صفحه اصلی > اخبار سینمای جهان : وونگ کار وای پس از 10 سال به سینما باز می گردد

وونگ کار وای پس از 10 سال به سینما باز می گردد

وونگ کار وای

«وونگ کار وای» کارگردان «در حال و هوای عشق» (In the Mood for Love) آماده کارگردانی یک فیلم بلند است. این فیلمساز چینی در سال ۲۰۲۲ سریال «شکوفه‌ها»‌ (Blossoms) را منتشر کرد که از ۳۰ اپیزود ۵۰ دقیقه‌ای تشکیل شده بود و در مجموع به ۲۵ ساعت می‌رسید.

«شکوفه‌ها» قرار بود یک فیلم بلند باشد اما در نهایت به یک اقتباس تلویزیونی از رمانی به همین نام نوشته «جین یوچن» تبدیل شد و نقدهای مثبتی دریافت کرد. آخرین فیلم بلند وونگ «استاد اعظم» (The Grandmaster) با بازی «چانگ چن» است که در سال ۲۰۱۳ اکران شد.

«ورایتی» و «سین‌اروپا» به تازگی گزارش داده‌اند که برند مد فرانسوی «سن لوران» که یک کمپانی فیلمسازی راه‌اندازی کرده سرمایه‌گذار فیلم بعدی کارگردان ۶۴ سالهخواهد بود. از داستان فیلم و بازیگران جزئیاتی درز نکرده است.

بسیاری معتقدند که آثار وونگ از جمله «چانگ‌کینگ اکسپرس» (Chungking Express) پس از قطع همکاری با فیلمبردارش «کریستفر دویل» مانند سابق نشد. او در «شب‌های بلوبری من» (My Blueberry Nights) با «داریوش خنجی» و در «استاد اعظم» با «فیلیپ لو سور» فرانسوی همکاری کرده است.

اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
فرندز
فرندز
1 ماه قبل

In the Mood for Love یکی از بهترین عاشقانه هایی بود که تو عمرم دیدم. و قطعا یکی از بهترین عاشقانه های تاریخ سینماست. هر وقت که به یادش میفتم ناخودآگاه موسیقی شاهکارش تو ذهنم پلی میشه. امیدوارم یه عاشقانه دیگه بسازه