صفحه اصلی > زرین سینمایی هفته : زرین هفته ( شماره 9 )

زرین هفته ( شماره 9 )

8956

نکته : پیش از آغاز این مقاله باید بابت بروز نشدن این بخش از شما خوانندگان محترم پوزش بخواهیم و ابراز امیدواریم کنیم که این بخش بالاخره روال طبیعی هفتگی خودش را طی کند.

 

658465لوح زرین هفته : در روزهای اخیر جشنواره ای در ابوظبی برگزار شد که نیکی کریمی به عنوان داور در آن حضور داشت. فارق از حواشی این جشنواره که متاسفانه در رسانه های داخلی بیشتر از متن اصلی مورد توجه قرار گرفت، حضور نیکی کریمی و امثال او ، می تواند بسیار به سینمای ایران و زنده ماندن این صنعت کمک کند و به نظرم بهتر است که لوح زرین این هفته را به او اهدا کنیم و امیدوار باشیم که این حضورها ادامه پیدا کند و باعث سرافرازی نام ایران و سینمای داخلی کشورمان شود. همکاران رسانه ای عزیزمان هم که به جای نفس کار ، به حاشیه چشم دوخته اید، لطفا اجازه دهید سینمای ایران سرپا بماند!

 

 

68466زرشک زرین هفته : مطابق معمول همیشه برای اهدای زرشک زرین هفته گزینه های بسیار زیادی داریم(!) اما این هفته تصمیم گرفتیم تا این زرشک خوش رنگ را به مسئولین حوزه هنری اهدا کنیم چراکه از نمایش شش فیلم در سینماهای تحت نظر این مجموعه خودداری کرده است.

عزیزان محترم مسئولین ، چطور هست که فیلمی ساخته می شود ، پروانه نمایش می گیرد، در جشنواره فیلم فجر هم اکران می شود و کلی جایزه می گیرد، بعد تنها به دلیل اختلافات نامعلوم از اکرانش در سینماهای حوزه هنری ممانعت بعمل می آورید؟! اجازه بدهید با هم صادق باشیم، این روندی که شما در پیش گرفته اید منجر به نابودی تولیدات سینمایی داخل کشور خواهد شد چراکه هیچ تهیه کننده عاقلی این ریسک عجیب و غریب را نمی پذیرد که فیلمش را بسازد و سپس در سینماهای محدودی آنها را اکران کند! پس اگر دیدید که کسانی مثل اصغر فرهادی، عباس کیارستمی، بهمن قبادی، امیر نادری و غیره ترجیح داده اند در خارج از کشور فیلمسازیشان را ادامه دهند، نیایید گله کنید که ما بستر را محیا کردیم و از این حرفها ! از ما گفتن بود.

علی الحساب زرشک زرین خوش رنگ سایت مووی مگ را این هفته موقتاً تقدیم شما عزیزان ( نمی دانیم چند نفر هستید ! ) می کنیم تا هرگاه که سیاست های سینمایی تان کمی ملایم تر شد، زرشک را پس بگیریم!

images

 

میثم کریمی

این مطلب بصورت اختصاصی برای سایت ” مووی مگ ” به نگارش درآمده و برداشت از آن جز با ذکر دقیق منبع و اشاره به سایت مووی مگ، ممنوع بوده و شامل پیگیرد قانونی می شود.

به جمع طرفداران مووی مگ در فیس بوک بپیوندید

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها