صفحه اصلی > نقد و بررسی فیلم خارجی : نقد و بررسی فیلم Little f0ckers

نقد و بررسی فیلم Little f0ckers

1 377

ده سال از ساخت اولین قسمت از فیلم ملاقات با خانواده که شامل داستان کشمکش های خانوادگي بین یک زن و شوهر و پدر و مادرانشان بود می گذرد. در آن زمان دیدن رابرت دنیرو در نقش پدرزن شکاک بسیار جالب و هیجان انگیز بود که البته امروز دیگر با دیدن نقشهای کمدی او چندان هیجان زده نمی شویم!. سومین قسمت از فوکرها در روزهای منتهی به سال نو اکران شده است و ما این فرصت را داریم که در چند روز مانده به آغاز سال نو ،

با این خانواده عجیب و غریب بار دیگر ملاقات داشته باشیم تا ببینیم جک اين بار با پدر زن نه چندان خوش اخلاقش چه خواهد کرد.

 

نزدیک به ده سال از ازدواج پم ( تری پولو ) و گرک ( بن استیلر )  می گذرد واکنون به نظر می رسد که گرک توانسته است خود را به زحمت به عنوان یک مرد کامل به پدر زنش ( رابرت دنیرو )  ثابت کند .پم و گرک دارای دو فرزند دو قلو هستند و تا چند روز دیگر می خواهند جشن تولد آنها را برگزار کنن و این یعنی رویارویی دوباره ی جک به عنوان پدر زن و گرک به عنوان داماد دو نفری که رابطه ی بین آنها بشدت شکرآب است و آرزوی هر یک سر به نیست شدن دیگری است.

جی روچ کارگردان 2 قسمت اول ، جای خودش را به پاول ویتز داده است. پاول ویتز کارگردانی است که اگرچه در کارنامه اش ، ساخت اولین قسمت از فیلمهای کیک آمریکایی به چشم می خورد ، اما عمده کارهایش اجتماعی بوده است و متاسفانه این فیلم را بیشتر به سمت درام سوق داده است. ویتز با عدم شناخت کافی از موقعیت فیلم ، کاری کرده که فیلم فوکرهای کوچک دیگر آن کمدی خلاق نباشد و در پرداخت شوخی هایش دچار مشکل شود. یکی از دلایلی که ما سری فیلمهای فوکر ها را به خاطر می آوریم به دلیل شوخیهای جسورانه و تازه اش بود که هنوز هم بعد از گذشت سالها تازگی دارد ( مثل صحنه ای که جک به کودک، اولین کلمه نه چندان مودبانه زندگی اش را آموزش می دهد! ) اما در این قسمت خبری از شوخیهای خلاقانه نیست و  ویتز بجای آن فیلم را بیشتر به سمت مسائل خانوادگی سوق داده است. متاسفانه این تغییر باعث شده فیلم فوکرهای کوچک علنا تبدیل به یک فیلم درام خانوداگی شود تا یک کمدی! اگر شما قبلا در هنگام دیدن این فیلم به همراه خانواده احتیاط می کردید ، در زمان دیدن فوکر ها2 70dی کوچک با خیالت راحت به تماشای فیلم بنشینید چون هیچ نکته منفی ( از لحاظ شوخی ) ندارد. البته شاید بتوان از بعضی قسمت های فیلم لذت برد ، مثل تلاش جک برای دستیابی به یک لقب خاص ( نمی توان گفت !) یا اضافه شدن جسیکا آلبا به فیلم که با نام اندی گارسیا!! در فیلم حضور دارد ( دلیل داشتن این اسم را هنگام دیدن فیلم متوجه خواهید شد ) اما با تمام اینها، باز هم فوکر های کوچک از مشکل عظیمی به نام عدم داشتن شوخیهای تازه رنج می برد. مطمئنا از فیلمی که لیست بازیگران ستاره آن بلند بالا است ، انتظار می رود که حداقل بتواند ازفیلمهای متوسط این روزهای هالیوود بالاتر باشد ( کما اینکه قسمت های قبل در زمان اکرانشان از فیلمهای هم دوره شان بالاتر بودند ) اما سومین قسمت متاسفانه نتوانسته بیشتر از یک فیلم معمولی باشد.

از بین بازیگران فیلم کماکان بن استیلر از دیگران موفق تر است. استیلر کسی است که کمدی را می شناسد و به راحتی توانسته بار کمدی فیلم را به دوش بکشد. رابرت دنیرو ، که دیگر عادت کرده ایم او را جدی نبینیم ، در نقش پدر زن گرک جذاب و شکاک است! اما شاید تنها شخصیت هایی که از سری اول فیلم کمتر دچار افت کیفیت شده اند و به همان شکل دوست داشتنی باقی مانده اند ، کماکان بارنی و روزا فوکر ( با بازی داستین هافمن و باربارا استریسند ) هستند که همیشه در هنگام حضورشان ، لبخند را به لبان شما خواهند نشاند. دیگر بازیگران فیلم که نام آنها کم هم نیست ، موفقیت چندانی کسب نکرده اند اما در بین آنها شخصیت اندی گارسیا که جسیکا آلبا آن را ایفا می کند از بقیه بهتر پرداخته شده است.

شخصا از دیدن فیلم فوکرهای کوچک لذت نبردم ( شاید به دلیل اینکه انتظارم از این فیلم بالا بود ) قاطعانه می توانم به شما بگویم که کماکان بهترین قسمت از این سری فیلمها ، همان ملاقات با خانواده ( قسمت اول ) است و افت کیفیت این سری از این فیلمها کاملا روند سعودی داشته است.در این روزهای منتهی به سال جدید میلادی ، فیلمهای کمدی زیادی اکران می شوند که قصد دارند کانون خانواده شما را گرم کنند. اگر شما قصد دارید یکی از این فیلمها را انتخاب و تماشا کنید ، پیشنهاد من به شما این است که فیلمهای دیگر را نیز بررسی کنید چون فوکرهای کوچک فیلمی نیست که شما را بخنداند.

منتقد : میثم کریمی

 

فوکرهای کوچک: 3 4dbLittle f0ckers

کارگردان : Paul Weitz

نویسنده : John Hamburg ،  Larry Stuckey

بازیگران :

Robert De Niro  …  Jack Byrnes

Ben Stiller  …  Greg Focker

Owen Wilson  …  Kevin Rawley

Dustin Hoffman  …  Bernie Focker

Barbra Streisand  …  Roz Focker

Jessica Alba  …  Andi Garcia

Harvey Keitel  …  Randy Weir

و……………

ژانر : کمدی

درجه سنی :  PG-13( مناسب برای افراد بالای 13 سال)

زمان : 98 دقیقه

 

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها