صفحه اصلی > زرین سینمایی هفته : از جنجال الناز شاکردوست تا نگاه جنسیتی به هنرمندان زن ایرانی! / زرین سینمایی هفته (245)

از جنجال الناز شاکردوست تا نگاه جنسیتی به هنرمندان زن ایرانی! / زرین سینمایی هفته (245)

مسعود فراستی

خب، آقا ما دوباره برگشتیم بعد از یه مدت طولانی که رفته بودیم پی کار و زندگی مون. این مدت هم که نبودیم کلی تمشک داشتیم که باید به اهل دلش می دادیم اما دیگه نرسیدیم تقدیم کنیم و حالا برگشتیم دوباره و انشالله که دیگه بتونیم باشیم.

آقا دیگه خیلی سوییچ نمیکنیم به گذشته و یه سری گزینه تمشک بگیر هفته های اخیر رو گلچین کردیم که تمشک زرین شون رو بدیم.

 

68466اولین تمشک زرین هفته رو به استاد مسعود فراستی میدیم که خیلی سفت و محکم هر هفته میاد و هرکسی رو می بینه میگه «این بدترین کارگردان تاریخ سینماست» و یه سیگارم اون وسط مسط ها میکشه تا وایرال بشه تو اینترنت.

فکر نکنید که استاد درباره ادعای تک خطی اش فکتی چیزی هم ارائه می کند ها .. نه از این خبرها نیست؛ استاد کلاً میگه مثلا اسکورسیزی بدترین فیلمسار تاریخ سینمای آمریکاست و نقطه میزاره در میره!

مثلاً این آخرین ادعای ایشان درباره اسکورسیزی هست:« اسکورسیزی فیلمساز نیست، او تکنیک بلد نیست، دکوپاژ فیلم‌هایش غلط است. فیلم قاتلین ماه کامل هیچی نیست، فقط چند نما برای منتقدان بی‌سواد کایه دو سینما و منتقدان مرعوب آمریکایی دارد، همین. در مجموع اسکورسیزی یکی از بدترین فیلمسازان زنده آمریکاست»

به همین جهت، به دلیل آنچه که «دست و پا زدن برای جلب توجه» می نامیم، تمشک زرینی را به همت مسعود فراستی تقدیم می کنیم و امیدواریم که باز هم یه فیلم ایرانی پیدا کند که برود روی صحنه و روی ماه کارگردانش را ببوسد و بگوید این تکنیک بلد است!

مجتبی امینی - جشنواره فجر

68466آقا جشنواره فیلم فجر آغاز شده و الان که این مطلب نوشته میشه در حال اکران فیلم هاست.

اما یه مدت قبل، زمانی که در حال انتخاب فیلم های جشنواره فجر بودند، دبیر این جشنواره که کلاً ترکیب هیئت داوران را مردانه چیده بود، درباره این انتقاد که چرا زنان در این ترکیب نیستند گفت:«کار سخت بود و اینا، دیدیم زن ها از عهده اش بر نمیان، گفتیم مردها باشن بهتره!»

بزرگوار کلاً یه تنه مفهوم نگاه جنسیتی را جابجا کرد و خیلی شیک و مجلسی ماجرا رو بست. بماند که حتی همین اظهار نظر هم خیلی واکنش عمومی را به همراه نداشت و شما ببین وضعیت جشنواره فیلم به چه روزی افتاده که دیگه حواشی های عجیبش هم توجه کسی رو به خودش جلب نمی کنه!

به هر روی، به جهت آنچه که «نگاه جنسیتی دبیر جشنواره» می نامیم، تمشک زرینی را به ایشان تقدیم می کنیم و امیدواریم که این میزان از احترام به بانوان را در آینده کمی تلطیف کنند!

oliver stone barbie jpg 80

68466در هفته ای که گذشت، مهندس الیور استون آمد و با اشاره به فیلم «باربی» گفت که هالیوود بچه بازی شده و کلاً گرفتار اینجور موضوع ها. اما استاد عزیز که سابقه حضور در جشنواره فجر خودمون رو هم داره و اگه سر شیتیل رو بیشتر باز کنین براتون وسط میدان صادق بوقی هم میخونه، دوباره مصاحبه ای انجام داد و گفت:«نه آقا، باربی خیلی هم خوبه! من ندیده بودمش، الان که دیدم متوجه یه زوایایی در فیلم شدم که به نظرم خیلی باحاله الکی پشتش حرف در نیارین!»

هیچی دیگه، ما هم این جا به دلیل آنچه که «بادی به هر جهت» می نامیم، تمشک زرینی را به استاد الیور استون تقدیم می کنیم که کلاً به جای فیلم ساختن، نشسته به صحبت کردن و تکذیب کردن و از این جور اقدامات. مهندس! پاشو برو فیلمتو بساز این قدر خودت رو تو شرایطی قرار نده که برات تعیین تکلیف کنن چی بگی چی نگی؛ ناسلامتی یه زمانی برای خودت کسی بودی!

آلن دلون

68466در هفته ای که گذشت، یه خبر جدید از آقای آلن دلون منتشر شد که مثل تمام خبرهایی که این چند ساله ازش منتشر میشه عجیب بود.

ماجرا اینه که آلن دلون بعد از سکته چند سال پیشش، وضعیت جسمی و روحی خیلی خوبی نداره و بدتر از اون این که بچه های خانواده عین بختک چسبیدن به زندگی این پیرمرد و منتظرن که به جناب عزرائیل سلام کنه و بعدش بچسن به مالش! الانم وضعیت خانوادگی شون اینقدر قر و قاطی شده که خواسته شده تا پلیس مداخله کنه و محافظت کنه از این چهره ملی فرانسه!

هیچی دیگه، ما هم این جا به دلیل آنچه که «ارور عاقبت به خیری!» می نامیم، تمشک زرینی را به خانواده این بازیگر تقدیم می کنیم که نمیذارن پیرمرد به زندگیش برسه. می بینید؟ آلن دلون هم باشین آخرش خانواده نااهل باشه حتی سر پیری هم ولت نمیکنن تا جایی که پلیس دم خونه ات میاد تا از تو در مقابل خانواده ات حفاظت کنه!

الناز شاکردوست

68466آخرین تمشک زرین این هفته را هم لحظه آخری تقدیم می کنیم به الناز شاکردوست که در روز اول جشنواره فیلم فجر آمد در سینمای نمایش دهنده فیلم «بی بدن» و کلی مقابل تماشاگرها سر و صدا کرد.

حالا ما که گوشمون تیز شده بود، نگاه کردیم ویدئو رو ببینیم چه خبره که دیدیم بزرگوار کلاً در حال داد و بیداد برای تماشاگران هست که چرا فیلممون رو به جای سودای سیمرغ گذاشتن تو بخش نگاه نو!

به هر روی، ما این جا به دلیل آنچه که «ولمون کن بابا حال نداریم!» می نامیم، تمشک زرینی را به خانم الناز شاکردوست تقدیم می کنیم که میان این همه بی حوصلگی ملت و بی توجه شدن به جشنواره فجر، دغدغه اش شده سودای سیمرغ و نگاه نو؛ شما چی میگین، ما چی میگیم خانم!

 

ذره بین

اشتراک در
اطلاع از
guest
11 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سالار
سالار
2 ماه قبل

خوش برگشتی ای تمشک جان.
وقتی طرفدارای واقعی سینما وهیلی از فعالان این عرصه جشنواره رو تحریم کردن،الناز شاطردوست هنوز از خواب بیدار نشده.الناز همچون ممرضا گلزار،علی بی غم دنیای سینماست.خنثای خنثی.

تمشک زرین
تمشک زرین
2 ماه قبل

مث بچه ای که هیچ واکنشی به وقایع اتفاقیه نداره و انتظاری ازش نیست چون شعورش شکل نگرفته و وقتی آبنبات چوبی اون رو میگیرن شروع میکنه جیغ زدن!!

Quentin tarantino
Quentin tarantino
2 ماه قبل

امیدوارم به سرعت قسمت جدید هم منتشر بشه ما به حماقت یه سریا بخندیم

بهار
بهار
2 ماه قبل

ذره بین عزیز خوش برگشتید، دلمان برایتان تنگ شده بود.

رامین
رامین
2 ماه قبل

یعنی خانم شاکردوست تو بجای تحریم جشنواره
اگر در بخش سودای سیمرغ بودی می‌رفتی؟
همکارات رو دستگیر کردن توهین کردن از کار بیکار کردن
ممنوع الخروج کردن صدتا چیز دیگه
غیرتت کجا رفته؟
درباره فراستی هم به زیبایی گفتید
فراستی جز تخلیه کردن خودشو گزارش دادن هیچ کار دیگه ای بلد نیست و به لطف صداسیما و پاچه خواری چند نفر و جلب توجه داره نون می خوره

محمد جواد
محمد جواد
2 ماه قبل

فقط اونایی که زیر پستای داد و بیدا کردنای الناز #زن_زندگی_آزادی زدن

FFFF
FFFF
2 ماه قبل

اتفاقاً فراستی خیلی Based بود تو این مورد بخصوص!
جشنواره فجر و سینمای حکومتی از اساس فاقد ارزش پرداختن هست.
من هم از طرف خودم یه تمشک به مجری مزخرف گلدن گلوب میدم ولی یه لوح زرین بهشون برای تقسیم جیگر دار جوایز و یه لوح هم واسه اسکار که باربی و عناصر اورریتد دیگه رو سرجاش نشوند تو نامزدی ها

بی حوصله
بی حوصله
2 ماه قبل

خوش اومدی

سین
سین
2 ماه قبل

واقعن ممنون از مووی مگ در مورد قضیه خانم شاکردوست….چون یه عده ذوق زده اومدن ازش قهرمان ملی بسازن بدون انکه گوش بدن چی داره میگه….و خانم فقط داشت واسه خودش جیغو داد می کرد…..

امین
امین
2 ماه قبل
پاسخ به  سین

تمام این ….نون خورهای این سیستم هستن، جفتک انداختنشونم تو حوزه های سیاسی برای همراهی چند تا دراز گوشه.

امثال الناز شاکر دوست هم که چطور بالا اومدن هم بماند که همه می دونیم این سوگولیا چطور بازیگر میشن.

Quentin tarantino
Quentin tarantino
2 ماه قبل
پاسخ به  امین

داداش همین الناز شاکردوست پارسال فاز متخصص قانون اساسی برداشته بود می‌گفت اگه اعتراضات ۲۱روز طول بکشه باید ارتش وارد عمل بشه یا مثلاً اگه ۳درصد مردم بریزن بیرون باید رفراندوم انجام بشه
قابل توجهت فقط طرفداراش این حرفای چرتو قبول میکنن