صفحه اصلی > نقد و بررسی فیلم خارجی : نقد و بررسی فیلم The Town

نقد و بررسی فیلم The Town

1 a9c

بیشتر از یک دهه از حضور ” بن افلک ” در جلوی دوربین می گذرد و متاسفانه در این مدت هیچ وقت نتوانسته است به جایگاه مناسبی در سینما دست پیدا کند. فیلمهایی مانند ” دختر جرسی ” و ” گیگیلی ” فیلمهایی نبودند که بتوانند از او یک بازیگر قابل اعتماد بسازند. اما زمانی که او تصمیم گرفت به پشت دوربین برود و کارگردانی را تجربه کند ورق برگشت. فیلم ” Gone baby Gone ” یکی از بهترین فیلمهای سال 2007 بود و توانست یک درام قوی را به تصویر بکشد و حالا دومین فیلم ” افلک

در مقام کارگردانی با بازی خودش ساخته شده است. فیلم براساس رمانی به نام ” شاهزاده دزدها ” که نویسنده آن آقای ” چاک هوگان ” است ساخته شده است.

 

داگ ( بن افلک ) یک خلافکار حرفه ای است  که  گروهی از مردان مسلح را رهبری می کند که کارشان انجام سرقت های مسلحانه از بانک ها است. دزدی های آنها بسیار سریع بی نقص و کامل است .داگ هرگز به کسی علاقه مند نشده است زیرا می ترسد که به خاطر کارش او را از دست بدهد.  اما در آخرین سرقتشان از بانک که به گروگان گیری منجر می شود او به یکی از گروگان ها به نام کلر ( ربکا هال ) که مدیر داخلی بانک است  علاقه مند می شود . و پس از فرار از دست پلیس ها و گارد محافظ  پس از چند روز  داگ به سراغ کلر می رود .  و آشنایی این دو موجب علاقه ی دو طرفه می شود اما کلر به راز داگ پی می برد که او سارق بانک است و  هر دوی آنها دچار مشکل می شوند.

داستان فیلم در نگاه اول ساده بنظر می رسد. مردی که فکر می کند این ماموریت آخرین ماموریتش است اما همه مشکلات در همین ماموریت آخر است! اما داستان بخش های مختلفی را شامل می شود که به مرور به تکامل تصمیم داگ کمک فراوانی می کند.به عنوان کارگردان ، ” افلک ” توانسته است بخوبی پیچیدگی داستان را به تصویر بکشد. اتفاقاتی که بر تصمیم جان برای ادامه کا2 ee6رش تاثیر می گذارد در کتاب کم نبودند و بنظر نمی رسید که در فیلم بتوان به همه آنها پرداخت. اما یکی از کارهای ” افلک ” که قابل توجه است این بود که بجای پرداختن با جزییات به تمام این اتفاقها ، آنها را بخوبی مدیریت کرده است و تماشاگر را بخوبی با تمام زوایای فیلم درگیر کرده است.در واقع با اینکه این فیلم دومین فیلم ” افلک ” در مقام کارگردانی است اما می توان یک نوع پختگی را در فیلمسازی او مشاهده کرد.توازن بین اکشن و درام فیلم برقرار است و تماشاگر از این لحاظر مشکلی نخواهد داشت. صحنه های اکشن فیلم گرچه کمی شلوغ و پیچیده بنظر می رسند اما متناسب با ضرباهنگ فیلم بوده است. صحنه های تعقیب و گریز یکی از بهترین قسمتهای فیلم را تشکیل می دهد. این نکته را نباید فراموش کنیم که این فیلم در بوستون فیلمبرداری شده است ، یعنی جایی که معمولا کسی حوصله فیلم درام ساختن ندارد چه برسد به فیلم اکشن ! ( به دلیل قوانین دست و پا گیر فیلمسازی در آن ) . شیمی بین داگ و کلیر نیز به خوبی برقرار شده است و تماشاگر را راضی می کند. ” افلک ” استعداد خوبی در بازیگری داشته است اما ظاهرا باید بازیهای خوب او را تنها در فیلم خودش ببینیم!. ” شهر ” تریلری جذابی است که نشان داده ” افلک ” در پشت دوربین بسیار موثرتر از جلوی آن است! ( هرچند بازی او در این فیلم بسیار خوب بوده است ) امیدواریم که ” افلک ” بیشتر فیلم بسازد تا اعتباری را که مدتهاست از او سلب کرده اند دوباره پس گیرد.

منتقد : میثم کریمی

شهر : The Town 3 d30

کارگردان : Ben Affleck

نویسنده : Peter Craig. Ben Affleck

بازیگران :

Ben Affleck  …  Doug MacRay

Rebecca Hall  …  Claire Keesey

Jon Hamm  …  FBI S.A. Adam Frawley

Jeremy Renner  …  James Coughlin

و……………

ژانر : جنایی – درام

درجه سنی : R( مناسب برای افراد بالای 17 سال)

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها