صفحه اصلی > پنج برتر : 5 اتفاق ناخوشایند مراسم اختتامیه سی و سومین جشنواره فیلم فجر

5 اتفاق ناخوشایند مراسم اختتامیه سی و سومین جشنواره فیلم فجر

454

سی و سومین جشنواره فیلم فجر بالاخره به پایان رسید. اما نکته ای که مطابق هر سال شاهدش بودیم، اجرای ضعیف مراسم اختتامیه بزرگترین جشنواره سینمایی کشور است که بی نظم و پر ایراد برگزار شد. به همین دلیل اینبار در پنج برتر به سراغ « 5 اتفاق ناخوشایند مراسم اختتامیه سی و سومین جشنواره فیلم فجر » رفته ایم که امیدواریم مورد پسند شما واقع گردد.

5- موسیقی : از جمله استانداردهای اجرای یک مراسم اختتامیه تاثیرگذار ، موسیقی است که معمولا به واسطه حضور نوازندگان و اجرای زنده آنان در پشت صحنه در هنگام اعلام نام برندگان و… هیجانی دو چندان به مراسم می دهد. اما در مراسم اختتامیه امسال جشنواره فیلم فجر، موسیقی های پخش شده ابدا به حال و هوای مراسم نمی آمد و مشخص نبود که چه کسی مسئول انتخاب این قطعات بوده است!

560532343

4- سخنرانی مدیران : یکی از اتفاقاتی که به تازگی در اختتامیه جشنواره های معتبر سینما جهانُ به چشم می خورد، شوخی مسئولان سینمایی هنگام سخنرانی کوتاهشان در مراسم اختتامیه است که به کنایه می گویند : « اگر دوست دارید می توانید هنگام سخنرانی من کانال را عوض کنید! ». در واقع این نکته در مراسم های اختتامیه جشنواره های جهانی به خوبی جا افتاده که کمتر کسی راغب به شنیدن صحبت های مدیران جشنواره های سینمایی و یا افراد دولتی در این مراسم هست و به همین دلیل در سالهای اخیر میزان دقایق این سخنرانی ها بسیار کاهش یافته است. اما در سی و سومین جشنواره فیلم فجر وزیر محترم وزارت فرهنگ ارشاد اسلامی به حدی در مراسم اختتامیه سخنرانی انجام دادند که در نهایت با واکنش حضار مواجه شدند! به نظر می رسد که علاقه مدیران دولتی به سخنرانی های طولانی مدت حداقل در جشنواره فیلم فجر باید دستخوش تغییراتی شود.

635593020485525483 b111111

3- طراحی صحنه : مشکل طراحی صحنه پس از گذشت سالها همچنان یکی از ایراد های آشکار مراسم اختتامیه جشنواره فیلم فجر به شمار می رود. طراحی صحنه مراسم اختتامیه سی و سومین جشنواره فیلم فجر مانند سالهای گذشته، شلوغ و درهم بود بطوریکه تمرکز هر بیننده ای را از بین می برد. از حضور فیلمبرداران بر روی صحنه گرفته تا وجود گلهای پراکنده بر روی صحنه، تصویری نه چندان شیک از اختتامیه مهمترین رویداد سینمایی کشور به جهان مخابره کرد.

635593020462905628 b33333333

2- اجرای ضعیف مجری : با حضور مهران مدیری در مراسم اختتامیه سی و سومین جشنواره فیلم فجر به نظر می رسید که باید منتظر یک خانه تکانی اساسی در اجرای زنده مراسم اختتامیه جشنواره فیلم فجر باشیم اما اجرای بسیار ضعیف مهران مدیری بطور کل باعث ناامیدی تماشاگران شد. مهران مدیری بر روی صحنه نشانی از نبوغ همیشگی خودش در اجرای کمدی نداشت و به نظر می رسید که انتخاب او برای اجرا در مراسم اختتامیه در دقیقه 90 انجام گرفته است. تاکید مکرر او بر شاهکار بودن گروه موسیقی که در مراسم اختتامیه بر روی صحنه برنامه اجرا می کردند، یکی از مواردی بود که به شدت تبدیل به سوهان اعصاب تماشاگران شد و اجرای نه چندان دلچسب زنده او به همراه این گروه نیز روز بد مهران مدیری را تکمیل کرد!

fdj223

1– لباس رسمی مهمانان : سالهاست که گفته می شود برای حضور در یک فستیوال مهم سینمایی ، مهمانان می بایست با پوششی رسمی در این مراسم حاضر باشند اما به نظر می رسد که این مسئله هنوز در بین سینماگران ایرانی چندان جا نیفتاده است. در مراسم اختتامیه امسال بار دیگر شاهد بودیم که سینماگران کشورمان با پوشش های عجیب و غریبی نظیر کاپشن و شال گردن و شلوار جین و… در مراسم اختتامیه حاضر شده بودند که تصویری ناخوشایند و غیر رسمی از این مراسم برای مخاطبین خارج از کشور رقم زد. با توجه به عدم تبعیت سینماگران داخلی از حضور با لباس رسمی در جشنواره های سینمایی داخلی، به نظر می رسد که لزوم تصویب قانونی که مهمانان را مجاب به استفاده از پوشش رسمی در هنگام حضور در مراسم اختتامیه کند، لازم باشد.

 

میثم کریمی

این مطلب بصورت اختصاصی برای سایت ” مووی مگ ” به نگارش درآمده و برداشت از آن جز با ذکر دقیق منبع و اشاره به سایت مووی مگ، ممنوع بوده و شامل پیگیرد قانونی می شود.

به جامعه مجازی سایت مووی مگ بپیوندید و دوستان سینمایی جدید پیدا کنید!          

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها