صفحه اصلی > پنج برتر : 5 بازیگری که بازی در یک فیلم باعث نابودی جایگاهشان شد!

5 بازیگری که بازی در یک فیلم باعث نابودی جایگاهشان شد!

4144447

معمولا تماشاگران سینما و تلویزیون، بازیگران محبوبشان را با بازی در یک نقش خاص به خاطر می سپارند. اما در نقطه مقابل، نقش هایی هم بوده که بازیگران مطرح را از جایگاه ستاره به پایین کشانده و روند بازیگری آنان را تحت تاثیر قرار داده است. اینبار در پنج برتر به سراغ معرفی « 5 بازیگری که بازی در یک فیلم باعث نابودی جایگاهشان شد » رفته ایم که امیدواریم مورد پسندتان قرار بگیرد.

5- برندن روث (Brandon Routh ) : برندن روث هرگز بازیگر بزرگی نبود اما بازی در فیلم « بازگشت سوپرمن » در سال 2006 می توانست یک شبه او را به شهرت و جایگاه قابل توجهی در هالیوود برساند. اما انتقادات متعددی که به این فیلم و انتخاب برندن روث برای ایفای نقش سوپرمن شد، علنا فیلم را به یک شکست مبدل کرد و برندن روث هم بدتر از قبل، به تلویزیون و بازی در نقش های حاشیه ای بازگشت. شاید اگر روث بازی در نقش سوپرمن را انتخاب نمی کرد، می توانست رفته رفته به جایگاه یک ستاره در هالیوود دست پیدا کند.

gal travolta00

4- جان تراولتا (John Travolta ) : جان تراولتا دوران بازیگری پر فراز ونشیبی را طی کرده است اما بازی در فیلم « Battlefield Earth » یک دلیل قانع کننده برای نابودی دوران حرفه ای بازیگری وی بود. پس از « Battlefield Earth » که در رده یکی از بدترین فیلمهای تاریخ سینما قرار دارد، جان تراواتا هرگز نتوانست اعتبار سابق خود که به واسطه « قصه های عامه پسند » مجددا بدست آورد بود را بازیابد و در سالهای بعد در آثار ضعیفی از جمله « اره ماهی » و « خوک های وحشی » دیده شد.

cutthr0

3- جینا دیویس (Geena Davis ) : جینا دیویس یکی از مشهورترین بازیگران در اوایل دهه ی 90 محسوب می شد. موفقیت های فیلم « تلما و لوئیس » و « جهانگردی اتفاقی » دو نامزدی اسکار را برای دیویس به همراه آورده بود و به نظر می رسید که روند موفقیت هایش در سینما را تداوم ببخشد. اما حضور در فیلمی به نام « جزیره آدمکش » که توسط همسرش رنی هارلین کارگردانی شده بود، به حدی ناامید کننده بود که حرفه بازیگری دیویس را تحت تاثیر قرار داد بطوریکه وی پس از این فیلم اغلب در آثار تلویزیونی مشاهده شد و رفته رفته از کانون توجهات خارج گردید.

hll334

2- هالی بری (Halle Berry ) : روند رو به رشد دوران بازیگری هالی بری که با دریافت اسکار برای فیلم « Monster’s Ball » همراه بود، پس از بازی در فیلم « زن گربه ای » روندی معکوس پیدا کرد. بری پس از بازی در « زن گربه ای » که توسط منتقدین به نابودی کشیده شد، رفته رفته از کانون توجهات خارج شد بطوریکه در آخرین قسمت به نمایش درآمده از فیلم « مردان ایکس » تنها 5 دقیقه در فیلم حضور داشت و هیچکس هم نگفت چرا از هالی بری بیشتر استفاده نشده است! بری این روزها در حال احیاء جایگاه بازیگری خودش است اما به هر دری که میزند، توفیقی نمی یابد.

46646459اii

1- کوین کاستنر (Kevin Costner ) : کوین کاستنر در اواخر دهه ی هشتاد و اوایل دهه نود میلادی یکی از سود آورترین بازیگران سینما بود که در عین حال با ساختن آثار موفقی نظیر « رقصنده با گرگ‌ها » توانسته بود به جایگاه شایسته ای در سینما دست پیدا کند. اما شکست فیلم بلک باستری « دنیای آب » در گیشه که با بودجه ای گزاف تولید شده بود، حرفه بازیگری کوین کاستنر را از مسیر سابق منحرف کرد و رفته رفته او را به بازیگری معمولی تر در هالیوود مبدل کرد. کاستنر با اینکه کماکان در هالیوود فعال است اما با بازیگر ستاره سالهای گذشته تفاوت بسیاری دارد.

 

میثم کریمی

این مطلب بصورت اختصاصی برای سایت ” مووی مگ ” به نگارش درآمده و برداشت از آن جز با ذکر دقیق منبع و اشاره به سایت مووی مگ، ممنوع بوده و شامل پیگیرد قانونی می شود.

به جامعه مجازی سایت مووی مگ بپیوندید و دوستان سینمایی جدید پیدا کنید!          

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها