صفحه اصلی > زوم سینمای جهان : نقد و بررسی فیلم سقوط مرد مرده ( Dead Man Down )

نقد و بررسی فیلم سقوط مرد مرده ( Dead Man Down )

1211232213223131223

 

کسی در فیلم حضور دارد که من بشناسم؟!
کالین فارل شناخته شده ترین بازیگر فیلم است که فیلمهای معروف « در بروژ » و این اواخر « هفت روانی » را از او شاهد بودیم. خانم نائومی رپیس هم که در نسخه سوئدی فیلم « دختری با خالکوبی اژدها » و همچنین فیلم پر هزینه « پرموتئوس » حضور داشت، از جمله بازیگران فیلم « سقوط مرد مرده » است. ترنس هاوارد و دومنیک کوپر هم در فیلم هستند.

داستان فیلم درباره چیست ؟

ویکتور ( کالین فارل ) یک قاتل حرفه ای و دست راستِ آلفونس ( ترنس هاوارد ) محسوب می شود که عضوی از یک شبکه قدرتمند زیرزمینی هستند. در این روزها، همه جنایت ها به خوبی و خوشی در حال انجام هست که ناگهان سر و کله یک خانم به نام بیتریس ( نائومی رپیس ) پیدا می شود و به ویکتور میگوید که او یک مرد را در جلوی پنجره ساختمانش به قتل رسانده است! همین جمله کافی هست که ویکتور با مجموعه ای از اتفاقات عجیب و غریب مواجه شود و…

کارگردان کیست ؟            
876984635313133
آقای نیلس آردن اوپلو ( اسم دانمارکی هست! ) که مشهورترین فیلم وی تا به امروز « دختری با خالکوبی اژدها » ( با نسخه ای که توسط دیوید فینچر ساخته شد، متفاوت است ) با بازی خانم نائومی رپیس ( که در همین فیلم هم حضور دارد ) بوده است. « سقوط مرد مرده » اولین فیلم انگلیسی زبان آقای اوپلو می باشد.

خانواده ها در هنگام تماشای فیلم باید به چه نکاتی توجه کنند؟

در فیلم مجموعه ای از خشونت های رایج هالیوودی و لحظات جنسی وجود دارد که به این معناست که، عزیزان کم سن و سالتان نباید این فیلم را تماشا کنند.

نکات مثبت فیلم ؟

فیلمبرداری پُل کامرون تماشایی است.

حضور ایزابل هوپرت تاثیرگذار و ستودنی است.546846513222222

سکانس های اکشن فیلم قابل قبول است و هیجان لازمه را دارد.

کالین فارل مثل همیشه حضور موفقی در جلوی دوربین داشته است.

شیمی بین فارل و رپیس نسبتاً گرفته و تماشاگر را اذیت نمی کند.

نکات منفی فیلم ؟ 

تکلیف فیلمنامه با خودش مشخص نیست. در ابتدا ما با اتفاقاتی مواجه هستیم که توضیح کافی برای آن وجود دارد، سپس فیلمنامه تعلیق را بصورت گسترده بوجود می آورد و گره گشایی احمقانه ، حسن ختام این وضعیت آشفته است.

یکی از مهمترین فاکتورهای موفقیت آثار تریلر این است که تماشاگر بتواند با شخصیت اصلی داستان همراه شود و او را باور کند؛ اتفاقی که به هیچ عنوان در « سقوط مرد مرده » رخ نداده و تماشاگر هیچ اهمیتی به ذهن کوتاه مدت قهرمان داستانش نمی دهد.

در فیلم کلی خلاف ، کلی تعقیب و گریز، کلی کشتار و… وجود دارد. اما دریغ از نیروی پلیس که عدم حضورشان در « سقوط مرد مرده » بیشتر از هر زمان دیگری است.

گریم خانم نائومی رپیس و زخم صورتش بدجوری مصنوعی است!

اوپلو، در هنگام ساخت اولین فیلم انگلیسی زبانش، به درستی نمی دانسته که از داستان چه می خواهد. او گهگاهی داستان را به درام سوق می دهد، گاهی ما در حال تماشای اکشن هستیم و در مواقعی هم فیلم تبدیل به تریلر می شود. تیر خلاص این اتفاقات این است که ما نهایتاً با موقعیت کمدی هم مواجه می شویم! این تغییرات مکرر اصلا جذاب نیست.

شاید این نکته منفی محسوب نشود اما بد نیست بدانید که تهیه کننده فیلم سازمان WWE ( دنیای کشتی کج ) می باشد. حالا که این نکته را میدانید، بهتر هست نگاهی به عنوان فیلم هم داشته باشید!

منتقد : میثم کریمی           

این مطلب بصورت اختصاصی برای سایت ” مووی مگ ” به نگارش درآمده و برداشت از آن جز با ذکر دقیق منبع و اشاره به سایت مووی مگ، ممنوع بوده و شامل پیگیرد قانونی می شود.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها