صفحه اصلی > اخبار سینمای جهان : یک شاخه جدید به مراسم اسکار اضافه می شود

یک شاخه جدید به مراسم اسکار اضافه می شود

شاخه کستینگ در مراسم اسکار

آکادمی اسکار اعلام کرد که یک شاخه جدید به این جوایز افزوده خواهد شد.

«آکادمی علوم و هنرهای تصاویر متحرک» (AMPAS) پنجشنبه این هفته اعلام کرد که شاخه جدید بهترین کستینگ یا انتخاب بازیگر به مراسم اهدای جوایز آکادمی نود و هشتم در سال ۲۰۲۶ اضافه خواهد شد. این شاخه با ۱۶۰ مسئول کستینگ در سال ۲۰۱۳ شکل گرفت اما برای اولین بار در تاریخ این مراسم یک اسکار به آن اختصاص پیدا می‌کند.

«بیل کرامر» مدیر عامل آکادمی و «جانت یانگ» با انتشار بیانیه‌ای می‌گویند: «مسئول انتخاب بازیگر نقشی اساسی در فیلمسازی دارند، و همچنانکه آکادمی تکامل پیدا می‌کند، مفتخریم که کستینگ را به رشته‌هایی اضافه کنیم که از آن‌ها تقدیر می‌شود. به اعضای شاخه کستینگ برای این دستاورد و تعهد و کوشایی آن‌ها در این فرایند تبریک می‌گوییم.»

آخرین بار در سال ۲۰۲۱ شاخه جدیدی به مراسم اهدای جوایز آکادمی افزوده شده بودند. بدلکاران از سوی دیگر تلاش زیادی کرده‌اند تا اسکار شاخه بدلکاری به مراسم اهدای جوایز اضافه شود اما خواسته آن‌ها تا امروز محقق نشده است.  اتحادیه بازیگران آمریکا (SAG) در سال ۲۰۰۷ جایزه‌ای برای بهترین گروه بدلکاری تعیین کرد و از آن زمان تاکنون بدلکاران منتظرند آکادمی جایزه مشابهی اهدا کند.

آکادمی فیلم بریتانیا (BAFTA) از سال ۲۰۱۹ جایزه بهترین کستینگ را اهدا می‌کند. امسال فیلم‌های «آناتومی یک سقوط» (All of Us Strangers)، «همه ما غریبه‌ها» (Anatomy of a Fall)، «جاماندگان» (The Holdovers)، «آموزش رابطه جنسی» (How To Have Sex) و «قاتلین ماه گل» (Killers of the Flower Moon) نامزد دریافت این جایزه‌اند. جوایز امی بهترین بدلکاری نیز از سال ۱۹۹۴ اهدا می‌شود.

اشتراک در
اطلاع از
guest
3 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
فرزاد
فرزاد
2 ماه قبل

به نظرم جایزه‌ی جدید این دوره از مراسم ‘گلدن گلوب’ هم خیلی جالب بود: *بهترین فیلم در گیشه*

FFFF
FFFF
2 ماه قبل

پس بهترین دستاورد ها در حوزه بدلکاری چی؟ کسانی که جون خودشونو به خطر میندازن تا فیلم هایی مثل جان ویک و مأموریت غیرممکن و extraction ساخته بشن لیاقت توجه و تحسین دارن.
بدلکاران حقیقتا مظلوم ترین قشر سینمایی هستند؛ سر صحنه آسیب میبنن، بار‌ها پیش اومده سر صحنه کشته شدند و هیچوقت به اندازه بازیگرا شهرت و مزایا دریافت نمیکنن.

فرزاد
فرزاد
2 ماه قبل
پاسخ به  FFFF

به یاد پیمان ابدی، الفاتحه مع صلوات…