صفحه اصلی > اخبار سینمای جهان : تيم برتون در مسير كارگرداني پينوكيو قرار گرفت

تيم برتون در مسير كارگرداني پينوكيو قرار گرفت

tb93
«تيم برتون» در مسير كارگرداني فيلم سينمايي «پينوكيو» قرار گرفت.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، شرکت فيلمسازي «برادران وارنر» با همکاري «دان جينکز» در جديدترين پروژه سينمايي خود نسخه جديد کارتون «پينوکيو» را تهيه و توليد مي‌کنند.
به نوشته هاليوود ريپورتر، شرکت فيلمسازي برادران وارنر در نظر دارد براي ايفاي نقش «پدر ژپتو » از «رابرت داوني جونيور» بهره بگيرد.
پس از اينکه شرکت والت ديزني با همکاري «تيم برتون» به تازگي نسخه جديدي از «آليس در سرزمين عجايب» را تهيه و توليد کردند، شرکت فيلم سازي برادران وارنر نيز تصميم گرفت در تازه ترين پروژه خود با همکاري «دان جينکز» فيلم سينمايي «پينوکيو» را بسازد.
داستان «پينوکيو» براي نخستين بار با نام «ماجراهاي پينوکيو» در سال 1881 ميلادي توسط کارلو کولودي نوشته شده و براي اولين مرتبه نيز شرکت ديزني در سال 1940 نسخه کارتوني آن را روانه بازار کرد. روبرتو بنيگني نيز در سال 2002 ميلادي آخرين نسخه «پينوکيو» را ساخته بود.
«دان جينکز» تا به امروز تهيه‌کنندگي فيلم‌هاي معروف و پرفروشي مانند «زيباي آمريکايي»، «ميلک» و «ماهي بزرگ» را برعهده داشته است.
«پينوکيو» داستان آدمکي چوبي را روايت مي‌کند که آرزو دارد تا يک روز به شکل يک پسربچه واقعي در بيايد. فيلم‌نامه نسخه جديد «پينوکيو» را «برايان فولر» مي‌نويسد.
از پينوکيو براي انواع تبليغات استفاده مي‌شود؛ به جز براي سياست‌مداران براي دروغگويي‌اش که حتي مردم آمريکا در اعتراض به سياست و وعده‌هاي دروغين دولتمردانشان در تظاهراتي دماغ پينوکيو به صورتشان زدند.
پينوکيو به صورت عروسکهاي کوچک خيمه شب بازي يکي از معروفترين سوغاتي‌هاي ايتالياست. آمبولانسي براي کودکان بيمار اختصاص يافته که با تصاوير شخصيتهاي محبوبشان تزئين شده‌است
تيم برتون با كارگرداني اين فيلم خود را به جرگه فيلمسازان هاليوودي پيوند مي دهد.
تيم برتون خالق برخي از تاريك‌ترين و مهيج‌ترين فيلم‌هاي تاريخ سينما ازجمله «سياره ميمون‌ها» «ادوارد دست‌قيچي» و «بيتل جوس» است.
وي اولين‌بار در سال 1985 براي فيلم «ماجراي بزرگ پي» پشت صندلي كارگرداني نشست، اما با فيلم «بيتل جوس» بود كه در سال 1988 به شهرت رسيد.
«تيم برتون» كه 14 فيلم بلند در كارنامه سينمايي‌اش ديده مي‌شود، از معدود كارگرداناني است كه تقريبا در همه ژانرها فيلم ساخته است؛«مريخ حمله مي‌كند» و «سياره ميمون‌ها» در ژانر علمي-داستاني تا «ماهي بزرگ» در ژانر فانتزي، «عروس مرده» نامزد جايزه اسكار در شاخه انيميشن،«سوئيني تاد» در ژانر موزيكال و «چارلي و كارخانه شكلات‌سازي» در ژانر كودكان.
وي كه در سال 2007 شير طلاي افتخاري جشنواره ونيز را كسب كرد، فيلم «سايه‌هاي تاريك» را به‌عنوان جديدترين پروژه فيلم خود با نقش‌آفريني «جاني دپ» از اوايل بهار مقابل دوربين خواهد برد.
ذره بین : در ایران خودمان هم چند سالی هست که می خوان یه انیمیشن به نام « تهران 1500 » اکران کنند. آخرش هم همان سال 1500 اکران خواهد شد
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها