صفحه اصلی > زوم سینمای ایران : نقد و بررسی فیلم کلوپ همسران

نقد و بررسی فیلم کلوپ همسران

https://moviemag.ir/images/phocagallery/9019/club_hamsaran/thumbs/phoca_thumb_l_5.jpg

کسی در فیلم حضور دارد  که من بشناسم؟

مجموعه ای از بازیگران طنز سالهای اخیر سینما در « کلوپ همسران » حضور دارند. محمدرضا شریفی نیا، بیژن بنفشه خواه، محمدرضا هدایتی، شقایق فراهانی و البته میترا حجار در فیلم حضور دارند.

داستان فیلم درباره چیست ؟

داستان فیلم درباره چند مرد است که در محل کار مقتدر هستند اما در خانه بدبخت و زن ذلیل! این سه مرد بطور اتفاقی در شرایطی قرار می گیرند که بدبختی شان دو چندان شده و…

کارگردان کیست ؟

مهدی صباغ زاده که از کارگردانان با سابقه سینمای ایران محسوب می شود که از آغاز انقلاب اسلامی در  سینمای ایران به عنوان کارگردان حضور فعالی داشته است. آخرین ساخته سینمایی صباغ زاده « خانه کاغذی» نام داشت که هیچ ربطی به فضای « کلوپ همسران » ندارد!

https://moviemag.ir/https://moviemag.ir/wp-content/uploads/2019/09/phoca_thumb_l_6-4fd.jpg

نکات مثبت فیلم ؟

برای ما که قطعاً هیچ، اما برای سازندگان ساختن چنین آثاری هم فال است و هم تماشا

نکات منفی فیلم ؟

نگاه فیلم به شخصیت هایش کاملاً سنتی و جنسیتی است و خیلی هم علاقه ای ندارد که این سنت ها را بشکند. مردانی که اصطلاحاً زن ذلیل هستند و زنانی که تمام پارامترهای نگاه جنسیتی درباره آنها در فیلم به چشم می خورد!

فیلمنامه « کلوپ همسران » در و پیکر خاصی ندارد. عیان است که هر لحظه که گذشته، چیزی در ذهن نویسندگان نقش بسته و  آنها تصمیم گرفته اند آن را به داستانشان اضافه نمایند!

در بخشی از فیلم برای رهایی از دست زنان، همسرانشان تصمیم می گیرند یک گروگانگیری غیر واقعی برای خود به راه بیندازند! این اتفاق واقعاً در طول قصه رخ می دهد!

«  کلوپ همسران » از جایی به بعد بصورت رسمی به حال خود رها می شود و عوامل فیلم به خوش گذرانی در جزیره کیش می پردازند و از این خوش گذرانی نیز فیلم تهیه کرده و به تماشاگر ارائه می کنند!

بازی بازیگران در « کلوپ همسران « فاجعه است. اینکه کارگردان چه شده که تصمیم گرفته چنین بازی را از شقایق فراهانی بگیرد، محل سوال است!

کلوپ همسران

عامل تاثیرگذار برای تماشای فیلم؟

اگر می خواهید بدانید کیش کجاست و چه تفریحاتی را می توانید در آنجا تجربه کنید، « کلوپ همسران » می تواند کمکتان کند.

حرف آخر ؟

در سالهای نه چندان دور شما می توانستید با 20 هزار تومان یک منزل بخرید. گذر زمان و تورم باعث شد که با 20 هزار تومان تنها بتوانید یک ماشین بخرید و در نهایت این تورم به مرحله ای رسید که حالا باید برای تماشای اثری مثل « کلوپ همسران » مبلغ 20 هزار تومان پرداخت کنید و به سینما بروید! شاید خرید دو بستنی یا تنقلات مربوطه و تقدیم آن به همسرتان به مراتب بتواند تاثیر بهتری بر روح و روانتان داشته باشد تا تماشای دورهمی سازندگان در جزیره کیش!

 

منتقد: میثم کریمی

این مطلب بصورت اختصاصی برای سایت ” مووی مگ ” به نگارش درآمده و برداشت از آن جز با ذکر دقیق منبع و اشاره به سایت مووی مگ، ممنوع بوده و شامل پیگرد قانونی می گردد.

به خانواده بزرگ جامعه مجازی مووی مگ بپیوندید

 

نام فیلم : کلوپ همسرانکلوپ همسران

کارگردان : مهدی صباغ زاده

نویسنده : مهدی صباغ زاده ، آرش قادری

تهیه کننده : مهدی صباغ زاده

بازیگران :

محمدرضا شریفی نیا

میترا حجار

شقایق فراهانی

بیژن بنقشه خواه

 و…

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها