صفحه اصلی > زرین سینمایی هفته : از اتفاق عجیب در صدا و سیما تا انتقاد شدید محمد رحمانیان از سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر / زرین سینمایی هفته ( شماره 103 )

از اتفاق عجیب در صدا و سیما تا انتقاد شدید محمد رحمانیان از سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر / زرین سینمایی هفته ( شماره 103 )

آنجلینا جولی

Zarinدر هفته ای که گذشت سرکار خانم آنجلینا جولی بار دیگر سرپرستی کودکی کامبوجی را برعهده گرفت تا تعداد اعضای خانواده اش باز هم بیشتر شود. وی همچنین در این سفر فعالیت های خیرخواهانه زیادی انجام داد و گفته می شود که حمایت های مالی گسترده ای از یک خانواده پرجمعیت اما فقیر کامبوجی را نیز برعهده گرفته است.

ما هم اینجا مثل همیشه از حرکت های انسان دوستانه حمایت میکنیم و به دلیل آنچه « بشردوستی بازیگر مشهور جهان » می نامیم، لوح زرینی را به سرکار خانم آنجلینا جولی تقدیم می کنیم که بیشتر وقتش را صرف فعالیت های بشر دوستانه می کند. لازم به ذکر است که ایشان سلام ویژه ای هم به برخی از سینماگران داخلی رساندند!

محسن امیریوسفی

68466در هفته ای که گذشت محسن امیریوسفی مهمان برنامه نقد شبکه 4 صدا و سیما بود و قرار بود ما بنشینیم و ببینیم که کارگردان فیلم « آشغال های دوست داشتنی » چه صحبت های جالبی برای گفتن درباره فیلم توقیف شده اش دارد. اما هرچقدر که منتظر ماندیم دیدیم که تلویزیون در حال نشان دادن باغ و بوستان و بالگرد و تعدادی از موجودات در حال انقراض حیات وحش می باشد که یکراست زل زده بودند در چشم ما! بعد از مدتی هم دیدیم که دو ساعتی از زمان پخش این برنامه گذشته و ظاهرا برنامه به دلیل حضور این کارگردان اجازه پخش پیدا نکرده.

اینجا ما کار نداریم که برنامه به دلیل حضور محسن امیریوسفی اجازه پخش پیدا کرده یا نکرده ، حرف ما این است که زمان مخاطب به حدی ارزشمند هست که صدا و سیما حداقل یک زیرنویسی منتشر کند و اعلام کند که برنامه مورد انتظار امشب پخش نخواهد شد. نه اینکه به جای برنامه سینمایی، باغ و بوستان و آن چهارپایی که زل زده بود به ما را پخش کند!

از این رو به دلیل آنچه که « احترام نزاشتن به مخاطب توسط صدا و سیما » می نامیم، تمشک زرینی را به شبکه 4 تقدیم می کنیم و امیدواریم که دفعه بعد چنانچه قرار هست برنامه ای به هر دلیلی بر روی آنتن نرود، حداقل یک اطلاعیه ای چیزی منتشر کنند تا ما هم بفهمیم که باید برنامه سینمایی ببینیم یا مستند!

محمد رحمانیان

68466آقا در هفته ای که گذشت لیست فیلمهای حاضر در بخش سودای سیمرغ سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر منتشر شد و خب مشخص هم بود که یک سری از فیلمها به این رویداد مهم سینمایی وارد نخواهند شد. پیش بینی هم می شد که عده زیادی از فیلمسازان مراتب اعتراضشان را نسبت به حذف آثارشان اعلام نمایند اما این وسط اعتراض محمد رحمانیان کهنه کار و خفن که یک عمری رو با عزت در تئاتر مملکت فعالیت کرده در نوع خودش عجیب ترین بود.

محمد رحمانیان در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که جیرانی بدترین فیلم تاریخ سینما ( منظور « خواب زده ها » بوده ) را ساخته و چرا باید بشود هیئت انتخاب ؟ یا آن شهرام اسدی که برداشته فیلمنامه بهرام بیضایی رو تبدیل به فیلم متوسط « روز واقعه » کرده چرا باید در هیئت انتخاب باشد؟ در آخر هم محمد رحمانیان گفت که اگه بهروز افخمی بخواهد صحبت های او در برنامه هفت را با حالتی طنز خطاب قرار دهد من میدانم و او!

خلاصه مطلب اینکه آتش محمد رحمانیان خیلی تند بود و همچین جملات نه چندان مودبانه ای رو هم به زبان آورد که دیگه مجبورمان کرد یک تمشک زرین در این ستون بهش تقدیم کنیم. در اینکه هیئت انتخاب شاید اشتباهی در گزینش فیلمها داشته شکی نیست و می تواند اعتراض وارد باشد، اما آخه جناب رحمانیان شما با این سابقه طولانی در تئاتر ، این چه حمله ی شدید الحنی هست آخه استاد؟!

بهرحال ، ما اینجا به دلیل آنچه « اظهار نظر شتاب زده از طرف کارگردان خفن تئاتر کشور » می نامیم، تمشک زرینی را به محمد رحمانیان عزیز تقدیم می کنیم و امیدواریم که اولین فیلمش در زمان اکران بتواند مخاطبین خودش را پیدا کند و ثابت کند که حقش بوده که در بخش سودای سیمرغ حضور داشته باشد.

ذره بین            

* شما می توانید گزینه های ” لوح زرین بگیر یا تمشک بگیر” سینمایی یا تلویزیونی تان را به ما معرفی کنید تا آنها را در همین بخش معرفی کرده و جوایزشان را تقدیمشان کنیم!

این مطلب بصورت اختصاصی برای سایت ” مووی مگ ” به نگارش درآمده و برداشت از آن جز با ذکر دقیق منبع و اشاره به سایت مووی مگ، ممنوع بوده و شامل پیگرد قانونی می گردد.

به کانال رسمی مووی مگ در تلگرام بپیوندید!

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها