صفحه اصلی > دیالوگ های ماندگار : هیس! دخترها فریاد نمی زنند ( دیالوگ های ماندگار )

هیس! دخترها فریاد نمی زنند ( دیالوگ های ماندگار )

1185428 629488463738605 2072763071 n

فریماه تولایی : بسم الله الرحمن الرحیم

آقای رییس٬ قضات محترم٬ جناب دادستان٬ شما خودتون مستحضر هستید در دنیا قتل هایی هست به عنوان قتل های زنجیره ای٬ این قتل ها به جز موارد نادر عمدتا توسط پلیس کشف میشن و قاتلین و مجرمین به مجازات عملشون می رسن، چرا؟ چون جسدی وجود داره، چون جنازه ای هست٬ رد و سرنخی هست

اما مجازات قاتل آدمایی مثل موکل من چی میشه؟ متاسفانه این جنایت ها اغلب سالها طول می شه تا کشف بشن، نمونه اش چند روز پیش توی روزنامه ای که مطالعه میکردم یک زن بیچاره ای مورد تهاجم دو مرد دیو صفت قرار گرفته بود که الحمدلله تونسته بود فرار کنه و مستقیما به پلیس شکایت کنه و پلیس ما کمتر از 4 ساعت مجرمین رو دستگیر میکنه و کمتر از 2 ساعت اون دو نفر اقرار میکنن به جرم.

اما کاش همین یک جرم بود، 35 مورد تعرض به زنان این مملکت 35 مورد بدون شکایت

چطور ممکنه ما در این مملکت 35 مورد تعرض داشته باشیم و یک زن حاضر نباشه شکایت کنه، دلیلش چیه؟ دلیلش چیه جناب دادستان؟

دلیلش اینه که قربانی٬ خانواده قربانی به دلیل حفظ آبرو٬ حفظ آبروی خودشون در خانواده و محیط زندگی بر جنایت جنایتکار سرپوش میزارن و با اون در واقع همدست میشن.

چه چیزی باعث میشه زنی که مورد آزار و اذیت قرار گرفته سال های سال تهدید و تحقیر و توهین رو با خودش به دوش بکشه و جایی شکایت نکنه.

چه چیزی باعث میشه؟ فکر نمیکنید ریشه در اون اصل همیشگی داره که در گوش ما زنها از اول تا الآن زمزمه کردن که هیس! ساکت٬ آرام٬ دختر فریاد نمیزنه٬ دختر داد نمیزنه.

و در پایان به عنوان آخرین دفاع حرفی ندارم به جز… به جز گریه برای متهم

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها