صفحه اصلی > زرین سینمایی هفته : از بازی لئوناردو دیکاپریو در نقش مولانا تا پرتاب گاز اشک آور در برنامه « خندوانه »! / زرین سینمایی هفته ( شماره 118)

از بازی لئوناردو دیکاپریو در نقش مولانا تا پرتاب گاز اشک آور در برنامه « خندوانه »! / زرین سینمایی هفته ( شماره 118)

20160611103311 45646

Zarinدر هفته ای که گذشت نویسنده فیلم « گلادیاتور » یعنی آقای دیوید فرانزونی یکدفعه ای برگشت گفت که علاقه مند شده درباره مولانای عزیز ما فیلم بسازه و این وسط تهیه کننده ای به نام استیون جوئل براون هم ابراز وجود کرده که حال دهد و این پروژه ساخته شود.

آقای فرانزونی که البته ظاهرا از مولانا شناسی کلی ذوق زده شده بود روی هوا برای خودش گفت که دوست دارد لئو دیکاپریو در نقش مولانا بازی کند و رابرت داونی جونیور در نقش شمس تبریزی ظاهر شود! ما هرچقدر گشتیم که بتونیم یه شباهتی چیزی میان این شخصیت ها و این بازیگران پیدا کنیم موفق نشدیم!

ما اینجا خیلی این حرفها رو جدی نگرفتیم اما بهرحال به دلیل آنچه که « مولانایی شدن نویسنده گلادیاتور » می نامیم، لوح زرینی را به آقای فرانزونی تقدیم می کنیم و امیدواریم که صحبت هایشان را به زودی به فیلم تبدیل کنند و البته مولانا را مال این و آن نکنند و مستقیم ایرانی نشان دهند!

6n5454 50 300x2031

68466آقا این بحث مبارزه با تبعیض نژادی و برابری جنسیتی روند خیلی خوبیه که داره به مرور جا می افته و کسی هم فکر نمیکنم باشه که با این مورد مشکل داشته باشه. اما بعضی مواقع مواردی پیش میاد که دیگه از اون سمت بوم افتادنه و داره قضیه رو یه مقدار لوس می کنه.

قضیه مربوط به پوستر فیلم « مردان ایکس : آپوکالیپس » هست که در اون آقای نقش منفی گردن یکی از جهش یافته ها رو گرفته، کنارش هم شعار نوشتن که : « فقط قوی تر باقی می ماند ». حالا یه عده راه افتادن گیر دادن به کمپانی سازنده که آقا این تبعیض جنسیتی هست چون اون یارو بدمنه داره یه زن رو خفه میکنه پس این تبعیض جنسیتی هست و خاک عالم بر سرتان!

ما اینجا ضمن حمایت از برابری حقوق افراد، به این معتقدیم که دیگه نباید یک جریانی رو اینقدر دیگه شورش کرد! اینکه هر چیز که در جامعه رخ بده رو بیان بگن تبعضی جنسیتی هست باعث میشه سنگ روی سنگ بند نشه. حالا این وسط اگه این بدمنه یه ذره بین رو توی دستش گرفته بود و میشکوند من باید میومدم اعتراض میکردم که شما دارید تبعیض قائل میشید علیه تمام شیشه های ذره بینی و وامصیبتا؟!

بهرحال، ما اینجا به دلیل آنچه که « شور تبعیض جنسیتی رو در آوردن » می نامیم، تمشک زرینی را به این ” از اون ور بوم افتاده ها ” تقدیم می کنیم که این جریان سالم رو حسابی رقیق کردن و دیگه دارن زیاده روی می کنند. آقا و خانم محترم، این یه پوستره و اون بنده خدایی که چشماش معلوم نیست کجاست، نقش منفیه و اون یکی هم جهش یافته! اینا کرکترهای فیلم هستن! چیکار کنن ؟ ولوورین رو بندازن خفه کنن؟!

167893 844345

68466در هفته ای که گذشت یک مورد نارنجک اندازی و گاز اشک آور هم داشتیم که در حال ضبط برنامه « خندوانه » رخ داد!

ظاهرا اخیرا هنگام ضبط برنامه « خندوانه » چند تن از تماشاگران با یکدیگر درگیر می شوند که یکی شان یک عدد گاز اشک آور (!) پرتاب می کند و همه را به سرفه و چشم درد و کلی بدبختی دیگه مبتلا می کنه! این اتفاق عجیب و غریب داخل استودیو افتاده و شانس آوردیم که اختلال گران از سلاح های سرد و احیاناً گرم استفاده نکرده اند وگرنه یک تراژدی اساسی داشتیم!

از این رو، به دلیل آنچه که « تجربه موقعیت جنگی در برنامه خندوانه » می نامیم، تمشک زرینی را به آن هموطنی که وسط ضبط برنامه گاز اشک آوری ول کرد و جمعیتی را به سرفه انداخت تقدیم می کنیم و علاوه بر آرزوی خونسردی برای فرد مورد نظر، از مسئولان حراست صدا و سیما تقاضا داریم تا افراد را بررسی کنند که خدای ناکرده شمشیری، آر پی جی ، کلاشینکفی یا پنجه بوکسی به برنامه نیاورند.

528433 816454

68466آقا این هفته ما چند موضوع مختلف را « آل این وان » کردیم و گفتیم یه تمشک اساسی بهش بدهیم و اون موضوع توقیف فیلم « 50 کیلو آلبالو » هست که وزیر محترم ارشاد هفته گذشته گفت که اگر فیلم را دیده بود می گفت که اکران نشود.

ما اینجا کاری به کیفیت فیلم و محتواش هم نداریم، اما آخه سازمان سینمایی،زمانی که مجوز اکران می دهید چطور فیلم را ندیده اید و بعد می گوئید که ندیده ایم و مجوز دادیم و حالا باید نمایش داده نشود؟! با این حساب فیلمساز مملکت اصلا باید پلش را بر روی چه سازه ای بسازد ؟ فیلم بسازد و تولید کند، مجوز نمایش هم بگیرد اما بعدش دوباره نگران این باشد که بگویند فیلم را ندیده ایم و مجوز اشتباه دادیم! این وسط آن یکی فیلم بدبخت هم شده اولین فیلمی که به دلیل پخش تیزرش از شبکه های ماهواره ای احتمال توقیفش مطرح شده در حالی که در حال حاضر فیلمی نمانده که تبلیغش از شبکه های ماهواره ای پخش نشده باشد، حتی « رسوایی 2 » !

ما هم اینجا به وضعیت قاراشمیش این روزهای سینمای ایران به دلیل آنچه که « عدم مدیریت صحیح » می نامیم، تمشک زرینی اهدا می کنیم و امیدواریم که مسئولان مربوطه بهرحال تکلیف را مشخص کنند که فیلمسازان بدانند پروانه نمایش یعنی نمایش یا این یکی هم یک مجوز موقتی هست و اعتباری ندارد! برای جلوگیری از پخش تیزرها از شبکه های ماهواره ای هم لطفا موانع موجود در صدا و سیما را دریابید که همه را از خود فراری داده!

 

ذره بین            

این مطلب بصورت اختصاصی برای سایت ” مووی مگ ” به نگارش درآمده و برداشت از آن جز با ذکر دقیق منبع و اشاره به سایت مووی مگ، ممنوع بوده و شامل پیگرد قانونی می گردد.

به کانال رسمی مووی مگ در تلگرام بپیوندید!

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها