صفحه اصلی > زرین سینمایی هفته : از پیام محیط زیستی لئوناردو دیکاپریو تا اعتراض عده ای به فیلمی که ندیده اند!/ زرین سینمایی هفته ( شماره 86)

از پیام محیط زیستی لئوناردو دیکاپریو تا اعتراض عده ای به فیلمی که ندیده اند!/ زرین سینمایی هفته ( شماره 86)

20150721151726 1922

Zarinدر هفته ای که گذشت، آنجلینا جولی تصمیم گرفت تا فیلم مستند « زندگی در مرز » که هشت کودک جنگ زده کوبانی و سنجار آن را ساخته بودند مورد حمایت قرار دهد و به جهان معرفی کند تا دنیا توجه بیشتری به جنایت های داعش و رشادت های مردم برای مبارزه علیه این گروه تروریستی کرده باشد.

از این رو ، به دلیل آنچه که « پایبندی بازیگر مشهور جهان به وظیفه اش به عنوان سفیر سازمان ملل و تلاش برای بهبود وضعیت مناطق بحران زده » می نامیم، لوح زرینی را به سرکار خانم آنجلینا جولی تقدیم می کنیم و معتقدیم که هرچقدر که ایشان برای کمک به مناطق محروم و جنگ زده انرژی صرف می کند، یک عده ای هم انرژی صرف می کنند تا به این خانم توهین کنند!

photo 201423234

Zarinدر هفته ای که گذشت، لئوناردو دیکاپریو عکسی از خودش در کنار کوه یخی منتشر کرد و به لزوم حمایت از محیط زیست تاکید کرد. دیکاپریو در صفحه اینستاگرامش نوشت : « ما می‌توانیم از سازمان‌هایی که در جهت حل مشکلات محیط زیست کار می‌کنند، حمایت کنیم.با این وضعی که زمین به سمت نابودی می‌رود، دیگر نمی‌توان بی‌تفاوت نشست و فقط نظاره‌گر بود.» او در ادامه افزود :«ما وظیفه داریم که آبادانی سیاره را برای نسل‌های بعد از خودمان حفظ کنیم »

بنیاد لئوناردو دی‌کاپریو اعلام کرد که 15 میلیون دلار برای کمک به حل مشکلات مربوط به محیط زیست کمک خواهد کرد. این کمک در راستای ادامه فعالیت‌ گروه‌هایی خواهد بود که در جهت حل کردن چالش‌های بزرگ پیش روی نوع بشر فعالیت می‌کنند. سازمان‌هایی که این کمک را دریافت می‌کنند، می‌توانند به فعالیت‌های خود در جهت مبارزه با مشکلات زمین، از جمله تغییرات آب‌وهوا، انقراض گسترده موجودات و تخریب محیط زیست، ادامه دهند.

ما هم اینجا به دلیل آنچه که « حرکت درست و حسابی بازیگر مشهور در حمایت از محیط زیست » می نامیم، لوح زرینی را به دیکاپریوی اسکار ندیده تقدیم می کنیم و امیدواریم که اگرچه در سینما اسکار نگرفته، اما بتواند یک روزی حداقل جایزه نوبل را بگیرد و خیال همه را راحت کند!

229292920e2622

68466در هفته ای که گذشت، آقای مورناو خدابیامرز، خبرساز شد چراکه یک دزد نگون بختی بر سر قبر این بنده خدا رفت و سر جناب مورناو را از قبر خانوادگی شان به سرقت برد! در این حادثه سارقان با بازکردن تابوت فلزی، سر او را ربودند اما به سایر قبرها دست‌برد نزدند. این اتفاق یکجورایی شبیه فضای فیلمهای خدا بیامرز مورناو هم بوده است!

از این جهت، به دلیل آنچه که « به سرقت بردن سر جسد کارگردان سینما » می نامیم، تمشک زرینی را به دزد اهل هنر تقدیم می کنیم که همه چی را ول کرده چسبیده به سر این بنده خدایی که دستش از دنیا کوتاهه!

آقا هر از گاهی یه سری اتفاقات تکراری در فضای هنری این کشور رخ میده که جدا جای تمشک گرفتن داره و اونم تظاهرات بر علیه یک فیلم است که مجوز اکران دارد و تمام مراحل قانونی را سپری کرده است!

w88wf4 f33222333

68466در هفته ای که گذشت، عده ای که معلوم نیست فیلم « رستاخیز » را پیش از اکران چطور دیده اند، در مقابل وزارت ارشاد تظاهرات برگزار کردند و خواستار جلوگیری از اکران این فیلم شدند که داستان آن درباره واقعه کربلا می باشد.

ما اینجا عمیقا معتقد هستیم که فیلم « رستاخیز » تمامی مراحل قانونی اخذ مجوز ساخت و نمایش را دریافت کرده و مسئولین محترم وزارت ارشاد تمامی اجازه های لازم برای اکران فیلم را صادر کرده اند و سوالی که داریم این است که چه چیز می تواند مقابل تصمیم و مجوز بزرگترین نهاد فرهنگی کشور ایستادگی کند و برای فرهنگ و سینمای کشور تصمیم بگیرد؟

بهرحال، به دلیل آنچه که « اعتراض به اکران یک فیلم مجوز دار می نامیم» ، تمشک زرینی را به کسانی اهدا میکنیم که فیلم را ندیده اند و اعتراض می کنند! پیشنهاد ما ساده است، اول فیلم را ببینید و سپس اعتراض کنید دوستان گرامی!

 

ذره بین            

* شما می توانید گزینه های ” لوح زرین بگیر یا تمشک بگیر” سینمایی یا تلویزیونی تان را به ما معرفی کنید تا آنها را در همین بخش معرفی کرده و جوایزشان را تقدیمشان کنیم!

این مطلب بصورت اختصاصی برای سایت ” مووی مگ ” به نگارش درآمده و برداشت از آن جز با ذکر دقیق منبع و اشاره به سایت مووی مگ، ممنوع بوده و شامل پیگرد قانونی می گردد.

به جامعه مجازی سایت مووی مگ بپیوندید و دوستان سینمایی جدید پیدا کنید!

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها