صفحه اصلی > زوم سینمای جهان : نقد و بررسی فیلم نجات آقای بنکس ( Saving Mr. Banks )

نقد و بررسی فیلم نجات آقای بنکس ( Saving Mr. Banks )

5543234

 

کسی در فیلم حضور دارد که من بشناسم؟

تام هنکس بازیگر نقش اصلی مرد در فیلم هست که نیازی به معرفی ندارد! در نقطه مقابل، اِما تامپسون پر تجربه حضور دارد که سالهاست در صنعت سینما فعال است و اغلب با فیلمهای « Howards End » و « Sense and Sensibility » شناخته می شود. کالین فارل مشهور هم که با فیلمهای « در بروژ » و « هفت روانی » معرف حضورتون هست، در فیلم دیده می شود. پُل جیاماتی هم دیگر بازیگر مشهور فیلم است که فیلمهای « مرد سیندرلایی » و « شعبده باز » از جمله نقش آفرینی های خوب وی در سینما محسوب می شود.

داستان فیلم درباره چیست ؟

جناب والت دیزنی ( تام هنکس ) مدتهاست که بر ساخت فیلمی از داستان مشهور ” مری پاپینز ” به نویسندگی پی.ال.تراورس ( اِما واتسون ) در حال رایزنی با تراورس است اما او ابداً راضی به ساخت فیلم براساس داستانش نیست. اما والت دیزنی بیکار نمی شیند و تراورس را به هالیوود می آورد تا بتواند او را با عوامل ساخت فیلم مواجه کند تا بلکه اجازه ساخت فیلم را از او بگیرد و…

کارگردان کیست ؟

جان لی هنکوک که معمولاً زمانی که یک فیلم می سازد، 4-5 سال استراحت می کند و بعد دوباره تصمیم به ساخت فیلمی دیگر می گیرد! آخرین فیلم هنکوک در مقام کارگردان ، « ناحیه کور » نام داشت که در کمال تعجب سندرا بولاک برای بازی در نقش اصلی این فیلم در سال 2009 توانست اسکار بهترین بازیگر نقش اصلی زن را بدست بیاورد. هنکوک در سال 2004 یک فیلم درام تاریخی ضعیف هم به نام « آلامو » روانه سینماها کرد که علی رغم ظاهر پر زرق و برقش ، اثر ارزشمندی نبود.

خانواده ها در هنگام تماشای فیلم باید به چه نکاتی توجه کنند؟http://moviemag.ir/https://moviemag.ir/wp-content/uploads/2014/01/phoca_thumb_l_8-fbf.jpg

مطمئناً داستانی که درباره والت دیزنی و مری پاپینز باشد، نکته خاصی برای نگران شدن خانواده ها به همراه نخواهد داشت و شما می توانید با خیال راحت به تماشای « نجات آقای بنکس » بنشینید.

نکات مثبت فیلم ؟

بازی اِما تامپسون در نقش تراورس شبیه آن نقش آفرینی هایی است که اغلب نامزد اسکارشان می کنند!

بازی فوق العاده تام هنکس در نقش والت دیزنی تحسین برانگیز است. تام هنکس تمام تلاش خود را کرده تا والت دیزنی را در سال 2013 برای تماشاگران زنده کند و موفق هم بوده.

فیلم فلشبک های مفیدی به گذشته می زند و اطلاعات جالبی از تراورس در اختیار تماشاگران قرار میدهد که کمتر کسی قبلا از آن اطلاع داشت.

نکات منفی فیلم ؟

« نجات آقای بنکس » داستانی کاملاً محتاط دارد؛ مانند تعریف کردن یک خاطره قدیمی از طرف دوستی قدیمی که معمولاً همه چیز درش خوب هست!

در جریان خرید حق ساخت فیلم براساس داستان ” مری پاپینز ” همه چیز آنطور که در « نجات آقای بنکس » نشان داده می شود، گل و بلبلی نhttp://moviemag.ir/https://moviemag.ir/wp-content/uploads/2014/01/phoca_thumb_l_1-f6e.jpgبوده است. دعواهای حقوقی و جدال های والت دیزنی و تراورس پس از اکران فیلم « مری پاپینز » تصویر ناخوشایندی از این اثر خلق کرد اما در فیلم هیچ اشاره ای به این موضوع نمی شود.

تصویر ارائه داده شده از والت دیزنی و در مجموع محیط کمپانی دیزنی، زیادی رویایی و خوشبینانه است! البته لازم به ذکر هست که فیلم را کمپانی دیزنی تهیه کرده که قرار هست درباره شخصِ موسس اش دیزنی باشد؛ پس خیلی هم جای تعجب نیست که تصویر نقش بسته از والت دیزنی تا این حد رویایی از آب درآمده باشد!

حرف آخر ؟

« نجات آقای بنکس » فیلم خوبی هست. البته برای طرفداران ” مری پاپینز ” فیلم خوب تری هست! « نجات اقای بنکس » درباره یکی از صدها اتفاقی است که والت دیزنی در هنگام اداره کمپانی اعظمش رقم زد اما نتیجه کار اگرچه در فیلم پایان خوشی دارد، اما در دنیای واقعی اینطور هم دیگه نبوده!  

 

منتقد: میثم کریمی

این مطلب بصورت اختصاصی برای سایت ” مووی مگ ” به نگارش درآمده و برداشت از آن جز با ذکر دقیق منبع و اشاره به سایت مووی مگ، ممنوع بوده و شامل پیگیرد قانونی می شود.

به جامعه مجازی سایت مووی مگ بپیوندید و دوستان سینمایی جدید پیدا کنید!banks6245646565

 

نجات آقای بنکس : Saving Mr. Banks

کارگردانJohn Lee Hancock

نویسنده : Kelly Marcel، Sue Smith

بازیگران :

Emma Thompson…P.L. Travers

Tom Hanks…Walt Disney

Annie Rose Buckley…Ginty

Colin Farrell…Travers Goff

Paul Giamatti…Ralph

و…

ژانر : بیوگرافی – کمدی

رده سنی : PG-13( مناسب برای افراد بالای 13 سال)

زمان : 125 دقیقه

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها