صفحه اصلی > اخبار سینمای جهان : تارانتینو: تروفو یک فیلمساز آماتور کارنابلد است!

تارانتینو: تروفو یک فیلمساز آماتور کارنابلد است!

تارانتینو

«کوئنتین تارانتینو» در پادکستی که به تازگی آغاز کرده، ادعای بحث‌برانگیز دیگری مطرح می‌کند. این فیلمساز همیشه صراحتاً از علایق سینمایی خود گفته، اما در آخرین اپیزود این پادکست به یکی از اسطوره‌های موج نوی سینمای فرانسه انتقاد کرده است.

به گزارش مووی مگ به نقل از 30نما، وقتی تارانتینو با همکارش «راجر اواری» در مورد «کلود شابرول» گفت‌وگو می‌کند، فرصتی برای انتقاد از «فرانسوا تروفو» به دست می‌آورد و می‌گوید: «تریلر‌های [شابرول] بسیار بهتر از فیلم‌های بی‌کیفیت تروفو-هیچکاک‌اند، فیلم‌هایی که به نظر من افتضاحند. به هر حال من خیلی هوادار تروفو نیستم. استثناهایی وجود دارند که مورد اصلی آن «سرگذشت ادل ه» (The Story of Adele H) است. اما بیشتر همان حسی را نسبت به تروفو دارم که در مورد «اد وود» دارم. به نظر من او یک آماتور کارنابلد است.»

این اولین بار نیست که تارنتینو از تروفو انتقاد می‌کند. او در بخش زیادی از رمان «روزی روزگاری در هالیوود» (Once Upon a Time in Hollywood) را به واکنش منفی شخصیت «کلیف بوث» به اکران «۴۰۰ ضربه» (The 400 Blows) و «ژول و ژیم» (Jules and Jim) اختصاص داده است هرچند که تأکید می‌کند نظر بوث در مورد سینما لزوماً با نظر او یکسان نیست.

تارانتینو در رمان «هالیوود» می‌نویسد:‌ «او دو بار تروفو را امتحان کرد، اما واکنشی به او نشان نداد. نه به این خاطر که آن فیلم‌ها خسته‌کننده بودند (که بودند)، بلکه این تنها علت واکنش نشان ندادن کلیف نبود. اولین دو فیلمی که تماشا کرد (در یک اکران همزمان) با او ارتباط برقرار نکرد. فیلم اول، «۴۰۰ ضربه» او را بی‌حس کرد. واقعاً درک نکرد که چرا آن پسرک دست به چنان اعمال مزخرفی می‌زند. و به نظرش رسید که حس غم ساختگی فیلم «ژول و ژیم» بسیار آزاردهنده است.»

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها