صفحه اصلی > پنج برتر : 5 لحظه خاطره انگیز مراسم اسکار

5 لحظه خاطره انگیز مراسم اسکار

alice_brady

مراسم اسکار جذاب ترین و جنجالی ترین اتفاق سینمایی سال هست. در این مراسم که با پخش زنده شبکه های تلویزیونی همراه است، تمام ستارگان سینمای هالیوود در سالن کداک به انتظار می نشینند تا شاهد اهدای مجسمه ارزشمند اسکار به هنرمندان سینما باشند. اما این مراسم در طول تاریخ برگزاری اش همواره دارای حواشی جذابی بوده، حواشی ایی که بعضاً حتی منجر به دلخوری و تذکرات کتبی اعضای آکادمی اسکار به کاندیداها نیز شده است. اینبار در 5 برتر قصد دارم تا به معرفی 5 اتفاق جالبی که در دوران برگزاری اسکار رخ داده بود بپردازم که امیدوارم مورد پسند شما واقع شود.


5- گم کردن مجسمه اسکار! :  در سال 1937 زمانی که نام « آلیس برادی » برای بازی در فیلم « شیکاگو قدیمی » به عنوان برنده اسکار آن سال اعلام شد اتفاق جالبی رخ داد. « برادی » بنا به دلائلی نتوانست خود را به مراسم اسکار برساند اما بجای او مردی ناشناس در مراسم حاضر شد و از طرف او این جایزه ارزشمند را دریافت کرد و سپس برای همیشه ناپدید شد!. البته بعد از این مراسم تحقیقاتی وسیعی در اینباره آغاز شد اما پلیس هرگز نتوانست فردی که خود را نماینده « برادی » اعلام کرده بود را بیابد. لازم به ذکر است که مراتب امنیتی مراسم اسکار در آن سالها چندان مورد توجه قرار نمی گرفت و به واسطه این دست از اتفاقات عجیب بود که کم کم امنیت این مراسم را افزایش دادند.

موارد مشابه : « مریل استریپ » هم زمانی که برای فیلم « کریمر علیه کریمر » اسکار گرفت، از فرط خوشحالی جایزه اسکارش را گم کرد تا اینکه مدتی بعد یکی از مهمانان این مراسم اعلام کرد که مجسمه ایی شبیه به اسکار را در توالت یافته است!. به این لیست « ووپی گولدبرگ » و « مارلون براندو » را هم اضافه کنید.

4- سخنرانی های عجیب! : زمانی که در سال 1997 نام « جیمز کامرون » به عنوان برنده اسکار بهترین کارگردان برای فیلم « تایتانیک » اعلام شد، « کامرون » به روی صحنه رفت و یک سخنرانی عجیب و غریب انجام داد که در تاریخ مراسم اسکار ماندگار شد. « کامرون » پس از اینکه مجسمه اش را دریافت کرد گفت « من پادشاه جهان هستم! ». در ادامه هم اوjames_cameron در یک اقدام عجیب برای تمامی مسافران کشتی واقعی تایتانیک دعا کرد و برایشان بهترین ها را خواستار شد! و در آخر هم از تمام مهمانان حاضر در مراسم خواست که تا صبح بخورند و بنوشند و از زندگی لذت ببرند!. برخی ها بر این عقیده اند که « کامرون » در جریان این سخنرانی تحت تاثیر مشروبات الکلی بوده و به همین دلیل این سخنرانی عجیب را انجام داده بود.

موارد مشابه : « سالی فیلد » در سال 1958 زمانی که اسکاری برای بازی در فیلم « جاهایی در قلب » دریافت کرد ، به روی صحنه رفت و مجموعه ایی از کلمات بی ربط را در کنار هم قرار داد و به زبان آورد بطوریکه مهمانان حاضر در مراسم هم چیزی از صحبت های او متوجه نشدند!. « فیلد » در آن سخنرانی گفت : « من يك گذشته كاري متعارف نداشته‌ام،  بیشتر از هر چیز ديگري احترام شما را مي‌خواهم. اولین بار حس نكردم اما اين بار حس مي‌كنم و نمي‌توانم اين واقعيت را نادیده بگیرم كه شما از من خوشتان مي‌آيد، همين الان از من خوشتان مي‌آيد!». بعد از این سخنرانی ، هیئت برگزاری مراسم اسکار از « فیلد » به دلیل این جملات نامفهوم انتقاد کرد.

3- اشک ریختن در هنگام دریافت اسکار!: در سال 1999 زمانی که نام « گوئینت پالترو » برای بازی در فیلم « شکسپیر عاشق » به عنوان برنده اسکار اعلام شد، وی بر روی صحنه آمد و با هر کلمه ایی که می گفت چند gwyneth-paltrowثانیه ایی هم گریه کرد و در کل یک صحنه فوق العاده احساسی را در تاریخ مراسم اسکار به نمایش گذاشت. البته « پالترو » چیزی به جز تشکر از زمین و زمان عنوان نکرد اما گریه های مداوم او که گویی پایانی نداشت سبب شد تا سر و صدای مهمانان هم در بیاید و همگی یاد مشکلاتشان بیفتند!.

موارد مشابه : « هالی بری » در سال 2002 زمانی که به خاطر بازی در « ضیافت اهریمن » اسکار دریافت کرد، به روی صحنه رفت و تواّم با گریه هایی که هر لحظه صدای او را قطع می کرد صحبت های فوق العاده احساسی هم به زبان آورد که خلاصه اش را در اینجا می آورم :« اوه خداي من، اوه خداي من، اوه خداي من، اين لحظه بسیار بزرگ‌تر از من است. اين لحظه براي دورُتي دندريج است، لنا هورن، دایان كارول. اين براي زناني است كه در كنار من ايستاده‌اند، جادا پينكت، آنجلا بست، وييويكا فاكس و براي هر زن رنگين‌پوست بي‌نام و نشان كه امروز فرصت پيدا كرده، براي اينكه امشب در باز شده است. من افتخار مي‌كنم، من به خود می بالم و ممنون از آكادمي كه مرا به عنوان ظرفی انتخاب كرده كه برکات خداوند در آن جاری است!».

2- اعتراض سیاسی! : زمانی که « مارلون براندو » در سال 1973 برای بازی در فیلم marlon« پدرخوانده » موفق به دریافت اسکار شد، بجای اینکه خودش شخصاً جایزه اش را دریافت کند، دختری سرخپوست با نام « ساشین لایت فیدر » را به روی صحنه فرستاد!. این خانم در لحظه دریافت جایزه از رفتار بد با سرخپوستان گفت و مهمانان هم کمترین توجه را به آن نشان دادند. البته نکته جالب درباره اقدام عجیب و غریب « براندو » این بود که این خانم سرخپوست که قرار بود نماینده جامعه سرخپوستان باشد، در اصل نامش « ماریا کروز » بود و مدتی قبل از این در یک مسابقه عجیب و غریب به نام « ملکه خون اشام آمریکا » شرکت کرده بود که اتفاقاً برنده هم شد!.

موارد مشابه : « مایکل مور » در سال 2003 هنگام دریافت اسکار برای فیلم « بولینگ برای کلمباین » به روی صحنه رفت و با حالتی طلبکارانه تا می توانست « جورج بوش » ( رئیس جمهور وقت ایالات متحده ) را به باد انتقاد کرد. لحظه ی بیاد ماندنی این صحنه زمانی بود که « مور »  رو به حضار فریاد زد :« شرم بر تو ، جورج بوش! »

1- اتفاقات غیرمنتظره در اسکار! :خاطره انگیز ترین لحظه اسکار را بدون شک « جک پالانس » در مراسم اسکار سال 1992 رقم زد. « پالانس » در سال 1992 به دلیل بازی در فیلم « رندان شهر » موفق به کسب اسکار بهترین jack-palance-بازیگر مکمل مرد شد . خیلی ها « پالانس » را هنگام دریافت اسکار، پیرمردی فرض کردند که نشانی از آن شور و هیجان دوران جوانی و فیزیک بدنی فوق العاده اش ندارد اما « پالانس » با شنا رفتن آن هم با یک دست! به هنگام دریافت اسکار ، لحظه ایی تاریخی را رقم زد. « پالانس » با اینکار قصد داشت تا به دوستان و طرفدارانش ثابت کند که هنوز هم در 73 سالگی توانایی بدنی بالایی دارد.

موارد مشابه : در مراسم اسکار سال 1974 که « دیوید نیون » اجرای آن را برعهده داشت، ناگهان یک عکاس به نام « رابرت اوپال » به صورت عریان بر روی صحنه آمد و کل صحنه را عریان دور زد!. « نیون » که از این اتفاق شوکه شده بود سعی کرد تا با جملات کمدی و تمسخر آمیز با این اتفاق برخورد کند که البته همه فهمیدند او خودش هم جا خورده است. البته گفته می شد که این اتفاق با هماهنگی تهیه کننده انجام شده است اما این مساله هرگز تائید رسمی نشد.


میثم کریمی

کپی برداری از مطالب سایت تنها با ذکر دقیق لینک سایت MovieMag.IR و نویسنده مطلب مجاز است.

به جمع هواداران مووی مگ در فیس بوک بپیوندید

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها