صفحه اصلی > زوم سینمای جهان : نقد و بررسی فیلم کلمبیانا ( Colombiana )

نقد و بررسی فیلم کلمبیانا ( Colombiana )

1

1- کسی در فیلم حضور دارد  که من بشناسم؟!

فیلم به جز زوئی سالدانا چهره شناخته شده ی دیگری ندارد. خودِ سالدانا را هم به جز کسانی که فیلم زیاد می بینند مطمئنا نخواهند شناخت!. برای کسانی که با زوئی آشنایی ندارند باید عرض کنم که ایشان همان خانم آواتاری خودمان است!.

2- داستان فیلم درباره چیست ؟

کاتالیا ( زوئی سالدانا ) هنگامی که دختربچه ایی بیش نبود شاهد قتل پدر و مادرش در شهر بوگاتای کلمبیا بود. وی بعد از این اتفاق تلخ نزد عمویش رفت تا از این پس با او زندگی کند. اما عموی کاتالیا تصمیم می گیرد تا بجای تربیت درست وی، از کاتالیا یک قاتل خونسرد بسازد که تنها کار و زندگی اش کشتن افراد در ازای دریافت پول باشد. حالا کاتالیا بزرگ شده و تبدیل به قاتل بی رحمی شده که هیچ احساسی گناهی هم در قبال قتل هایی که انجام می دهد ندارد. کاتالیا در یکی از ماموریت های جدیدش به سرنخ مهمی دست پیدا می کند که او را به قاتلین پدر و مادرش می رساند و حالا فرصت مناسبی است تا او انتقام خونین خود را از آنها بگیرد.

3- بازیگران فیلم چه کسانی هستند؟

2Zoe Saldana ، Michael Vartan ، Callum Blue ، Jordi Mollà

4-کارگردان کیست ؟

اولیور مگاتون که معروف ترین فیلمی که تابحال ساخته ، ترانسپورتر 3 بوده است.  زیاد سعی نکنید که او را بخاطر بیاورید چون هرچی که ساخته یا چرند بوده یا اصلاً فرصت پخش پیدا نکرده!

5- خانواده ها در هنگام تماشای فیلم باید به چه نکاتی توجه کنند؟

چند صحنه خشن و یکی دوتا هم صحنه ی جنسی مختصر نهایت چیزی است که در « کلمبیانا » پیدا می شود. خانواده های محترم چندان به دلتان بد راه ندهید زیرا فیلم خیلی محتاط عمل کرده و نگرانی ایی برای شما ایجاد نخواهد کرد.

6- نکات مثبت فیلم ؟

زوئی سالدانا بازیگر خوش فُرمی هست و این را در فیلم « آواتار » هم نشان داده بود. او بهترین گزینه ایی بود که سازندگان می توانستند برای نقش اول فیلمشان انتخاب کنند. زوئی در این فیلم تقریباً هیچ وقت ساکن نیست و همش در حال جست و خیز است!. اصلی ترین دلیل تماشای فیلم هم همین خانم زوئی سالدانا است.

7- نکات منفی فیلم ؟3

« کلمبیانا » یک اکشن به شدت خسته کننده است که سازندگانش هیچ تلاشی برای خروج آن از کلیشه انجام نداده اند. نمی دانم تا کی باید از این نوع اکشن ها که یک نفر یک تنه به دل دشمن می زند و پوست از سر آنها می کَند را تماشا کنیم ، فیلم در لحظاتی عاطفی هم می شود که نزدیک به فاجعه است! خودتان فکرش را بکنید که یک قاتل زن که بویی از انسانیت نبرده بخواهد با مردی دوست شود! ، حدس زدن پایان فیلم با تماشای 10 دقیقه ابتدایی فیلم به راحتی امکان پذیراست. شعاری که در پوستر فیلم به چشم می خورد می تواند چندین دقیقه شما را بخنداند!

8- ارزش دیدن دارد ؟

« کلمبیانا » اکشنی تکراری است که حوصله هر تماشاگری را سر می برد. فیلم حتی یک نکته تازه که بشود بخاطر آن فیلم را تحمل کرد ندارد. تماشاگر باید در « کلمبیانا » قهرمان زنی را تحمل کند که با مسواک هم اسلحه می سازد! خودتان تا آخر این خط را بگیرید.

میثم کریمی

کپی برداری از مطالب سایت تنها با ذکر دقیق لینک سایت MovieMag.IR و نویسنده مطلب مجاز است.

به جمع طرفداران مووی مگ در فیس بوک بپیوندید

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها