صفحه اصلی > زوم سینمای جهان : نقد و بررسی فیلم تاثیر لازاروس ( The Lazarus Effect )

نقد و بررسی فیلم تاثیر لازاروس ( The Lazarus Effect )

http://moviemag.ir/images/phocagallery/1/The_Lazarus_Effect/thumbs/phoca_thumb_l_1.jpg

کسی در فیلم حضور دارد که من بشناسم؟

اولیویا وایلد که پیش از این در فیلمهای « او / Her » ، « ترون : میراث / TRON: Legacy » و « شتاب / Rush » در نقش های مکمل حضور پیدا کرده بود، در این فیلم نقش اصلی است.

داستان فیلم درباره چیست ؟

یک گروه از محققین به سرپرستی دکتر فرانک والتن ( مارک داپلس ) و نامزدش زوئی (اولیویا وایلد) در حال تحقیق بر روی پروژه ای به نام ” لازاروس ” هستند که درباره زنده کردن موجودات پسر از مرگشان است. این آزمایش اولین بار بر روی یک سگ با موفقیت انجام می شود اما روسای دانشگاه تصمیم به تعطیل کردن پروژه می گیرند. با اینحال گروه شبانه تصمیم به تکرار آزمایش می گیرند اما زوئی به دلیل برق گرفتی جان می سپرد و گروه تصمیم می گیرند که اینبار آزمایش را بر روی او اجرا کنند و…

http://moviemag.ir/https://moviemag.ir/wp-content/uploads/2015/03/phoca_thumb_l_2-da1.jpg

کارگردان کیست ؟

دیوید گلب 32 ساله که تا پیش از ساخت این فیلم به عنوان مسندساز شناخته می شده است. « تاثیر لازاروس » اولین فیلم سینمایی دیوید گلب محسوب می شود.

خانواده ها در هنگام تماشای فیلم باید به چه نکاتی توجه کنند؟

فیلم صحنه های جنسی ندارد اما تا دلتان بخواهد سکانس های ملقب به « وووو » دارد که شاید باعث بشود افراد کم سن و سال کمی بترسند.

http://moviemag.ir/https://moviemag.ir/wp-content/uploads/2015/03/phoca_thumb_l_11-e50.jpg

نکات مثبت فیلم ؟

یک سگی در فیلم وجود دارد که فاقد اعصاب درست و حسابی هست. فکر میکنم جذاب ترین شخصیت فیلم همین سگ باشد!

چشمهای روشن و نگاه نافذ اولیویا وایلدکه دلیل شهرتش هم هست، در فیلم به خوبی به کار گرفته شده. لحظاتی که چشمان وایلد بطور کامل سیاه می شود و یا نگاه ترسناکش را به سمت شخصیت های داستان روانه می کند، می توان کمی از وایلدترسید!

فیلم در عرض 80 دقیقه تمام می شود.

نکات منفی فیلم ؟

در فیلم چندتایی شخصیت در صحنه حضور دارند اما سازندگان هیچ اهمیتی به آنها نداده اند و نتیجه این شده که برای تماشاگر هم ابدا مهم نیست که چه بر سر آنها می آید! یکجورایی فیلم از همان اول مشخص می کند که همه این افراد قرار هست نفله شوند!

هیچ توضیح منطقی پشت مرگ و سپس زنده شدن و بدست آوردن قدرت فراطبیعی زوئی وجود ندارد و به نظر هم نمی رسد که این قضیه خیلی برای سازندگان چالش بوده باشد.

تمرکز این دسته از فیلمها معمولا به نوآوری هایشان در بخش ایجاد ترس باز می گردد اما « تاثیر لازاروس » در این بخش هم ناتوان است. لحظات ترسناک فیلم هرکدام برگرفته از آثار ترسناک دیگر است و جالب هست که هیچ سکانس ترسناک ارجینالی در فیلم وجود ندارد که بتواند کسی را بترساند.

http://moviemag.ir/https://moviemag.ir/wp-content/uploads/2015/03/phoca_thumb_l_5-683.jpg

حرف آخر :

این روزها تب ساخت فیلم درباره افزایش کارایی ذهن مانند بالا رفته است. سال گذشته « لوسی » درباره افزایش کارایی مغز ساخته شد و اینبار نیز در فیلم « تاثیر لازاروس » به این موضوع اشاره شده است. اما مطمئن باشید که کارایی ذهن سازندگان « تاثیر لازاروس » حتی در حد همان 10 درصدی هم که گفته می شود نیست!

 

منتقد: میثم کریمی

این مطلب بصورت اختصاصی برای سایت ” مووی مگ ” به نگارش درآمده و برداشت از آن جز با ذکر دقیق منبع و اشاره به سایت مووی مگ، ممنوع بوده و شامل پیگیرد قانونی می شود.

به جامعه مجازی سایت مووی مگ بپیوندید و دوستان سینمایی جدید پیدا کنید!          Alzl23

 

تاثیر لازاروس : The Lazarus Effect

کارگردان : David Gelb

فیلمنامه : Luke Dawson, Jeremy Slater

بازیگران :

Mark Duplass…Frank

Olivia Wilde…Zoe

Sarah Bolger…Eva

Evan Peters…Clay

و…

ژانر : ترسناک

رده سنی : PG-13( مناسب برای افراد بالای 13 سال)

زمان : 83 دقیقه

 

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها