صفحه اصلی > زوم سینمای ایران : نقد و بررسی فیلم آپاندیس

نقد و بررسی فیلم آپاندیس

17182 5452221

کسی در فیلم حضور دارد  که من بشناسم؟

امیرعلی دانایی که از پرکارهای سینمای ایران است و اخیراً فیلم « انزوا » با بازی او به نمایش درآمده، بازیگر نقش اصلی فیلم است. آنا نعمتی هم که آخرین بار با « ماحی » در سینمای ایران حضور داشته، در فیلم حضور دارد.

داستان فیلم درباره چیست ؟

رضا، همسرش زری را به بیمارستان می آورد و مشخص می شود که او می بایست به دلیل آپاندیس تحت جراحی قرار بگیرد. به این جهت که زری بیمه نیست، رضا از دوستِ زری به نام لیلا درخواست می کند که اجازه دهد از دفترجه او استفاده نماید اما…

کارگردان کیست ؟

حسین نمازی که متولد سال 1360 و فارغ التحصیل رشته سینماست. « آپاندیس » نخستین فیلم بلند سینمایی نمازی است. او پیش از این چندین فیلم کوتاه داستانی و مستند را کارگردانی کرده بود.

http://moviemag.ir/https://moviemag.ir/wp-content/uploads/2017/12/phoca_thumb_l_6-bf1.jpg

نکات مثبت فیلم ؟

برخلاف آثار امروز سینمای ایران، « آپاندیس » قصه محور است و تماشاگر می تواند یک قصه کامل را از ابتدا تا انتها تماشا کند بدون آنکه نگران رها شدن آن در پایان باشد.

تعلیق و نقطه گذاری های فیلم به درستی انجام شده است. حسین نمازی به خوبی می دانسته در کدام لحظه از فیلم می بایست تعلیق را ایجاد و گره گشایی کرد؛ گره گشایی هایی که می تواند مخاطبش را غافلگیر نماید.

« آپاندیس » به حاشیه نمی رود و تمام داستان در یک بیمارستان اتفاق می افتد. نمازی به خوبی از حاشیه گویی در نخستین تجربه سینمایی اش پرهیز کرده و تمرکزش را بر داستان اصلی متمرکز کرده که یک امتیاز ارزشمند محسوب می شود.

نکات منفی فیلم ؟

فیلم علی رغم فیلمنامه پرکششی که دارد، بازی های چندان خوبی ندارد. تیم بازیگران فیلم می توانستند عملکرد بهتری از خود نشان دهند.

علی رغم رضایت بخش بودن روند کلی فیلم، برخی از سکانس ها می توانست کوتاه تر یا حذف شوند تا ضرباهنگ کلی فیلم بهتر شود.

http://moviemag.ir/https://moviemag.ir/wp-content/uploads/2017/12/phoca_thumb_l_3-77f.jpg

حرف آخر :

« آپاندیس » به عنوان فیلم اول حسین نمازی اثری محترم به شمار می رود که ارزش تماشا دارد. در وضعیت کنونی سینمای ایران که قصه عنصر گمشده آثار به شمار می رود، « آپاندیس » توانایی قصه تعریف کردن دارد و پیامهای اخلاقی اش را به هم درستی به مخاطبش انتقال می دهد.

 

منتقد: بابک مهرورز

این مطلب بصورت اختصاصی برای سایت ” مووی مگ ” به نگارش درآمده و برداشت از آن جز با ذکر دقیق منبع و اشاره به سایت مووی مگ، ممنوع بوده و شامل پیگرد قانونی می گردد.

به خانواده بزرگ جامعه مجازی مووی مگ بپیوندید

 

نام فیلم : آپاندیس apadn2e2es

کارگردان : حسین نمازی

نویسنده : حسین نمازی

تهیه کننده : مقصود جباری

بازیگران :

امیرعلی دانایی

آنا نعمتی

و…

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها