صفحه اصلی > اخبار سینمای جهان : ترور جان اف کندی در قسمت جدید « مردان ایکس » بررسی می شود

ترور جان اف کندی در قسمت جدید « مردان ایکس » بررسی می شود

13920507000024 PhotoA

ماجرای ترور مشکوک جان اف‌ کندی رئیس‌جمهور اسبق آمریکا، یکی از قصه‌‌های مهم فرعی اکشن «مردان ایکس: روزهای گذشته آینده» است.

در حالی که چند روز قبل مراسم پنجامین سالگرد ترور جی‌اف کندی در آمریکا برپا شد، خبر می‌رسد قسمت جدید «مردان ایکس» گوشه چشمی به این ماجرا دارد.

در شرایطی که بحث حضور یک شلیک‌کننده دوم (قاتل در سایه) به جز‌ لی هاروی اوسوالد به جان کندی هنوز هم در سطح وسیعی در آمریکا مطرح است، قسمت جدید «مردان ایکس»، صحنه ترور رئیس‌جمهور وقت آمریکا را دوباره سازی می‌کند.

از داخل کمپانی فوکس قرن بیستم خبر می‌رسد که کاراکتر اریک لنشر معروف به ماگنتو ( با بازی مایکل فاسبندر) در قصه تازه‌ترین قسمت این مجموعه فیلم، به عنوان شلیک‌کننده دوم به کندی معرفی می‌شود!

کاراکتر ماگنتو یکی از شخصیت‌های منفی مجموعه فیلم «مردان ایکس» است که در سری اول آن، این نقش توسط یان مککلن بازی شد.

اما هنوز معلوم نیست این قاتل در سایه که شلیک اصلی را به رئیس‌جمهور وقت آمریکا کرده و باعث مرگ وی می‌شود، از سوی چه کسی دستور قتل جان اف کندی را گرفت.

تهیه‌کنندگان فیلم پاسخ به این سؤال را بی‌جواب گذاشته‌اند و گفته‌اند تماشاگران باید قسمت تازه فیلم را ببینید و خودشان این موضوع را کشف کنند.

برخی تحلیل‌گران سیاسی در آمریکا، جناحی در سازمان سیا را عامل اصل قتل و ترور کندی معرفی می‌کنند. ولی این موضوع هیچ وقت ثابت نشد.

لی هاروی اوسوالد که به عنوان قاتل کندی دقایقی پس از ترور وی دستگیر شد، دو روز پس از دستگیری توسط یک قمارخانه‌دار بدنام به قتل رسید.

به این ترتیب، وی نتوانست درباره انگیزه‌های قتل رئیس‌جمهور و یا این که کسانی از وی خواسته بودند این کار را انجام دهد، حرفی بزند.

مرگ مشکوک اوسوالد ( که در حضور ماموران پلیس صورت گرفت) این دیدگاه و ظن را که سازمان سیا در قتل کندی دست داشته استف قوی‌تر کرد.

منتقدان سینمایی می‌گویند با توجه به حساسیتی که نسبت به ترور کندی وجود دارد، آنها و تماشاگران سینما منتظرند ببینند قسمت تازه «مردان ایکس» چگونه به این موضوع پرداخته است.

«مردان ایکس: روزهای گذشته آینده» برای بیست و سوم ماه مه سال 2014 به روی پرده سینماهای آمریکای شمالی می‌رود. برایان سینگر کارگردان فیلم است.

هیو جکمن، پاتریک استوارت، یان مککلن از بازیگران سری اول این مجموعه فیلم، در کنار بازیگران جوان سری جدید (جیمز مک آوی، مایکل فاسبندر، جنیفر لاورنس و نیکلاس هولت) نقش‌های اصلی فیلم را بازی می‌کنند.

ذره بین : دو فردای دیگه یکدفعه می بینی ولوورین سر از مذاکرات ژنو هم در آورده!

فارس

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها