صفحه اصلی > زوم سینمای جهان : نقد فیلم پدر استو (Father Stu)

نقد فیلم پدر استو (Father Stu)

نقد فیلم پدر استو (Father Stu)

 

کسی در فیلم حضور دارد که من بشناسم؟

مارک والبرگ، ستاره سال های اخیر هالیوود بازیگر نقش اصلی فیلم «Father Stu» است. مل گیبسون، بازیگر و کارگردان مشهور هالیوود نیز بازیگر فیلم است. جکی ویویر، بازیگر مشهور فیلم «دفترچه ای با خطوط نقره ای» نیز در فیلم حضور دارد. اگر از حرفه ای های سینما هم باشید می توانید مالکوم مک داول، ستاره فیلم «پرتقال کوکی» را هم در فیلم بیابید!

داستان فیلم درباره چیست؟

استوارت لانگ (مارک والبرگ) مشت زنی است که پس از مشکلات جسمی تصمیم می گیرد به هالیوود سفر کند تا مسیر بازیگر شدن را ادامه دهد اما پس از ملاقات با یک دختر، زندگی او برای همیشه تغیر می کند و…

کارگردان کیست؟  

روزالیند راس که «پدر استو» اولین تجربه نویسندگی و کارگردانی فیلم بلند این کارگردان می باشد. راس همان فردی است که رابطه اش با مل گیبسون در سال 2014 خبرساز شده بود. گیبسون بازیگر فیلم «پدر استو» است.

نقد فیلم پدر استو (Father Stu)

خانواده‌ها در هنگام تماشای فیلم باید به چه نکاتی توجه نمایند؟

فیلم از الفاظ تندی استفاده می کند اما صحنه های جنسی ندارد.

نکات مثبت فیلم؟

بازی مارک والبرگ تحسین برانگیز است.

پیام اخلاقی فیلم برای مخاطب مهم و تاثیرگذار خواهد بود.

نکات منفی فیلم؟

مراحل رسیدن استوارت از یک بوکسور به کشیش، بسیار سریح اتفاق می افتد. به نظر می رسد که فیلم برای به تصویر کشیدن بخش های آخر زندگی استوارت عجله داشته به حدی که بخش های جانبی زندگی او را نادیده گرفته است.

یک سوم پایانی فیلم بیشتر به موعظه می گذرد. شاید این توصیه های اخلاقی در ابتدا شنیدنی باشند، اما زمانی که تعداد آن ها زیاد می شود، حوصله تماشاگر هم به سر می آید.

از جایی به بعد فیلم بیشتر از این که بر روی شخصیت متمرکز شود، به اشاعه پیام های مذهبی می پردازد.

تغییر رابطه پدر و پسری در فیلم فاقد پرداخت مناسب است.

نقد فیلم پدر استو (Father Stu)

عامل تأثیرگذار برای تماشای فیلم؟

حضور مارک والبرگ در فیلم.

حرف آخر:           

«Father Stu» فیلم شخصی مارک والبرگ است. بازیگری که چند سال تلاش کرد تا استودیوها را راضی به ساخت این فیلم کند اما موفق نشد و در نهایت خودش تصمیم گرفت بخشی از هزینه های فیلم را تقبل کند. نتیجه کار اثر معمولی است که می تواند الهام بخش بسیاری از افراد برای تجربه زندگی بهتر باشد اما از طرف دیگر، فیلم از مشکلات زیادی در فیلمنامه رنج می برد که احتمالاً باید بخش زیادی از آن را ناشی از بی تجربه بودن کارگردان بدانیم.

 

 

منتقد: میثم کریمی

این مطلب به‌صورت اختصاصی برای سایت ” مووی مگ ” به نگارش درآمده و برداشت از آن جز با ذکر دقیق منبع و اشاره به سایت مووی مگ، ممنوع بوده و شامل پیگرد قانونی می‌گردد.

به صفحه اینستاگرام مووی مگ بپیوندید

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها