صفحه اصلی > اخبار سینمای ایران : مسعود فراستی: اسکورسیزی بدترین کارگردان تاریخ آمریکاست!

مسعود فراستی: اسکورسیزی بدترین کارگردان تاریخ آمریکاست!

مسعود فراستی مارتین اسکورسیزی

فیلم قاتلین ماه کامل یا قاتلین ماه گل (Killers Of The Flower Moon)، از اکتبر در سینماهای جهان اکران شده است و برخی این اثر را بهترین ساخته‌ی مارتین اسکورسیزی می دانند. فیلمی سه ساعت و نیمه که ستارگانی مثل رابرت دنیرو، لئوناردو دی کاپریو و لیلی گلداستون به گفته منتقدین یکی از بهترین بازی های خود را به نمایش گذاشته اند. مسعود فراستی منتقد سینمایی که اکثر آثار سینمایی فیلم سازان ایرانی و حتی خارجی را سخیف می داند در برنامه فرا نقد به قاتلین ماه کامل، آخرین ساخته اسکورسیزی پرداخت.

به گزارش مووی مگ به نقل از روزیاتو، فراستی که معتقد است فیلم قاتلین ماه کامل «ماقبل بد» است در بخش هایی از نقد خود می گوید: «اسکورسیزی فیلمسازی است که شهرت زیاد دارد و این شهرت کاذب است. یک فیلم درست و‌حسابی در کارنامه اسکورسیزی نیست، شاید دو یا سه فیلم او لحظات و صحنه‌های قابل اعتنا داشته باشد، اما اسکورسیزی فیلمساز نیست، او تکنیک بلد نیست، دکوپاژ فیلم‌هایش غلط است. فیلم قاتلین ماه کامل هیچی نیست، فقط چند نما برای منتقدان بی‌سواد کایه دو سینما و منتقدان مرعوب آمریکایی دارد، همین. در مجموع اسکورسیزی یکی از بدترین فیلمسازان زنده آمریکاست.»

قاتلین ماه کامل، به داستانی در ایالت اکلاهاما در دهه ۱۹۲۰ می پردازد. داستان این فیلم براساس کتاب قاتلین ماه کامل: قتل‌های اوسیج و تولد اف‌بی‌آی نوشته‌ی دیوید گرن است، که ماجرای قتل‌هایی زنجیره‌ای اعضای قبیله‌ی سرخپوستی اوسیج در اوکلاهاما را روایت می کند.

اوسیج‌ها در سال ۱۸۷۲ از زمین‌هایشان در میزوری بیرون رانده شده و به یک منطقه حفاظت‌شده در شمال اکلاهما که تصور می‌شد غیرقابل کشت است، فرستاده شده بودند. به نظر می‌رسید در آن منطقه، فقط گیاهانی که به آن ماه گل (Flower Moon) می گویند، رشد می کنند.

اما ۲۲ سال بعد، بزرگ‌ترین ذخایر نفت و گاز در آمریکا در زمین همان منطقه‌ای که قبیله خریداری کرده بود، کشف شد. آنها موفق شدند در برابر تلاش‌های دولت برای تصاحب زمین‌شان مقاومت کنند و تا دهه ۱۹۲۰، ۲,۰۰۰ نفر از آنها سهمیه‌های سالانه‌ای معادل حدود ۳۷۰ میلیون دلار امروزی را به اشتراک می‌گذاشتند. با انتقال خودبه‌خودی حقوق هر قطعه زمین حاوی طلای سیاه به بستگان، مردان سفیدپوست در ازدواج با زنان اوسیج منفعت بسیاری دیدند و اینجاست که ماجرای فیلم قاتلین ماه کامل شروع می شود.

شما می توانید نقد و بررسی فیلم «قاتلین ماه گل» را در سایت مووی مگ بخوانید

اشتراک در
اطلاع از
guest
23 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
FFFF
FFFF
4 ماه قبل

ابعاد شاعرانگی این موضوع لحظه به لحظه بیشتر میشه!
زمان افاضات عمو مارتی، پس از طغیان طرفدارانش در سایت های همسایه که اخبار گیمینگ و کمیک و انیمه هم زیاد پوشش میدادن، امثال ماها خطاب بهشون گفتیم که چرا شماها اینقدر کاسه داغ تر از آش شدین؟! قطعا یه نفر تو سن و سال عمو مارتی از گیم و انیمه و… هم خوشش نمیاد!
الان هم همونو دارن به ماها میگن 😂🤣

اصلا مهم نیست که نظر مسوت درباره ابرقهرمان ها چیه، همین که دست گذاشته روی نقطه‌ی درست برای ما بسه (مثل شما که خودتون رغبت نمیکنید فیلم عمو مارتی رو تو یه نوبت ببینید ولی حرفاش براتون وحی منزل هست)
این رفیق مسعود همونیه که تو اون برنامه هفت (که خیلی بهش استناد میکنن فسیلبازان) روی اون پسره که کتاب درباره نولان نوشته بود رو کم کرد. اونجا اگه نظرش معتبر بود، اینجا هم هست!
بنواز که خوب مینوازی تاواریش 😆

فردا که عمو مارتی اسکار بگیره، نه تنها حق بهترین فیلم قرن ۲۱ (به گفته نویسنده تاکسی درایور) خورده شده بلکه جایزه رو کسی برده که «دکوپاژ فیلم هایش غلط است» پس دعا کنید که نگیره!!!!

ابوالفضل
ابوالفضل
4 ماه قبل

اگه بحث فسیل باز بودن که خود فراستی آخرشه .یه نگاه به فیلم های مورد علاقش بندازین .اوایل که اومده بود دوستش داشتم ولی کم کم که بیشتر شناختمش فهمیدم که منتقد رانتیه . به نظرم من جمله معروف خودش در مورد خودش کاملا صدق میکنه . ما قبل منتقده و ….

منوچهر
منوچهر
4 ماه قبل

فقط من موندم چرا این اقا که اینهمه هم ادعاش میشه یه فیلم نمیسازه ببینیم چند مرده حلاجه یا فقط بلده از خودش حرفای قلمبه سلمبه در ور کنه

داریوش
داریوش
4 ماه قبل
پاسخ به  منوچهر

می ترسه مثل رفیقش افخمی بشه

فاطمه
فاطمه
4 ماه قبل
پاسخ به  منوچهر

من اصلا از فراستی خوشم نمیاد. قصد دفاع هم ازش ندارم ولی حرفت خیلی مسخره‌اس. منتقده. فیلمساز که نیست.

محمد جواد
محمد جواد
4 ماه قبل

اسکورسیزی: ما ز یاران چشم یاری داشتیم خود غلط بود آنچه می پنداشتیم

لوتر
لوتر
4 ماه قبل

برام جالبه مارول فنا اومدن حرف فراستی معتبر می دونن
حالا اینکه تو خود ایران هم حرفش معتبر نیست و به چه جاهایی وصله و… که هیچ
ایشون فقط خودش فیلم های هیچکاک و برگمان و … ( کارگدان های اون دوره می پسنده)و کارگردان های معروف این دوره مثل اسکورسیزی،تارانتینو،نولان و خیلی های دیگه آدم حساب نمی کنه
حتی فکرش هم منطقی نیست که نسبت به فیلم های ابرقهرمانی نظر مثبتی داشته باشه

FFFF
FFFF
4 ماه قبل
پاسخ به  لوتر

پست درباره حرف مسوت راجع به اسکورسیزی هست.

فسیل باز: مارول فنا… مارول فنااااااا!

😆

لوتر
لوتر
4 ماه قبل
پاسخ به  FFFF

عجب😐
یک نگاه به خودت بکن تو خبر های مربوط به اسکورسیزی جزو اولین ها همیشه هستی

FFFF
FFFF
4 ماه قبل
پاسخ به  لوتر

فکت روز: من مارول فن نیستم (مارول فن تیپیکالِ تو نظر شماها که اصلا نیستم)
من تنفر عمیق روانشناختی نسبت به فسیلبازان، از نوع فسیلبازان عمو مارتی فن و تمام چیزهایی که براش ایستادگی میکنن دارم!

Zero
Zero
4 ماه قبل
پاسخ به  لوتر

نداشته باشه
مگه وقتی یه مشت بازیگر و کارگردان درجه ۲ و ۳ مثل میکی رورک و جیسون و اون یارو تو فصل سه کارآگاه واقعی و افراد دیگه با پر از آشغال تو کارنامه‌شون میان به فیلم های ابرقهرمانی می‌پرن نمیشن قهرمان شما؟!
دم رفیق مسعود گرم. از فردا هرکی این کارگردان اورریتد رو بخواد بکنه تو پاچه ملت، میام رفرنس میدم به صحبت های استاد فراستی. برجسته ترین منتقد فیلم در تاریخ ایران!

حسام
حسام
4 ماه قبل

مثل این میمونه که صادق بوقی بیاد راجع به التون جان نظر بده

Nima
Nima
4 ماه قبل

برای اولین بار تو زندگیم از فراستی خوشم اومد

ساکن
ساکن
4 ماه قبل
پاسخ به  Nima

چون نظرش به نظرت نزدیک بوده

رامین
رامین
4 ماه قبل
پاسخ به  ساکن

😂😂خدا نکشت😂

خفاش شب
خفاش شب
4 ماه قبل

مووی مگ مثل همیشه از پرداخت هرگونه خبری که دعوای فنهای مارول و اسکورسیزی رو دوباره شروع کنه خودداری نمیکنه

FFFF
FFFF
4 ماه قبل
پاسخ به  خفاش شب

اسم نولان فن و اسنایدر فن و… بد در رفته وگرنه من تنها گروهی که دیدم بی اخلاق و بی ادب تر از اسکورسیزی فن های افراطی بوده تو جامعه فیلمباز، همین شاگردان فراستی هستن و واسه همینه که این ماجرا اینقدر شاعرانه هست!
اگه الان شرایط برعکس بود، ده برابر حرف طرف هم اسکورسیزی فن میومد بار ماها میکرد ولی من به شخصه پایبندم به همون چیزی که همیشه گفتم؛ دست از سر سلیقه ماها بردارید تا کاری با سلیقه‌تون نداشته باشیم.
فرق هست بین کسی که یه فیلمی رو دوست نداره با اونی که میخواد هرکس اون فیلم رو دوست داره حس بدی بهش دست بده. میگی من فیلم x رو دوست داشتم و برام شاهکاره، میگه نه باید فیلم y رو دوست داشته باشی وگرنه الاغی! باید قاتلین ماه گل رو دوست داشته باشی! خوب اون موقع هست که منم میگم اونو دیدم، آشغاله و شاهدش هم عستاد مسوت تاواریش فراستی!!! 😁

سهیل
سهیل
4 ماه قبل

فراستی که حال و روزش مشخصه هیچکس جز شاگرداش اینو قاطی آدم ها حساب نمیکنه و گذشته اش هم که مشخصه اصلا نیاز به گفتن نداره..
اما همین که کودکهای مارول حتی برای انتقاد از اسکورسیزی حاضرن پشت این قائم بشن دارک ترین کمدی تاریخه!
هرکسی هم که اینو بزرگ میکنه بدونه که فراستی تو صداوسیما و با کلی رانت و زد و بند اومد معروف شد و هرچی هم که دولت میسازه تایید میکنه حتی میره رو صحنه پیشونی سازندشو ماچ میکنه!
حالا باز برین پشت این پنهان بشین

FFFF
FFFF
4 ماه قبل
پاسخ به  سهیل

به جان خودم به محض دیدن تیتر آماده بودم یه همچین کامنتی زیر این پست ببینم 😂

FFFF
FFFF
4 ماه قبل

ولی خیلی خوب شد، فسیلبازان که هیچکس و هیچی رو جز سلیقه خودشون قبول ندارن یه خورده مزه دوای خودشون رو میچشند.

«اسکورسیزی فیلمساز نیست، او تکنیک بلد نیست، دکوپاژ فیلم‌هایش غلط است. فیلم قاتلین ماه کامل هیچی نیست، فقط چند نما برای منتقدان بی‌سواد کایه دو سینما و منتقدان مرعوب آمریکایی دارد»

اینها رو درباره یه کارگردان ناشناس و قراردادی واسه دیزنی و… نمیگه ها، درباره اسکورسیزی داره میگه!!!
به همین سادگی که این اینهارو میگه، طرفدارانش هم به همون سادگی میگن عستاد فوق‌العاده باسواد و برجسته ترین منتقد کشور و حتی جهان هست! یا بقول بعضیاشون تنها کسی که “نقد” واقعی مینویسد 😆

FFFF
FFFF
4 ماه قبل

آروم بگیر پشمک، فقط من اجازه دارم به عمو مارتی حمله کنم!
ولی قسم میخورم اولین واکنش تو ناخودآگاه فسیلبازان این بود که «اینم کودک مارول فن شد» 😂🤣

رامین
رامین
4 ماه قبل

آخه پرداختن به یه منتقد بی سواد که رسانه کاری کرده اطلاعات زیادشو سواد حساب کنیم چه سودی داره واقعا کارتون مشکوکه چون باعث بیخودی دیدن این بادکنک حکومتی می شه
هنوز به دانش هم نرسیده
توی پست نقد قاتلین ماه کامل
چندین نکته گفتم در جواب اون شخص که اولیش این بود ندیده میگم نفد نکرده تخلیه احساسات کرده
و با چیزی که شما نشر دادید می بینم درست گفتم و اینکه حتی ذره ای عنصر تفکر هم توی حرفاش نیست
فیلمی که ندیده نقدش کرد فیلم مبتذلیه
نقدی که ندیده حدسش زد نقد مبتذلیع(با احترام به واژه نقد و منتقد چون کارای ایشوننقد نیست نظر و بررسی اونم در شکل مقدماتی و زوال یافته اش است)

فرزاد
فرزاد
4 ماه قبل

تو هم بی سوادترین منتقد تاریخ ایرانی!!!!