صفحه اصلی > اخبار سینمای جهان : توصیه راسل کرو به زنان مسن هالیوود : مثل مریل استریپ و هلن میرن، خودتان باشید تا حذف نشوید

توصیه راسل کرو به زنان مسن هالیوود : مثل مریل استریپ و هلن میرن، خودتان باشید تا حذف نشوید

9784f88fdc92bc182f7a656f75

«راسل کرو» بازیگر هالیوود در رد این مسئله که برای بازیگران زن بالای ۴۰ سال هالیوود نقشی وجود ندارد، گفت: مشکل اصلی خود آنها هستند که نمی‌خواهند بپذیرند سنشان بالا رفته و همچنان می‌خواهند نقش دخترک‌های معصوم را بازی کنند!

به گزارش کافه سینما به نقل از فارس، صنعت سینمای هالیوود با همه زرق و برقش برای بازیگر زن این سینما، پس از 40 سالگی تبدیل به یک کابوس می‌شود، آنچنان‌که بسیاری از آنها گلایه‌مندند که با ظاهر شدن اولین علایم پیری بر چهره‌اشان، این صنعت سینمایی بدون در نظر گرفتن مهارت‌ها و استعدادهایشان، در بیرحمی کامل به مرور آنها را از چرخه سینما حذف می‌کند.

« مریل استریپ» اگرچه یکی از خوش‌شانس‌ترین این بازیگران است که در دهه 60 زندگی‌اش همچنان به عنوان یکی از شانس‌های جوایز اسکار بهترین بازیگر نقش اول و مکمل زن محسوب می‌شود ولی او نیز از این موضوع گلایه‌مند است.

این بازیگر هالیوودی در یکی از مصاحبه‌‌هایش گفت: پس از آنکه از 40 سالگی عبور کردم، سه نقش جادوگر به صورت پیاپی به من پشنهاد شد، تصور می‌کردم که دیگر عمر حرفه‌ای من به پایان رسیده باشد.

نکته جالب توجه آنکه «استریپ»، اخیرا نیز در فیلم «در جنگل»، در نقش یک جادوگر ظاهر شده است.

بنا بر این گزارش، تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که بازیگران زن بالای 40 سال طی سال گذشته تنها 30 درصد از نقش‌های را به عهده داشته‌اند.

در این میان «راسل کرو»، بازیگر 51 ساله هالیوود که اخیرا در فیلم «نوح» به کارگردانی «دارن آرنوفسکی»، نقش حضرت نوح را به عهده داشته است با این مسئله کاملا مخالف است و عقیده دارد که مشکل اصلی نه از سینمای هالیوود که از خود بازیگران زن این سینماست.

« کرو » در این‌باره گفت: زمانی‌که به بازیگران زن پیشنهاد بازی در نقش‌های میانسالی داده می‌شود، فورا به آنها برخورده و واکنش نشان می‌دهند. به عقیده من یک چیز خوب سینمای هالیوود، وجود نقش‌های متفاوت از طبقات مختلف مردم است.

وی افزود: باید صادق بود، در هالیوود با زنانی روبرو می‌شوید که 40، 45، 48 سال سن دارند ولی هنوز می‌خواهند که در فیلم‌ها نقش یک دختر معصوم را بازی کنند، متوجه نیستند که چرا نمی‌توان از آنها در نقش یک دختر 21 ساله استفاده کرد.

وی در ادامه متذکر شد: می‌توان برای شما بیش از هزار بازیگر چون «مریل استریپ» و «هلن میرن» را مثال بزنم که با سن بالا همچنان بازی می‌کنند، اگر یاد بگیرید که خودتان باشید می‌توانید بازیگر باقی بمانید، ولی اگر بخواهید به جوان بودن تظاهر کنید، هیچ کاری از پیش نمی‌رود.

« کرو » ادامه داد: شنیده‌ام که بازیگری سر این موضوع که در فیلم مادر مثلا 4 کودک باشد بحث دارد و چانه می‌زند که تعداد فرزندانش کم شود، باورتان می‌شود؟ آخر یک نفر نیست بگوید، اینقدر بحث نکنید، فقط نقشی را که باید، بازی کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها