صفحه اصلی > زوم سینمای جهان : نقد و بررسی فیلم بهترین ساعات ( The Finest Hours )

نقد و بررسی فیلم بهترین ساعات ( The Finest Hours )

12698401 100602323234053317 o

کسی در فیلم حضور دارد که من بشناسم؟

کریس پاین که بازیگر نقش اصلی سری فیلمهای « پیشتازان فضا » می باشد، بازیگر اصلی فیلم است. کیسی افلک که بیشتر با فیلم « کشتن جسی جیمز توسط رابرت فورد بزدل » شناخته می شود، دیگر بازیگر فیلم است. اریک بانا هم که نتوانست در نقش هالک باقی بماند و مارک رافالو جایگزینش شد، در فیلم حضور دارد.

داستان فیلم درباره چیست ؟

این فیلم براساس داستانی واقعی ساخته شده است. در سال 1952 زمانی که یک طوفان سهمگین آبهای منطقه نیوانگلند آمریکا را درنوردید، یک کشتی نفتکش دچار حادثه گردید بطوریکه تا آستانه نابودی پیش رفت. در این وضعیت، چهار نفر از اعضای گارد ساحلی با یک قایق کوچک به کمک این کشتی شتافتند تا بتوانند جان بیش از 30 ملوان به دام افتاده را نجات دهند و…

کارگردان کیست ؟        

کریگ گیلسپی که روی هم رفته کارنامه کم نوسنانی در سینما از خود بر جای گذاشته است. گیلسپی در سالهای اخیر سازنده یک اثر ترسناک و یک اثر ورزشی به نامهای « شب وحشت » و « بازوی میلیون دلاری » بوده است که آثار سرگرم کننده ای بوده اند.

the finest hours23424

خانواده ها در هنگام تماشای فیلم باید به چه نکاتی توجه نمایند؟

این فیلم داستان نجات و خروج از بحران در دریاست. در مجموع « بهترین ساعات » نکته ای برای نگرانی خانواده ها ندارد.

نکات مثبت فیلم ؟

اگرچه بسیاری از صحنه های فیلم با استفاده از جلوه های ویژه ساخته شده، اما در بخش هایی از فیلم نیز سازندگان زحمت زیادی متحمل شده اند تا صحنه هایی نظیر ورود آب به داخل قایق را ضبط نمایند. نتیجه کار هم راضی کننده است.

جلوه های ویژه « بهترین ساعات » اگرچه در حد و اندازه های آثار پرخرج دیزنی نیست، اما روی هم رفته قابل قبول است.

نکات منفی فیلم ؟

« بهترین ساعات » براساس یک داستان واقعی ساخته شده اما تلاش کارگردان برای ایجاد درام در داستان به نتیجه خوشایندی منتهی نشده است. بخش های روابط عاطفی میان شخصیت های داستان تکرار فرمول و کلیشه های فیلمنامه نویسی است که به شدت قابل پیش بینی هستند.

پیامهای اخلاقی اعم از فداکاری و گذشت که فیلمساز قرار بوده در طول داستان به مخاطب انتقال دهد انجام شده اما این انتقال به بدترین شکل ممکن بر روی تصویر نقش بسته است. استفاده از نماهای کلاسیکی نظیر پاسخ ندادن به تلفنِ یار و معلق ماندن آن به منظور فداکاری، از آن دسته نماهایی است که این روزها کمتر فیلمسازی به سراغ آن می رود، اما تا دلتان بخواهد در « بهترین ساعات » به چشم می خورد.            

134533 1006077072796448 4728359312712480501 n  

حرف آخر :

« بهترین ساعات » به خوبی داستان رشادت تیم نجات گارد ساحلی در سال 1952 را روایت کرده ، اما زمانی که قصد اضافه کردن المان های سینمایی به اثر را داشته درجا زده و مجموعه ای از کلیشه ها را در داستان گنجانده است. « بهترین ساعات » در بهترین حالت ممکن مانند آثار سابق گیلپسی یک اثر معمولی است که می تواند مخاطبش را سرگرم کند.

 

منتقد: میثم کریمی

aio banner 895487943
 

این مطلب بصورت اختصاصی برای سایت ” مووی مگ ” به نگارش درآمده و برداشت از آن جز با ذکر دقیق منبع و اشاره به سایت مووی مگ، ممنوع بوده و شامل پیگرد قانونی می گردد.

به کانال رسمی مووی مگ در تلگرام بپیوندید!

 

 

Fineih3id333

بهترین ساعات (The Finest Hours)

کارگردان : Craig Gillespie

فیلمنامه : Scott Silver ، Paul Tamasy

بازیگران :

Chris Pine … Bernie Webber

Casey Affleck … Ray Sybert

Ben Foster … Richard Livesey

Eric Bana… Daniel Cluff

و…

ژانر : اکشن

رده سنی : PG-13 ( مناسب برای افراد بالای 13 سال)

زمان : 117 دقیقه

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها