد😂پولانسکی هم فیلم بد در کارنامش داره و همه فیلماش کیفیت یکسانی ندارن
تو ظاهرا خصومت شخصی با پولانسکی داری😁هی از جواب سوالای من طفره میری.اگه پدوفیله چرا همون یک بار بود؟(که اون یک بارم از نظر تو کودک آزاریه)
در مورد برتولوچی شکی نیست که اون کارش در آخرین تانگو در پاریس بسیار کثیف و غیراخلاقی و بی‌شرفانه بود و بابت اون کار باید چوب تو استینش(یا یه جای دیگه)میکردن.برتولوچی هم کارگردان درجه یکیه و چندتا شاهکار داره!
گاسپار نوئه رو نمیدونم اون سکانس برگشت ناپذیر رو چطور گرفته.در این زمینه اطلاعاتی ندارم ولی اگه اونم حرکت برتولوچی رو زده باید از …دارش زد(عاشق اکثر فیلمای نوئه هم هستم)
در مورد بقیه هم حوصله ندارم توضیح بدم.تامام

رامین
رامین
7 ماه قبل

آقا جان جنبش می تو
مزیت های فراوانی داره و مث هر جنبشی نقص هایی
ولی خود اون خانم گفته من پولانسکی رو بخشیدم
از طرفی امکان داره بخاطر مدت زیاد زمانی که گذشته و احتمالا معذرت خواهی و گفتگوهای پنهانی زیاد قربانی و متجاوز در این سالها خانم بخشیده اما ایشون سالهای زیادی بی مجازات بوده
پس هم بخشش خانم در پرونده تاثیر داره
هم عامل های اثرگذار بر این بخشش
و هم سالهای زیادی که آسان و بی سزای کارش
فعالیتش رو پیگیر بود

ممد
ممد
7 ماه قبل
پاسخ به  رامین

جرم هم جنبه‌ی عمومی داره و هم خصوصی. این خانم از حق خودش گذشته و شکایتش رو پس گرفته، ولی آیا متهم کودک‌آزار مجازات جنبه‌ی عمومی جرمش رو گذرونده که بخشیده بشه؟ نه حتی یک روزش رو.

اسی
اسی
7 ماه قبل
پاسخ به  ممد

حرف مفت نزن.تنها جرم پولانسکی اینه که با یه دختر زیر ۱۸ سال رابطه جنسی برقرار کرده.تجاوزی در کار نبوده.تو امریکا و اروپا اکثر دخترا به ۱۳ ۱۴ ۱۵ سالگی که میرسن رابطه های جنسیشون شروع میشه خونواده هاشونم هیچ مشکلی ندارن.برو فیلم ولنتاین غمگین رو ببین اونجایی که اون دکتره از میشل ویلیامز می پرسه اولین رابطه جنسیت کی بود و ویلیامز میگه ۱۳ سالگی
یه کودک ۱۳ ساله غلط میکنه تنهایی میره مهمونی و غلط میکنه مشروب میخوره که حالیش نشه چه غلطی داره میکنه که یه عمر زندگی بهترین کارگردان دنیا رو به گند نکشه

ممد
ممد
7 ماه قبل
پاسخ به  اسی

از ناف آمریکا داری کامنت میدی، درسته؟! اونجا بچه های 13 14 15 ساله با هم سن و سالهای خودشون رابطه شروع میکنن که پدر و مادرشون مشکلی ندارن، نه با یکی هم سن پدر و مادرشون! این اسمش پدوفیلیاست؛ سوءاستفاده‌ی جنسی از کودکان. توی هر کشور متمدنی جزو کریه‌ترین جرم‌ها حساب میشه و جامعه به کلی پدوفیل‌ها رو طرد میکنه. برای این که اطلاعات عمومی اجتماعیت بره بالا برو فیلم Little Children با بازی کیت وینسلت رو ببین.

رامین
رامین
7 ماه قبل
پاسخ به  اسی

البته همیشه هم این نیست
یعنی پدر و مادر اجازه رابطه جنسی به دخترشون حتی باپسر زیر هجده هم نمی دن
بنده هم مقاله خوندم هم دوستانی دارم در آنجا زندگی می کنند و گفتند درباره بعضی خانواده های آمریکایی درسته
ضمنا در خود ایران هم این اتفاق رخ می ده بسیار بسیار زیادهم رخ می ده
فرقش اینه نوجوانان اونجا مهارت جنسی بیشتر در مدرسه و خانواده دیدن
خانواده می دونن دوست جنس مخالف دارن و اون دوست رو میشناسن حتی دعوتش میکنن خونه
اگر دختر در دعوا با دوست پسرش شکایت کنه خیلی کم مورد داوری دیگران قرار میگیره و….

سین
سین
7 ماه قبل

وای به وقتی که یه نفر مورد غضب یه سیستم تاریک قرار بگیره…..کلن هالیوود نشون داده استعداد محروم کردن خودش رو از نوابغ داره….از چاپلین گرفته تا اسپیسی…..

ممد
ممد
7 ماه قبل
پاسخ به  سین

چون استعداد داره یعنی باید مصونیت قضایی داشته باشه؟ این آدم مرتکب پدوفیلی شده. “غضب سیستم” عبارت خوبی برای توصیف عواقب کار یک بزهکار جنسی نیست.

سیسیلیا
سیسیلیا
7 ماه قبل
پاسخ به  سین

سینما به نوابغ جنایتکار نیاز نداره ، سینما با رویا شروع میشه نه تجاوز به کودک

سیسیلیا
سیسیلیا
7 ماه قبل

جای این ادم زندان نه سینما و خیلی های دیگه ، چون فیلمساز هستن دلیل برای الگو سازی رادیکالی شون نیست ، همراه مسئولین ما باید برن