صفحه اصلی > اخبار سینمای جهان : تشویق ایستاده کوین اسپیسی در دانشگاه آکسفورد / اسپیسی: از این دنیای دروغین بیزارم! +ویدئو

تشویق ایستاده کوین اسپیسی در دانشگاه آکسفورد / اسپیسی: از این دنیای دروغین بیزارم! +ویدئو

کوین اسپیسی

«کوین اسپیسی» بازیگر برنده اسکار فیلم «زیبای آمریکایی» (American Beauty) و سریال «خانه پوشالی» (House of Cards) در دانشگاه آکسفورد روی صحنه رفت و درباره «فرهنگ تحریم» سخن گفت. او به مدت پنج دقیقه بخشی از نمایشنامه «تیمون آتنی» (Timon of Athens) اثر «ویلیام شکسپیر» را اجرا کرد که ثروث، حرص و خیانت را هجو می‌کند.

این نمایشنامه که اوایل قرن هفدهم نوشته شده درباره مرد ثروتمندی است که همه ثروتش را صرف نویسندگان و هنرمندان می‌کند اما وقتی ثروتش به باد می‌رود، دوستش او را تنها می‌گذارد. اسپیسی ظاهراً با این اجرا تبعید خودش از هالیوود پس از مطرح شدن اتهامات آزار جنسی را به شکلی بیان می‌کند.

به گزارش مووی مگ به نقل از روزیاتو، اسپیسی پیش از سخنرانی درباره «سر راجر اسکروتن» این بخش از اثر شکسپیر را اجرا کرد. اسکروتن فیلسوفی بریتانیایی و مشاور دولت بود که پس از انتشار نقل قول او درباره مردم چین اخراج شد. اسکروتن گفته بود مردم چین «یک کپی برابر اصل» از یکدیگرند. نشریه «نیو استیتسمن» به خاطر انتشار نقل قول ناقص از فیلسوف عذرخواهی کرد و اسکروتن مجدداً به عنوان مشاور گماشته شد. او در سال ۲۰۲۰ از دنیا رفت.

«داگلاس موری» ستون‌نویس محافظه‌کار که اسپیسی را روی صحنه فراخواند به «تایمز» می‌گوید: «مسئله اتفاقی است که پس از طرد بی‌دلیل افراد از جامعه می‌افتد. موضوعی است که ذهن کوین را مشغول کرده، همان‌گونه که ذهن «راجر اسکروتن» را مشغول کرده بود، بنابراین گفتم تمایل دارم او در بریتانیا روی صحنه برگردد.»

اسپیسی چند روز پس از لغو مراسم افتتاحیه فیلم جدیدش «کنترل» (Control) در دانشگاه آکسفورد روی صحنه رفت. سینمای «پرنس چارلز» لندن در آخرین لحظات اعلام کرد که پس از پی بردن به نقش‌آفرینی اسپیسی در «کنترل» حاضر به اکران آن نیست. اسپیسی در این فیلم مقابل دوربین نرفته و صدای او در تماس‌های تلفنی شنیده می‌شود. او نقش شخصیت شروری را بازی کرده که کنترل یک خودرو را به دست می‌گیرد. تهیه‌کنندگان فیلم اعلام کرده‌اند که افتتاحیه جهانی این فیلم در سینمای بزرگتری در لندن برگزار خواهد شد.

بازیگر ۶۴ ساله که در ماه ژوئیه از ۱۲ مورد اتهام آزار جنسی تبرئه شد در پایان اجرای «تیمون آتنی» می‌گوید: «من از این دنیای دروغین بیزارم، و دوستش نخواهم داشت.»

در یوتیوب ببینید:

در آپارات ببینید:

اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ساکن
ساکن
6 ماه قبل

شاید ساده لوحانه به نظر بیاد ولی به نظر من اینا تبعات یه مدت آندروود بودن هست