صفحه اصلی > زوم سینمای جهان : نقد و بررسی فیلم این یعنی جنگ ( This Means War )

نقد و بررسی فیلم این یعنی جنگ ( This Means War )

1

 1- کسی در فیلم حضور دارد که من بشناسم؟!

فیلم سه بازیگر مطرح دارد؛ « ریس ویترسپون » که اینروزها گفته می شود پر درآمد ترین بازیگر زن هالیوود است، « تام هاردی » که سال گذشته با بازی در فیلم « مبارز » توانست نگاه ها را به خود جلب کند و « کریس پین » که همگی شما او را با فیلم « پیشتازان فضا » ( یا نام انگلیسی اش که متفاوت از معنی فارسی اش می باشد یعنی « Star Trek » ) به خاطر می آورید.

2- داستان فیلم درباره چیست ؟

دو جاسوس حرفه ای به نامهای تاک و اف دی آر ( به ترتیب با بازی تام هاردی و کریس پین ) بصورت کاملاً اتفاقی با یک زن آشنا می شوند و باز هم بصورت اتفاقی عاشق همان خانم می شوند! متاسفانه این دو مطلع نیستند که هر دوی آنها عاشق یک خانم شده اند اما دیری نمی گذرد که از جریان آگاه می شوند و…

3-کارگردان کیست ؟

« McG » که آخرین ساخته سینمای اش ( قسمت چهارم « ترمیناتور » ) چنان فاجعه بود که تا 3 سال خبری از او در سینما نبود! اما حالا وی با فیلم معمولی « این یعنی جنگ » بار دیگر به سینما بازگشته است؛ البته فکر نمی کنم که این فیلم دستاوردی جدیدی برای او به ارمغان بیاورد

4- خانواده ها در هنگام تماشای فیلم باید به چه نکاتی توجه کنند؟2

این فیلم از هر مورد ممنوعه برای افراد سنین پائین ، چند تایی در خود جای داده! در فیلم چند صحنه بزرگسالانه وجود دارد ، مشروبات الکلی به وفور یافت می شود، هر از چند گاهی هم از دهان شخصیت های داستان کلمات نادرست خارج می شود و در نهایت باید بگم که این فیلم مناسب افراد کم سن و سال نیست. البته فیلم یک نسخه اصلاح شده هم دارد که احتمالاً برای بازار دی وی دی از آن استفاده خواهد شد؛ این نسخه با درجه بندی PG-13 روانه بازار می شود.

5- نکات مثبت فیلم ؟

سکانس اکشن آغازین فیلم جذاب و غافلگیر کننده هست.

« ریس ویترسپون » دقیقاً همانی هست که باید باشد! طرفداران « ویترسپون » همیشه دوست دارند تا انواع و اقسام لباسها را در تن این خانم مشاهده کنند چون گفته می شود که او خوش اندام ترین بازیگر هالیوود است! فیلم هم به خوبی این خواسته طرفداران را برآورده کرده و ما شاهد « ویترسپونی » خوش پوش در فیلم هستیم!

بهترین بازیگر فیلم « چلسی هندلر » هست که در نقش دوست صمیمی لارن به نام تریش ایفای نقش می کند. بیشتر صحنه های کمدی فیلم را این خانم رهبری می کند و حضورش در صحنه حداقل می تواند این انتظار را در تماشاگر زنده کند که چیز جدیدی بر روی پرده خواهد دید!this mean

شیمی رابطه بین لارن و اف دی آر بسیار بهتر از لارن و تاک از آب درآمده.

پایان فیلم برخلاف انتظارم قابل قبول بود.

6- نکات منفی فیلم ؟

ژانر فیلم را ” اکشن – کمدی – رمانتیک ” عنوان کرده اند اما اکشن فیلم فقط منوط به سکانس آغازین و پایانی فیلم می شود! فیلم بین کمدی و رمانتیک هم دائماً در حال تغییر هست و وضعیت نامشخصی دارد. این مشکلات باعث شده تا « این یعنی جنگ » یکدست نباشد.

سکانس آغازین فیلم اگرچه با اکشنی نفس گیر آغاز می شود اما در ادامه فیلم تبدیل به یک کمدی رمانتیک می شود که هیچ ربطی به سکانس آغازینش ندارد. سکانس ابتدا را حذف کنید و باقی فیلم را تماشا کنید، هیچ چیزی را از دست نداده اید.

جاسوس بودن دو نقش اول فیلم هیچ جذابیتی برای مخاطب ندارد. حرکات احمقانه جاسوسان حرفه ای فیلم نه تنها خسته کننده هست ، بلکه یکجورایی توهین به شعور تماشاگر هم به حساب می آید!

سوالی هم وجود دارد که ذهن من را به خودش مشغول کرده و آن اینکه به چه دلیل « McG » قصد داشته تا لارن را شخصیتی کاملاً مثبت معرفی کند در صورتی که او مصداق بارز یک خانم بی اخلاق است! لارن بدون اینکه کوچکترین عذاب وجدانی داشته باشد با مردی قرار می گذارد و بلافاصله با مرد دیگری آشنا می شود و اتفاقاً با هر دوی آنها هم رابطه ایجاد می کند! مطمئنم این خانم نمی تواند الگوی خوبی برای خانمها باشد اما فیلم تاکید عجیبی بر مثبت بودن او کرده!

منتقد: میثم کریمی

کپی برداری از مطالب سایت تنها با ذکر دقیق لینک سایت MovieMag.IR و نویسنده مطلب مجاز است.

به جمع طرفداران مووی مگ در فیس بوک بپیوندید

 

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها