صفحه اصلی > پنج برتر : 5 شانس اصلی اسکار 2013

5 شانس اصلی اسکار 2013

5165484165165

 

5- بينوايان و جانگو از بند رها شده و30 دقيقه بامداد

8484848
واقعا نميتوان فقط يكي را انتخاب كرد چون هر سه اين فيلم ها از خوب هاي اين دوره اند . بينوايان با نامزدي در 8 رشته و جانگو و 30 دقيقه بامداد با نامزدي در5 رشته اميد زيادي براي كسب موفقيت دارند .از نكات جالب مي توان به عدم نامزدي كاترين بيگلو و كوئنتين تارانتينو در بخش بهترين كارگرداني اشاره كرد . ان هاتاوي يكي از بخت هاي اصلي اسكار به شمار مي رود .او رژيم كشنده اي را براي كاهش وزن خود براي جا افتادن در نقشش متحمل شد كه منجر به كاهش 14 کیلوگرم از وزنش شد . و اما يكي از بحث بر انگيز ترين نكات اينكه دي كاپريو با وجود بازي ماندگار و درخشان خود حتي جزو 5 نفر نامزدهای بخش مكمل هم نشد تا بي مهري اسكار نسبت به اين بازيگر همچنان او را از رسيدن به اين جايزه باز دارد . اما 30 دقيقه بامداد نيز كم حاشيه نبوده و سیاسیون مختلف و حتي سناي امريكا نيز انتقادهاي زيادي در مورد نحوه روايت فيلم داشتند .

 

4-  زندگي پاي

84848452121545
انگ لي كارگردان برنده اسكار اين بار با فيلمي متفاوت نسبت به بقيه ظاهر شده است . فيلمي كه در ابتداي اكران كمتر كسي پيش بيني مي كرد كه نامزد 11 جايزه اسكار شود و از اين نظر در رده دوم قرار گيرد . این فیلم سه بعدی بر اساس داستانی به همین نام به قلم یان مارتر ساخته شده است.

انگ لی با 12 فیلمش 3 بار نامزد اسکار شده که یک بار آن را برده است. او در سال‌۲۰۰۶ برای فیلم “کوهستان بروبک” اسکار بهترین کارگردانی را دریافت کرد

 

3-  بارقه هاي اميد1354685
اين فيلم شگفتي ساز و منتقد پسند معادلات اسكار را پيچيده تر كرد . اين فيلم با نامزدي در 8 بخش اميد دارد حداقل در 2 بخش جايزه را تصاحب كند . اين فيلم  پس از 31 سال اولین فیلمی است که در هر چهار بخش بازیگری نامزد اسکار شده است. این نشان می‌دهد شاخه بازیگری آکادمی که حدود 20 درصد کل اعضای آکادمی را تشکیل می‌دهد، بیشترین حمایت را از این فیلم دارد. اسكار جنيفر لارنس خيلي محتمل به نظر مي رسد البته اگر از ان اتفاق هاي عجيب و غريب رخ ندهد . اما تصاحب اسكار توسط رابرت دنيرو از ان اتفاق هاي خوبي است كه مي توان انتظار ان را كشيد ولي روي اين نظر شايد نتوان زياد حساب باز كرد. اين فيلم تنها فيلمي است كه شانس تصاحب بيگ فايو يعني برنده اسكار بهترين فيلم و بهترين بازيگر مرد و زن و بهترين فيلم نامه و بهترين كارگردان است كه البته خيلي بعيد به نظر مي رسد.ديويد راسل كه در سال 2010 هم با فيلم مبارز همه نگاه ها را به سوي خود برگرداند سعي دارد در اين اسكار باز بتواند موفقيت هاي قبلي خود را تكرار كند . دیوید او راسل با 6 فیلمش فقط 2 بار نامزد شده است.

 

2-  آرگو4974121545
اين فيلم يكي از مهترين فيلم هاي امسال اسكار است كه تاكنون جايزه هاي معتبر زيادي را از آن خود كرده است اين فيلم با وجود نامزدي در فقط 7 جايزه اسكار بخت اول در بخش بهترين فيلم محسوب مي شود چرا كه اسكار توجه ويژه اي به فيلم هاي وطن پرستانه و مستند گونه دارد كه در سال هاي گذشته برتري دريچه قلب بر اواتار اين نكته را به خوبي منعكس ميكند هر چند معمولا بهترين فيلم جايزه ها را درو ميكند اما امسال در ميان همه فيلم هاي در يك تراز اين هم غنيمتي بزرگ محسوب مي شود.اما اين فيلم در بخش هاي ديگر از جمله بهترين فيلمنامه شانس خوبي براي تصاحب اسكار دارد اما به طور يقين نمي توان اظهار نظر كرد .در بخش تدوين هم ميتوان شانسي براي اين فيلم قائل شد . شگفتي در مورد اين فيلم عدم حضور بن افلاك در بين بهترين كارگردان هاست از حواشي مربوط به اين فيلم هم اينكه اين فيلم به دروغ گويي و عدم روايت درست از داستان واقعي متهم است در هر صورت اين فيلم نظر مثبت اكثر منتقدان را جلب كرده است. نكته جالب هم اينكه آماری هست که نشان می‌دهد موفقیت «آرگو» در بخش بهترین فیلم جوایز اسکار هنوز قطعی نیست. مثلا در 80 سال اخیر تنها یک فیلم بدون نامزد شدن در بخش کارگردانی توانسته برنده اسکار بهترین فیلم شود و دو فیلم هم جوایز اصلی PGA و SAG را بردند، اما نتوانستند برنده اسکار بهترین فیلم شوند: «آپولو 13» (1995) و «لیتل میس سانشاین» (2006).

1-  لينكن

8485122154
اين فيلم به دليل محتوا و ساختار و مستندگونه اش از شانس بسياري براي تصاحب اسكار بخش بهترين فيلم برخوردار است ولي با وجود نامزدي در12 بخش منتقدان سينمايي شانس كمي را براي درو كردن همه اين جوايز قائلند ولي اين فيلم در بخش بهترين فيلم مدعي جدي است .در بخش بازيگري هم از همين حالا مي توان اسكار را براي دنيل دي لوئيس كنار گذاشت .در بخش بهترين بازيكر مكمل هم ميتوان اميدي براي اسكار داشت اما در اين بخش تامي لي جونز هيچ برتري نسبت به ديگر رقبا ندارد و تمامي نامزدان اين بخش از بخت يكساني برخوردارند. از احتمال هاي ديگر و شانس ديگر براي اين فيلم در اسكار مي تواند در بخش تدوين و صدا هم نام برد ولي در بخش هاي ديگر رقباي قدري هستند كه عبور از انها كار مشكلي است . اسپلبرگ با فيلم تازه ي خود در سال 2012 سعي دارد ( كه سال گذشته كه با اسب جنگي در اسكار حضور داشت) اين بار قدرتمندانه تر ظاهر شود. استیون اسپیلبرگ با 27 فیلمش 7 بار نامزد اسکار شده که 2 بار را برده است. اين فيلم در آمریکای شمالی بیشتر از دیگر نامزدهای اسکار در بخش بهترين فيلم فروخته است (تاکنون 184 میلیون دلار). بیشتر برندگان قبلی اسکار بهترین فیلم هر دو ویژگی را داشته‌اند  يعني فروش بالا به همراه بيشترين نامزدي در اسكار .

نويسنده : حسين حميدي
                                                                          
این مطلب بصورت اختصاصی برای سایت ” مووی مگ ” به نگارش درآمده و برداشت از آن جز با ذکر دقیق منبع و اشاره به سایت مووی مگ، ممنوع بوده و شامل پیگیرد قانونی می شود.

به جمع طرفداران مووی مگ در فیس بوک بپیوندید
 

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها