صفحه اصلی > پنج برتر : 5 بازیگر مشهوری که پس از اعلام بازنشستگی ، دوباره به سینما بازگشتند!

5 بازیگر مشهوری که پس از اعلام بازنشستگی ، دوباره به سینما بازگشتند!

Amanda-Bynes-

 

ستاره های زیادی در تاریخ سینما بوده اند که پس از مدتی فعالیت بازیگری، تصمیم به بازنشستگی گرفته اند و هرگز در فیلمی جدید حضور نیافتند. این موارد مخصوصاً در دوره سینمای کلاسیک بیشتر مشاهده می شد و بازیگران زن بسیاری بودند که عطای حضور در سینما را به لقایش بخشیدند و به زندگی شخصی خودشان پرداختند.

اما اینبار در سایت مووی مگ تصمیم به معرفی 5 چهره شناخته ای شده ای گرفتیم که اعلام کردند دیگر قصد حضور در سینما را ندارند اما بعدها حرفشان را پس گرفتند و به سینما بازگشتند!

5- آماندا بینز : وی یکی از بی انضباط ترین و در عین حال بی جنبه ترین بازیگران هالیوود است که در سنین پایین به شهرت رسید اما در ادامه ثابت کرد که برای این عرصه ابداً ساخته نشده است.

ستاره فیلم « اون ( دختر ) یک پسره » مدتهاست که دچار خود درگیری شدید به سبک لیندسی لوهان شده و حرف های عجیب و غریبش معمولاً بهترین سوژه برای مجلات و سایتهای سینمایی محسوب می شود. آماندا بینز در سال 2010 در توییتر شخصی خودش اعلام کرد که قصد بازنشسته شدن دارد و دیگر بازیگری را دوست ندارد اما خیلی زود حرفش را پس گرفت و یک ماه بعد اعلام کرد که قصد بازگشت به سینما را دارد! با اینحال وی یکبار دیگر در سال 2012 اعلام کرد که بازنشسته شده و قصد دارد از این پس به سمت طراحی لباس پیش برود.

در حال حاضر البته خبری از آماندا بینز در صنعت سینما نیست اما احتمال پایبند ماندن وی به حرفهایش در حد احتمال برخورد یک صاعقه به یک کشتی باربری و ایجاد یک شکاف در بدنه آن است!

peter-otoole

4- پیتر اوتول : بازیگر مشهور هالیوود که 8 بار کاندید دریافت اسکار بهترین بازیگر مرد شده و یک اسکار افتخاری هم در سال 2003 نصیبش شده، در سال 2012 اعلام کرد که بازنشسته شده و دیگر قرار نیست در فیلمی بازی کند. اما یکسال بعد اعلام کرد که با فیلم « کاترین الکساندریا » به سینما بازخواهد گشت! ظاهرا حضور در نقش پیشگوی قصر در فیلم « کاترین الکساندریا » اینقدر نقش خوبی هست که پیتر اوتول 81 ساله را وادار به بازگشت به سینما کرده است.

mickey231

3 میکی رورک :میکی رورک یکی از خوش چهره ترین و جذاب ترین هنرپیشه های دهه ی هشتاد در هالیوود محسوب می شد که در آن دوران برو و بیای حسابی داشت. اما در سال 1991 در یک تصمیم عجیب و غریب و غیرمنتظره ، اعلام کرد که قصد بازنشسته شدن از بازیگری را دارد و بجایش می خواهد ورزش « مشت زنی » را بصورت حرفه ای دنبال کند!

دوران ورزشی میکی رورک البته خیلی طولانی نبود. وی در طول دوره ای که به مشت زنی روی آورده بود، صورتش بطور کامل درب و داغان شد و از آن فرم آشنای همیشگی اش خارج شد. رورک پس از اینکه از تصمیمش مبنی بر بازنشستگی از بازیگری منصرف شد به سینما بازگشت اما به هیچوجه نتوانست جایگاه قدیمی خود را بدست بیاورد تا اینکه تصمیم به عمل جراحی پلاستیک گرفت و صورت خود را نه مثل روز اول ، بلکه تا حد زیادی ترمیم نمود. رورک بعدها با « شهر گناه » بار دیگر توجه ها را به خود معطوف کرد و با « کشتی گیر » دارونفسکی در سال 2008 یک بازگشت دراماتیک به اوج دوران بازیگری را تجربه کرد.

gran-torino-clint-eastwood

2- کلینت ایستوود : مرد خستگی ناپذیر و اغلب بداخلاق هالیوود نیز یکی از کسانی است که یکبار اعلام بازنشستگی کرده اما خیلی زود پشیمان شده است. ایستوود در جریان بازی در فیلم « گران تورینو » اعلام کرد که « گران تورینو » آخرین فیلم وی در مقام بازیگر است و قصد بازنشسته شدن از بازیگری را دارد. اما تصمیم ایستوود فقط 4 سال دوام داشت و وی در سال 2012 با یک فیلم ” بیسبالی ” به نام « مشکل با منحنی » که در آن با جوانانی چون جاستین تیمبرلک و اِمی آدامز همبازی بود، به سینما بازگشت.

joaquin phoenix

1- خواکین فونیکس : خواکین فونیکس ( یا با تلفظ دیگر ، ژواکین فونیکس ) یکی از عجیب و غریب ترین نوع اعلام بازنشستگی را در میان اهالی سینما دارد. وی در سال 2008 به یکباره اعلام کرد که فیلم « دو عاشق » آخرین فیلمش در مقام بازیگر است و پس از آن قصد دارد برای همیشه بازنشسته شده و به سمت موسیقی رپ رفته و یک خواننده رپ شود!

این تصمیم وی به حدی جدی بود که صحبت از به بازار آمدن آلبوم و کنسرت های زنده و اتفاقاتی از این قبیل مطرح شد اما مسلماً کمپانی های موسیقی و دست اندرکاران این صنعت بهتر از هرکس دیگری می دانستند که از خواکین فونیکس هیچ ستاره موسیقی در نخواهد آمد، از این جهت با این موضوع خیلی سرد برخورد کرده و فونیکس هم یکی دو سال بعد ، دست از پا درازتر به سینما بازگشت.

البته حضور مجدد فونیکس در سینما خوش یُمن بود چراکه وی با نقش آفرینی فوق العاده اش در فیلم « مرشد » به کارگردانی پُل توماس اندرسون ( که به اعتقاد بسیاری می بایست جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اصلی مرد را به او می دادند و نه دنیل دی لوئیس ) ثابت کرد که هیچ کاری را بهتر از بازیگری نمی داند.

 

میثم کریمی

این مطلب بصورت اختصاصی برای سایت ” مووی مگ ” به نگارش درآمده و برداشت از آن جز با ذکر دقیق منبع و اشاره به سایت مووی مگ، ممنوع بوده و شامل پیگیرد قانونی می شود.

به جامعه مجازی سایت مووی مگ بپیوندید و دوستان جدید سینمایی پیدا کنید !

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها